Test Drive: Mercedes-EQB 250 - Δοκιμάζουμε το πολύ πρακτικό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV


Είναι η EQB η μεγάλη ηλεκτρική πρόταση μιας compact οικογένειας κι αυτό από μόνο του συνιστά πρόκληση: Μπορεί η μικρή μπαταρία να κινήσει το μεγάλο αμάξωμα;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/10/2023

Σε μια ακμάζουσα οικογένεια ηλεκτροκίνητων SUV μέσα στους κόλπου της Mercedes η EQB έχει μια εξέχουσα θέση. Ενώ είναι βασισμένη στην πλατφόρμα MFA, την ίδια που χρησιμοποιεί η φίρμα για τα μικρά μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό υποβλητικό σκαρί 4,68 m που μπορεί να γίνει και 7θέσιο καλύπτοντας έτσι μια ιδιαίτερη συνθήκη για πολυπληθείς οικογένειες με τους όποιους περιορισμούς της τρίτης σειράς καθισμάτων (μέγιστο ύψος επιβατών στο 1,65 m), αλλά και με 465 L χώρου αποσκευών όντας χαρισματικό χάρη και στο μεταξόνιο των 2,83 m.

Πριν συνεχίσουμε, όμως, στο εσωτερικό, να κάνουμε τη σύντομη περιγραφή μας για το αμάξωμα που συνδυάζει ακμές και καμπύλες με καλή συνταγή κάνοντας το αυτοκίνητο διακριτό και διακριτικό δείχνοντας όσο λίγα ότι αυτό είναι ένα κανονικό SUV με την ηλεκτρική υπογραφή EQ (το βράδυ γίνεται αυτό κάτι παραπάνω από εμφανές) και την αεροδυναμική φροντίδα να προσθέτει ένα λιθαράκι με το 0,28 του σχετικού συντελεστή να βοηθά στην ησυχία της καμπίνας.

Το εσωτερικό είναι απείρως πιο ελκυστικό, καθώς ακριβά υλικά και μια απλή, αλλά γεμάτη χαρακτήρα σχεδίαση δείχνουν το… Mercedes τού πράγματος μαζί με το ψηφιακό περιβάλλον MBUX με την κεντρική οθόνη 10,25” να σας συνδέει με το αυτοκίνητο και τον έξω κόσμο. Είναι όμως και πολύ πρακτική, καθώς οι πλάτες των καθισμάτων της δεύτερης σειράς ρυθμίζονται ως προς την κλίση τους, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η δυνατότητα μετακίνησης εμπρός/πίσω κατά 140 mm. Άψογα.

H βασική μονάδα κίνησης της 250 προβλέπει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης ισχύος 190 PS και ροπής 385 Nm τοποθετημένο εμπρός, ο οποίος δίνει μια κάποια σπιρτάδα επιδόσεων με 9,2 sec για το πρώτο 100 km/h και τελική στα 160 km/h που φτάνει και περισσεύει, αλλά και μια αυτονομία στα 465 km, τίμιο νούμερο για τις μπαταρίες λιθίου καθαρής χωρητικότητας 66,5 kWh.

Δεν είναι πολλά τα ηλεκτρόνια και μαζί με τη μεγάλη μάζα του που ξεπερνά τους 2,5 τόνους προϋποθέτει ότι θα κάνετε full χρήση της έξυπνης αναγεννητικής πέδησης και της ικανότητας μέγιστης φόρτισης στα 100 kW (10-80% φόρτιση σε 32 min!).

Οδηγικά, αν και δικίνητο, είναι ικανό να διατηρεί τροχιές με υψηλές ταχύτητες και με τίμια ακαμψία χωρίς να τρομάζει ιδιαίτερα από την αίσθηση της μάζας και την υψηλή θέση οδήγησης.

Προτιμήστε το με την ανάρτηση άνεσης που διατίθεται χωρίς έξτρα χρέωση για να πάτε όχι μόνο πιο ήσυχα, αλλά και πιο ατσαλάκωτοι πιο μακριά.

Όσο για  την τιμή; Με 57.650 €παίρνετε πολλή Mercedes. Αν πάλι θέλετε πιο μεγάλη αυτονομία με λίγα περισσότερα χρήματα, αποκτάτε την 250 που σας πάει 40 km πιο μακριά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-EQ EQB 250 2023   TIMH €57.650   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΜΠΡΟΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 385

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16,3 kWh/100km, 0

MERCEDES-EQ EQB 250 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, 7ΘΕΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΑ ΓΟΥΣΤΑ, MBUX.