ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
MOTOGP

Ποιός μπορεί να σπάσει την "διαρχία" Ιταλών και Ισπανών στο MotoGP; 23/1

  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ      ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Η αποθέωση της… Μεσογείου. Κάπως έτσι θα μπορούσε κανείς να περιγράψει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις τρεις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος μοτοσικλετών. MotoGP, Moto2 και Moto3 έχουν γίνει… έρμαιο στις (άγριες) διαθέσεις των εξ’ Ισπανίας και Ιταλίας αναβατών, οι οποίοι κυριαρχούν απόλυτα. Και δεν φαίνεται στον ορίζοντα πως θα υπάρξει άμεσα κάποιος τρόπος ώστε να «σπάσει» αυτό το «δίδυμο».

Ισπανία και Ιταλία κυριαρχούν απόλυτα στις τρεις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος μοτοσικλετών. Και δεν φαίνεται πως αυτό το… δίδυμο θα μπορέσει σύντομα να «σπάσει».

 

Από μια απλή ματιά στις βαθμολογίες των τριών πρωταθλημάτων, τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι σχεδόν απόλυτα. Στα MotoGP, την «κορωνίδα» του motorsport σε δύο τροχούς, η Μεσόγειος έχει την… τιμητική της, με τους πρώτους πέντε αναβάτες στη βαθμολογία να προέρχονται είτε από την Ιταλία, είτε από την Ισπανία. Και πρέπει να αναζητήσει κανείς στην έκτη θέση τον πρώτο μη νοτιοευρωπαίο, ήτοι τον Γάλλο Johann Zarco, ο οποίος ακολουθεί κατά πόδας τους Marc Marquez, Andrea Dovizioso, Maverick Vinales, Valentino Rossi και Dani Pedrosa. Κι αν… απλώσει κανείς την αναζήτησή του σε επίπεδο δεκάδας, οι μη Ισπανοί και Ιταλοί είναι μόλις τρεις (Zarco, Crutchlow, Folger), μιας και στην… παρέα των Ιβήρων και των Ιταλών προστίθενται οι Jorge Lorenzo και Danilo Petrucci.

Πιο «βαθιές» οι… ρίζες

Το MotoGP, όμως, είναι απλά ο… αφρός. Διότι και πιο χαμηλά, στις «μικρές» κατηγορίες, η εικόνα είναι αντίστοιχη. Στην πρώτη δεκάδα της Moto2 συναντούμε τέσσερις Ιταλούς (Franco Morbidelli, Francesco Bagnaia, Mattia Pasini και Simone Corsi) και δύο Ισπανούς (Alex Marquez και Xavi Vierge), ενώ αν προσθέσουμε και τον Πορτογάλο Miguel Oliveira έχουμε και πάλι «επτά στα δέκα»!

Όταν ο Marquez ήταν παιδί και θαύμαζε τον Valentino Rossi!

Για να έρθει η Moto3 να μας αποδείξει πως το ποσοστό μπορεί να μεγαλώσει κι άλλο υπέρ του «διδύμου» Ισπανίας και Ιταλίας. Joan Mir, Aron Canet, Jorge Martin και Marcos Ramirez, εναντίον Romano Fenati, Fabio Di Giannantonio, Enea Bastianini και Andrea Migno. Οκτάδα, δηλαδή, για τους Μεσόγειους!

Τι αποδεικνύουν τα παραπάνω; Αφενός πως η «σχολή» που δημιούργησαν την περασμένη δεκαετία οι Ισπανοί, αναδεικνύοντας σπουδαίους αναβάτες (Lorenzo, Pedrosa, Marquez) με βάση την υποδομή που «έχτισαν» (είναι η μοναδική χώρα που φιλοξενεί τέσσερις αγώνες του Πρωταθλήματος σε Χερέθ, Βαρκελώνη, Αραγόν και Βαλένθια!), συνεχίζει να παράγει ταλέντα.

Αφετέρου πως το… θηρίο ξυπνά. Η Ιταλία δείχνει να… ξεπερνά τον Valentino Rossi και είναι έτοιμη να μας προσφέρει μια σειρά νέων, σπουδαίων αναβατών, οι οποίοι φιλοδοξούν να βαδίζουν στα χνάρια του «γιατρού». Εντάξει, το να μπεις στα παπούτσια –ή μάλλον, στη φόρμα και τις αγωνιστικές μπότες- του Valentino είναι από πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο. Όμως, όπως έλεγαν και οι πρόγονοί τους, «dum, spiro, spero».

«Έρχονται» οι Ιάπωνες!

Βέβαια Ιταλοί και Ισπανοί δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να κοιμούνται ήσυχοι. Διότι κάτω από τη Moto3 υπάρχει η μεγαλύτερη «ακαδημία» ανάδειξης νέων ταλέντων στους δύο τροχούς. Ο λόγος για το Red Bull Rookies Cup, μέσα απ’ το οποίο έχουν ξεπηδήσει πολλά «αστέρια» του MotoGP.

Η φετινή χρονιά, λοιπόν, μας έδειξε ένα πράγμα: οι Ιάπωνες επιστρέφουν δριμύτεροι. Ο Πρωταθλητής Kazuki Masaki, πλαισιωμένος από τους Ai Ogura και Ryusei Yamanaka έχουν αναλάβει να επαναφέρουν στο προσκήνιο του MotoGP της «χώρα του ανατέλλοντος ηλίου». Σε μια κατηγορία στην οποία μόνον ένας Ισπανός, ο Aleix Viu, κατάφερε να ξεχωρίσει, τερματίζοντας δεύτερος στο Πρωτάθλημα…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ