Audi 50: Το μικρό γερμανικό αυτοκίνητο που «έδειξε το δρόμο» στο VW Polo (photos)


Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την κυκλοφορία του Audi 50, του πρώτου μικρού γερμανικού αυτοκινήτου. Αποτέλεσε τη «βάση» για το Volkswagen Polo.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: AUDI AG
  • 14/4/2024

Ποιο ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο πόλης; Γνωρίζετε την απάντηση; Αν όχι, μην ανησυχείτε, μας την προσφέρει η Audi. Πρόκειται για το Audi 50, το «mini Audi», όπως η ίδια η φίρμα το χαρακτηρίζει. Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από το 1974, όταν έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του.

Αν και έμεινε στην παραγωγή για πολύ λίγα χρόνια, από το 1974 μέχρι το καλοκαίρι του 1978, πρόλαβε να βγει 180.828 φορές από τη γραμμή παραγωγής, πριν η Audi στραφεί σε μεγαλύτερα μοντέλα. Η άφιξή του ήρθε την κατάλληλη στιγμή, λίγο μετά την έναρξη της πετρελαϊκής κρίσης του 1973, όταν η ανάγκη και ένα αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση ήταν μεγάλη.

Το Audi 50 προσέφερε αυτό το πλεονέκτημα. Το δίθυρο hatchback με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, την αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (για την κατηγορία του), συνδύαζε τις συμπαγείς διαστάσεις και τα ευχάριστα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, από πλευράς δομής, ήταν ουσιαστικά πανομοιότυπο με το Volkswagen Polo, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά 7 μήνες αργότερα, αξιοποιώντας τις συνέργειες εντός του Ομίλου Volkswagen. Στην γκάμα της Audi αποτέλεσε το εισαγωγικό μοντέλο, συμπληρώνοντας τα Audi 80 και Audi 100.

Ήδη από το 1970 οι μηχανικοί της Audi NSU Auto Union AG άρχισαν να εργάζονται στο συγκεκριμένο project, με επικεφαλής τον CTO Ludwig Kraus. Ήθελαν να δημιουργήσουν το διάδοχο του NSU, που έφτανε στο τέλος της παραγωγής του. Ο στόχος ήταν ξεκάθαρος: «Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με το σωστό μέγεθος για τις σημερινές ανάγκες».

Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, το κλειδί της επιτυχίας του ήταν ο εγκάρσιος κινητήρας. Έτσι, παρά το μικρό μήκος των 3,49 m, το Audi 50 διέθετε άνετους χώρους για την κατηγορία του. Κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, το 50 LS με ισχύ 50 PS και το 50 GL με απόδοση 60 PS. Αμφότερα διέθεταν κινητήρα 1,1 L, με τελικές ταχύτητες 142 km/h και 152 km/h, αντίστοιχα. Μάλιστα, το μικρότερης ισχύος χρειαζόταν απλή βενζίνη, ενώ το μεγαλύτερης σούπερ! Ωστόσο, το 1977 η Audi το «προίκισε» με κινητήρα 1,3 L που μπορούσε να λειτουργήσει και αυτό με απλή βενζίνη.

Το Audi 50 παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους του Τύπου το καλοκαίρι του 1974 στη Σαρδηνία και έφτασε για πρώτη φορά στις αντιπροσωπείες στις 26 Οκτωβρίου του ίδιου έτους. Η τιμή των δύο εκδόσεων ήταν 8.195 και 8.510 γερμανικά μάρκα.

Η κατασκευή του έγινε στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Volfsburg και ακριβώς 43.002 αντίγραφα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής μέχρι τις 31 Μαρτίου 1975, όταν ξεκίνησε η παραγωγή και του Volkswagen Polo, που δομικά ήταν σχεδόν ίδιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πιο ισχυρό από ποτέ: Αυτό είναι το νέο Audi S3 (photos)

To πρώτο Audi A7 Avant έρχεται απέναντι σε BMW Σειρά 5 και Mercedes E-Class (photos)

Audi: Τα νέα μοντέλα που έρχονται - Σκέψεις για οικονομικό EV