Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Outback 2.5 AWD


Οι διαφοροποιήσεις και οι βελτιώσεις της νέας γενιάς. Τα συστήματα ασφαλείας, αλλά και η τετρακίνηση που παραμένει σημείο αναφοράς. Διαβάστε την αξιολόγησή μας για το νέο Outback.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/7/2021

Το Outback 6ης γενιάς κυκλοφορεί στην 6η γενιά του κι όλο αυτό το μεγάλο, τύπου station wagon, αμάξωμα μεταλαμπαδεύει με εξαιρετική ευλάβεια έννοιες όπως «αξιόπιστο», «ανθεκτικό» ή «μόνιμη τετρακίνηση» σε ένα αυτοκίνητο κάλυψης μεγάλων αποστάσεων με ασφάλεια και άνεση.

Το νέο Outback έρχεται με μια επικαιροποιημένη εικόνα, θυμίζοντας με μήκος που αγγίζει τα 4,87 μέτρα  ένα μεγαλύτερο Subaru Levorg ενώ η απόσταση από το έδαφος στα 213 mm, η γωνία προσέγγισης 19,7°, η γωνία ράμπας 21° και η γωνία αναχώρησης στις 22,6° υπόσχονται ικανότητα διέλευσης σε δύσκολο ανάγλυφο. Συνολικά, και παρά το μεγάλο ύψος του το νέο Outback δε δείχνει ογκώδες, αλλά δυναμικό και μάλιστα στην έκδοση Adventure της δοκιμής μας γίνεται και πιο «εργαλείο» με ράγες οροφής βαρέος τύπου, σύστημα πλοήγησης, πεντάλ αλουμινίου εμπρός και πίσω ποδιές και αδιάβροχα καθίσματα.

Στο εσωτερικό, o ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων και το ταμπλό με κάθετη αλά Volvo οθόνη αφής 11,6 ιντσών, βρίθει πληροφοριών με μεγάλα ευανάγνωστα ελληνικά (αλλά και πολλές συντμήσεις στο λεκτικό) ενώ υπάρχει πάντα αυτή η αίσθηση ευρυχωρίας μαζί με τρομερή ποιότητα και φινίρισμα υψηλού επιπέδου. H πρακτικότητα αριστεύει, η ευρυχωρία για πέντε επιβάτες, με μεταξόνιο στα 2,745 μέτρα είναι αδιαπραγμάτευτη, με βελτιωμένους σε ωφέλιμο μήκος και πλάτος χώρους ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο στα 561 λίτρα.

Η ασφάλεια από την άλλη, είναι πάντα στην πρώτη γραμμή (η Subaru πρώτη λανσάρισε ολιστικά συστήματα προστασίας υπό το σχήμα Eyesight). Εν έτει 2021 το σύστημα EyeSight, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, είναι επιπέδου αμυντικής βιομηχανίας και μέχρι και το βλέμμα του οδηγού παρακολουθεί με μικροκάμερα με το σύστημα Driver Monitoring System και αν αντιληφθεί ότι τα βλέφαρα…. βάρυναν αναλαμβάνει να σε ξυπνήσει. 

Εκτός αυτού περιλαμβάνονται πολλά ακόμα συστήματα όπως, Lane Centering, Pre-Collision Braking System, Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Steering, Lane Departure Warning, Lane Departure Prevention, Emergency Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition και Intelligent Speed Limiter, Assist Monitor, Vibrating Steering Wheel κ.ά.

Σε πιο… hardware μονοπάτια, το νέο Subaru Outback χτίζεται στην πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) η οποία έχει βελτιώσεις σε ό,τι αφορά την ακαμψία κάτι που, όπως θα δούμε παρακάτω έχει ευεργετικές συνέπειες σε πολλά πράγματα γύρω από το αυτοκίνητο ενώ το βάρος του περιορίζεται στα 1.642 κιλά.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUBARU OUTBACK 2.5 AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ81

Κι ερχόμαστε στα «δύσκολα». Το νέο Outback εξοπλίζεται με τον boxer δυομισάλιτρο βενζινοκινητήρα της φίρμας, βελτιωμένο κατά 90% σε σχέση με αυτόν του μοντέλου 5ης γενιάς με άμεσο ψεκασμό, βελτιωμένη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Οι ίπποι είναι μόλις 169 και η ροπή αγγίζει τα 252 Nm στις 4.000 rpm. Κι εκεί, έχει προστεθεί ένα πλήρως ανασχεδιασμένο Lineartronic CVT κιβώτιο και με 8 –πλέον- εικονικές προεπιλεγμένες «σχέσεις» που αλλάζουν με paddles στο τιμόνι.

Προφανώς όλο το σετ έχει προσαρμοστεί για την τετρακίνηση και το ενεργό σύστημα κατανομής ροπής της Subaru. Το δε πρόγραμμα τετρακίνησης X-Mode είναι εξελιγμένο για χρήση σε μια πλειάδα από δύσκολα τερέν μέσα από επιλέξιμα modes από την οθόνη αφής με επιμονή σε έννοιες όπως «λάσπη» και «χιόνι».

Επίσης είναι δυνατή από το τιμόνι η παραμετροποίηση του τρόπου απόδοσης του κινητήρα σε δύο προγράμματα αλλά οι ρυθμίσεις φτάνουν μέχρι εκεί καθώς δεν υπάρχει δυναμικό πρόγραμμα για τις αναρτήσεις, που μεταξύ μας, μας δεν χρειαζόταν κιόλας. Βλέπετε, το Outback με τη βοήθεια των ελαστικών της Bridgestone, τα «ξενόφερτα» Alenza, διαστάσεων 225/60R18 και με αναρτήσεις με απλά γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω έχει έναν από τα κορυφαία στησίματα που ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην απόλυτα κορυφαία άνεση και τις ικανότητες εκτός ασφάλτου.

Το μόνο που δείχνει να προδίδει το σύνολο είναι η απόδοση του κινητήρα στις υψηλές rpm, καθώς σε συνδυασμό με το στρωτό CVT κιβώτιο δε μπορεί να ανταγωνιστεί τους υπερτροφοδοτούμενους ή/και plug-in ανταγωνιστές όπως το Volvo XC60, ενώ συνάμα δεν μπορεί να καταναλώσει λίγο. Εντούτοις μια οικογένεια με μακρινό προορισμό και κίνηση σε εθνικό οδικό δίκτυο θα ταξιδέψει κυριολεκτικά μεγαλοπρεπώς.

Το νέο Subaru Outaback είναι ένα αυτοκίνητο ικανό με κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, εξόχως πρακτικό και διαχρονικά ψαγμένο. Με εξαίρεση την καρδιά του το αυτοκίνητο είναι μια πραγματική επένδυση σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τις δυνατότητες κίνησης εντός και εκτός δρόμου σε ένα made in Japan περιτύλιγμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUBARU OUTBACK 2.5 AWD 2021   TIMH €57.750   ΤΕΛΗ €164,05

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.498, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Boxer  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 124(169)/5.000-5.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 252/3.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,6 L/100km, 193 g/km

SUBARU OUTBACK 2.5 AWD 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ