CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

2017 Honda Civic Type R vs. 2017 Ford Focus RS! 18/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η παραγωγή υψηλής ισχύος είναι απλώς μία εναλλακτική στην κίνηση με ταχύτητα. Το υψηλότερο κλιμάκιο των επιδόσεων, το οποίο καταλαμβάνεται από τα παντοδύναμα γερμανικά μοντέλα, τις μυώδεις Corvette μαζί με τις άλλες... διαβολογυναίκες και, φυσικά, τις εξωτικές Ιταλίδες, εξαρτάται στην εποχή μας από τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τα launch control, τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για την πίστα, αλλά και την ύπαρξη ή μη συστήματος τετρακίνησης.

Το ίδιο φαινόμενο αρχίζει να επηρεάζει τη δημοφιλή κατηγορία των... καυτών hatch, που αποτελεί ένα πρώτο βήμα στη βαθμίδα των γρήγορων εργοστασιακών προτάσεων, στην οποία η ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία κυλά αργά αργά, αλλά απόλυτα ασφαλώς. Με τα πιο καυτά hatch, λοιπόν, να αποδίδουν περίπου 300 PS, οι πιο σημαντικοί παίκτες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν... κόλπα σαν τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ώστε οι εμπρόσθιοι να... ανακουφιστούν κάποια στιγμή. Στο αμερικανικό τεύχος του Μαΐου του 2016, το Ford Focus RS διεκδίκησε τα πρωτεία με την επικράτησή του επί του Volkswagen Golf R και του Subaru WRX STI (εντάξει, το Subaru δεν είναι hatch, αλλά θα έπρεπε να είναι ένα από αυτά).

Παρόλα αυτά, η Honda βλέπει κάποια θετικά χαρακτηριστικά στις αυθεντικές προσθιοκίνητες προτάσεις. Με το εργοστασιακό, νέο Civic Type R, οι Ιάπωνες έχουν να αντιπαρατάξουν το χαμηλό βάρος και τη χαμηλότερη τιμή, προκειμένου να βρεθούν σε θέση ισχύος απέναντι στην αυξημένη πρόσφυση, που διαθέτουν τα τετρακίνητα μοντέλα. Για να δούμε, λοιπόν, αν αυτή η επιλογή έχει κάποια θετικά στοιχεία, θέσαμε το Type R απέναντι στον πρωταθλητή της τρέχουσας περιόδου σε μια μάχη ανάμεσα σε τετρακύλινδρα hatchback, που οι κινητήρες τους υποστηρίζονται από turbo. Ο δίλιτρος κινητήρας της Honda αποδίδει 320 PS, ενώ αυτός των 2,3 λίτρων της Ford 350.

Η τιμή του Type R πλησιάζει στις ΗΠΑ τα 30.000 ευρώ (στην Ελλάδα έχει οριστεί στα 49.740 ευρώ). Ο κατάλογος του εξοπλισμού του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δορυφορικό ραδιόφωνο, κλειδί με ρύθμιση εγγύτητας και διζωνικό σύστημα κλιματισμού. Το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και ορισμένα από τα χειριστήρια του κλιματισμού ελέγχονται μέσω της standard οθόνης 7 ιντσών, ενώ το σύστημα μετάδοσης, ένα κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, κρατά το υπερτροφοδοτούμενο Type R δεμένο με τον αναλογικό κόσμο. Το Honda Type R είναι προσκολλημένο στην πιο απλή και αυθεντική συνταγή των καυτών hatch με την υποστήριξη μόνο μίας μοντέρνας βοήθειας: ένας αλγόριθμος, που προσαρμόζει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα παρεμβάλλεται στην πεταλούδα του γκαζιού κατά τα «κατεβάσματα» σχέσεων. Εμείς προτιμήσαμε να απενεργοποιήσουμε αυτό το σύστημα τόσο προς χάριν της δοκιμασίας όσο και της δικής μας απόλαυσης κατά το κατέβασμα σχέσεων με «μύτη-τακούνι» (λόγω του “Η”).

Το Ford Focus RS θα τερματίσει σύντομα την τρίχρονη παραγωγή του με 1.500 special edition μοντέλα του 2018, τα οποία θα εφοδιάζονται με ένα μπροστινό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μία μαύρη οροφή, σε ό,τι αφορά τις... διακοσμητικές αλλαγές. Ωστόσο, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είναι το νεότερο Focus RS. Αντ’ αυτού είχαμε στη διάθεσή μας το μοντέλο των περίπου 34.000 ευρώ (στις ΗΠΑ), που εφοδιάζεται με το «πακέτο» RS2 (περίπου 2.400 ευρώ στις ΗΠΑ), το οποίο διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και σύστημα πλοήγησης. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές του RS μπορούν να επενδύσουν και περίπου 1.800 ευρώ (ΗΠΑ), ώστε να αποκτήσουν και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, που ενδείκνυνται για την πίστα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τα standard και πιο φιλικά για το δημόσιο δρόμο Michelin Pilot Super Sport. Στην Ελλάδα η τιμή του είναι στα 50.205 ευρώ.

Μεταφερθήκαμε στον εθνικό δρυμό Allegheny στην Pennsylvania -λίγο πιο βόρεια από το εργοστάσιο του Westmoreland, όπου η Volkswagen άναψε την πρώτη... σπίθα των καυτών hatch πριν από 34 χρόνια με την κατασκευή των πρώτων GTI για τις ΗΠΑ- ώστε να δούμε ποιο από τα δύο αυτοκίνητα είναι ο νικητής.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 LIGHTNING LAP 29/1

    VIDEO: Πώς στρίβουν στην πίστα 19 supercars!

    O 'Γύρος του Κεραυνού', το φημισμένο Lightning Lap το πιο εξοντωτικό test για την ανάδειξη του καλύτερου supercar της χρονιάς σε ένα ξεχωριστό video.

  • 2018 HYUNDAI 28/1

    First Drive: 2018 Hyundai i30 Fastback [pics+video]

    Πρώτη επαφή με την 5θυρη coupe εκδοχή του i30 που ονομάζεται Fastback!

  • 2018 KIA 26/1

    Test Drive: 2018 ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [vid]

    Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA 'χτύπησε φλέβα χρυσού'... Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά- είναι ότι πιο 'κακό' έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 24/1

    Ford Kuga 1.5 TDCi vs. Opel Grandland X 1.6TD (pics)

    Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

  • 2018 SEAT 24/1

    Test Drive: 2018 Seat Arona 1.0 TSI 115 PS [pics]

    Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;

  • 2018 SKODA 22/1

    Test Drive: 2018 Skoda Karoq 1.0 TSI 116 [pics]

    Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

  • ΔΟΚΙΜΗ 20/1

    Test Drive: Alfa Romeo Giulia 2.0T 200 PS

    Η Giulia στην δίλιτρη έκδοση βενζίνης δικαιώνει απόλυτα τον διαφορετικό... alfisti, χαρακτήρα της.

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 18/1

    Honda Civic Typer R vs. Ford Focus RS

    Το Honda Civic Type R των 320 PS αντιμετωπίζει το Ford Focus RS των 350 PS. Μπορεί ένα προσθιοκίνητο μοντέλο να τα βγάλει πέρα με ένα τετρακίνητο; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί...

  • 2018 SUBARU 17/1

    Test Drive: 2018 Subaru Impreza και XV

    Η Subaru είναι ένα όνομα με φήμη και λάμψη όπως η λάμψη των Πλειάδων, των αστεριών που κοσμούν το σήμα της. Με πολλές ιδιαιτερότητες, σπάνια χαρίσματα και μια επιμονή σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει και ενισχύει το διαφορετικό...

  • ΔΟΚΙΜΗ 16/1

    First Drive: 2018 Toyota Yaris GRMN

    Το νέο Yaris με τον "κωδικό" GRMN, εξελιγμένο από την ομάδα της Gazoo Racing είναι ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί ως 'ορεκτικό' για τη συνέχεια της Toyota.

  • 2018 KIA 16/1

    Δοκιμάζουμε KIA Picanto GT-Line 1.2 84 PS

    Πολλοί θα θεωρήσουν το Picanto ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολλοί θα κάνουν λάθος με αυτή την εκτίμηση. Το όχημα της KIA ξεγελά με τις εξωτερικές διαστάσεις του καθώς είναι περισσότερα απ' όσα δείχνει.

  • 2017 FIAT 15/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Tipo SW 1.6 MTJ TCT 120 PS

    Οικογενειακού τύπου μικρομεσαίο, με diesel κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τι θα λέγατε για το Fiat Tipo SW 1.6 MTJ;

  • 2018 VOLKSWAGEN 13/1

    Τest Drive: 2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

    Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • 2018 SKODA 11/1

    Skoda Citigo 1.0 60 PS (pics)

    Η ζωή στις σύγχρονες πόλεις γίνεται πιο εύκολη όταν η καθημερινότητα αλλάζει προς το καλύτερο με λύσεις, που λύνουν τα χέρια, όπως ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το πρόσφατα ανανεωμένο Skoda Citigo.

  • 2018 FORD 10/1

    Test Drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS

    Για ακόμα μια φορά η Ford επιτελεί στο ακέραιο το καθήκον της παρουσιάζοντας τα νέα Fiesta έχοντας στο προσκήνιο τον οδηγικό χαρακτήρα.Βενζίνη ή ντήζελ; Αξιολογούμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" και "δικό μας" Best City Car!