ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Οι αλλαγές που έρχονται στην Formula 1! 20/11/2017

  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΟ:ΑΡΧΕΙΟ

Ίσως το μεγαλύτερο «πρόβλημα» της σύγχρονης Formula 1 είναι οι... απόλυτοι κυρίαρχοι. Την τελευταία εικοσαετία ελάχιστες ήταν οι χρονιές που πραγματικά είδαμε «μάχη μέχρις εσχάτων», μιας και τις περισσότερες φορές είτε μία ομάδα, είτε ένας πιλότος, είτε ο συνδυασμός των δύο, δεν επέτρεπε σε κανέναν άλλον να «αμφισβητήσει» την «παντοκρατορία». Τα παραδείγματα πλείστα. Michael Schumacher και Ferrari έκαναν... πάρτι για μια πενταετία στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ακολούθησε μία πενταετία κάπως πιο «ισορροπημένη», για να φτάσουμε στην τελευταία οκταετία που «μοιράζεται» μεταξύ δύο ομάδων.

Αρχικά η Red Bull ήταν αυτή που με «όχημα» το καταπληκτικό μονοθέσιο που σχεδίαζε κάθε χρονιά ο Adrian Newey κατάφερνε να παίρνει το ένα Πρωτάθλημα μετά το άλλο, τόσο σε επίπεδο κατασκευαστών όσο και στους οδηγούς, με το «τέσσερα στα τέσσερα» του Sebastian Vettel από το 2010 έως και το 2013. «Απολαύστε το τώρα, διότι δεν γνωρίζουμε τί θα συμβεί την επόμενη χρονιά» είχε πει πανηγυρίζοντας μετά την κατάκτηση του τελευταίου τίτλου του ο Γερμανός, απευθυνόμενος προς την (τότε) ομάδα του. Κι αποδείχθηκε προφητικός ο λόγος του, μιας και οι «σαρωτικές» αλλαγές του 2014 ανέτρεψαν το σκηνικό.

Ο άνθρωπος, ο οποίος τώρα έχει στα χέρια του τα ηνία της Formula 1 σε ό,τι αφορά στο καθαυτό αγωνιστικό κομμάτι, ο Ross Brawn, πίεζε τη FIA ώστε να υπάρξει μια δραστική αλλαγή κανονισμών που θα έφερνε και την... αποκαθήλωση της Red Bull. Η «υβριδική εποχή» που ξημέρωσε το 2014 ήταν η απαρχή της κυριαρχίας της Mercedes, με τους Γερμανούς να αποδεικνύονται πιο έτοιμοι για τη νέα πρόκληση. Προφανώς καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισε το know-how της Mercedes στην κατασκευή υβριδικών μονάδων ισχύος από τα αυτοκίνητα παραγωγής, καθώς και ότι τα πάντα γίνονταν in-house. Σε αντίθεση, δηλαδή, με τη Red Bull, η εξέλιξη σασί και κινητήρα γινόταν στον ίδιο χώρο, την ώρα που η αυστριακή ομάδα περίμενε από τη Renault τους κινητήρες για να τους «κουμπώσει» στα μονοθέσιά της.

< >