ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
FORMULA 1/GP ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ

Η Pirelli «ετοιμάζεται» για το GP της Βαρκελώνης 9/5

  • img
  • img
  • img
  • img

Η επιλογή ελαστικών για το Ισπανικό Grand Prix είναι πιο μαλακή φέτος, με την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) να κάνει ντεμπούτο στο «Circuit de Catalunya» μαζί με τη μαλακή (soft) και τη μέση (medium) γόμα. Πάντοτε στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν το πιο σκληρό ελαστικό σ’ αυτή την πίστα. Φέτος όμως υπάρχει νέος ασφαλτοτάπητας τον οποίο οι ομάδες δοκίμασαν για πρώτη φορά στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης πριν δυο μήνες. Αυτό διαφοροποίησε την πολυπλοκότητα της πίστας στη Βαρκελώνη, προσφέροντας μεγαλύτερη πρόσφυση αλλά μειωμένη φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. Δεν είναι όμως αυτό το μόνο καινούργιο πράγμα στη Βαρκελώνη αυτό το Σαββατοκύριακο.


Μπορεί η επιφάνεια να είναι πιο λεία όμως οι παρατεταμένες γρήγορες στροφές παραμένουν. Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλα φορτία και καταπονήσεις: Κλασσικά παραδείγματα είναι οι στροφές 3 και 9. 
Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης θα πρέπει να αξιολογηθούν εκ νέου. Οι ομάδες δοκίμασαν το νέο ασφαλτοτάπητα στην αρχή της χρονιάς αλλά ο καιρός τότε ήταν πολύ πιο κρύος και τα μονοθέσια λιγότερο εξελιγμένα. Επίσης η νέα άσφαλτος ίσως έχει βελτιωθεί από τότε.
Συνήθως έχει ζέστη μερικές φορές πολύ, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. 


Η Βαρκελώνη προσφέρει μια καλή μίξη όλων των ειδών στροφών και φορτίων. Έτσι δίνεται έμφαση σ’ όλες τις παραμέτρους που παίζουν ρόλο στην απόδοση του μονοθεσίου: Αυτός είναι ο λόγος που αυτή η πίστα είναι δημοφιλής προορισμός για δοκιμές εξέλιξης. 
Η νέα επιφάνεια οδήγησε την Pirelli στη μείωση του βάθους πέλματος κατά 0.4 χιλιοστά. Αυτό δεν θα επηρεάσει την απόδοση αλλά θα βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας των σλικ ελαστικών. 
Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στην πίστα της Καταλονία. Το όριο έρχεται από τα εμπρός ελαστικά. 
Πέρυσι είχαν επιλεγεί πιο σκληρές γόμες. Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε δυο αλλαγές αλλά υπήρξε ποικιλία στρατηγικών: Στο παρελθόν στην Ισπανία έχουμε δει και τρεις αλλαγές ελαστικών. 

MARIO ISOLA 
“Φέτος η Βαρκελώνη δεν είναι για τις ομάδες ακριβώς σα να πηγαίνουν σε μια νέα πίστα. Παραταύτα οι αλλαγές στο οδόστρωμα είναι σημαντικές και διαφοροποιούν μερικά κρίσιμα χαρακτηριστικά της διαδρομής. Εμείς κάναμε μια αλλαγή μειώνοντας το βάθος του πέλματος στα σλικ ελαστικά με στόχο τη μείωση του κινδύνου υπερθέρμανσης. Την ίδια τακτική θα ακολουθήσουμε στο Paul Ricard και στο Silverstone. Πρόκειται για μια αλλαγή που δεν θα επηρεάσει τους οδηγούς όσον αφορά στην απόδοση ή στα διανυθέντα χιλιόμετρα. Οι ομάδες έχουν ήδη κάποια γνώση για το νέο ασφαλτοτάπητα από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Όμως τώρα ο καιρός θα είναι αρκετά πιο ζεστός και τα μονοθέσια πιο γρήγορα ενώ και η επιφάνεια θα έχει παλιώσει λίγο. Φέτος επιλέξαμε την πολύ μαλακή γόμα για το Ισπανικό Grand Prix – αυτή στην πράξη είναι δυο επίπεδα μαλακότερη από την μαλακή γόμα που ήταν διαθέσιμη το 2017. Όλες οι γόμες φέτος είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές. Θεωρούμε πως η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι ιδιαίτερα σημαντική”.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;   

  • Πολλά πράγματα: Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη, νέα άσφαλτος, η πολύ μαλακή γόμα στην Ισπανία και ελάχιστα πιο λεπτό πέλμα στα σλικ ελαστικά.
  • Οι τρεις κορυφαίες ομάδες – Mercedes, Ferrari και Red Bull – έκαναν διαφορετικές επιλογές γομών για το Ισπανικό Grand Prix.
  • Ξεκινά στη Βαρκελώνη η σεζόν 2018 GP3 ενώ επίσης θα γίνει και αγώνας Formula 2.
  • Αμέσως μετά το Ισπανικό Grand Prix θα πραγματοποιηθούν στη Βαρκελώνη οι δυο πρώτες μέρες δοκιμών εξέλιξης μέσα στη σεζόν. Η McLaren και η Force India θα έχουν ένα δεύτερο μονοθέσιο και τις δυο μέρες, στη διάθεση της Pirelli στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης των ελαστικών του 2019. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ 13/5

    GP Iσπανίας: Hamilton και Mercedes δείχνουν τα δόντια τους.

    Μετά από μια σειρά αποτελεσμάτων που σε τίποτα δεν θύμιζαν την ομάδα που κυριαρχεί εδώ και τέσσερα χρόνια, η Mercedes και ο πρωταθλητής Hamilton επέστρεψαν στην κανονικότητα μιας νίκης και ενός πειστικού "1-2" που κανείς δεν αμφισβητεί.

  • FORMULA 1/GP ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ 9/5

    Η Pirelli «ετοιμάζεται» για το GP της Βαρκελώνης

    Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 επιστρέφει στην Ευρώπη και η Pirelli 'ετοιμάζει' τις γόμες που θα χρησιμοποιηθούν, αναλύοντας και τεχνικές λεπτομέρειες.

  • 2018 AYRTON SENNA 1/5

    Αyrton Senna: 24 χρόνια χωρίς τον "θρύλο" της Formula 1 (Video)

    Ήταν Κυριακή 1 Μαΐου του 1994, όταν στην πίστα της Ίμολα ο Ayrton Senna άφησε σε ένα ανεξήγητο δυστύχημα την διάσταση των ανθρώπων και πέρασε εκεί που ανήκε: στον μύθο.

  • 29/4

    2018 GP AZERBAIJAN: Τάσεις αυτοχειρίας...

    Το 'φαινόμενο Verstappen' φαίνεται πως έχει αρχίσει να… μπολιάζει κι άλλους πιλότους της Formula 1. Και δη αυτούς που έως τώρα φημίζονταν για την ψύχραιμη αντιμετώπιση ακόμα και των πιο δύσκολων καταστάσεων στους αγώνες. Εξηγούμεθα…

  • 2018 GP AZERBAIJAN 29/4

    GP AZERBAIJAN: Νίκη του Hamilton σε έναν επεισοδιακό αγώνα

    Για άλλη μια φορά το Γκραν Πρι στους δρόμους του Μπακού επιβεβαίωσε τον τίτλο του πιο ανατρεπτικού αγώνα της χρονιάς.

  • 2018 GP AZERBAIJAN 28/4

    GP Azerbaijan: Τρίτη συνεχόμενη pole position για τον Vettel!

    Mία ιδιαίτερα εντυπωσιακή επίδοση για τον Vettel και την Ferrari που κατάφεραν να κάνουν για μία ακόμα φορά φέτος τον καλύτερο χρόνο για την pole στο Γκραν Πρι του Aζερμπαϊτζάν.  

  • 2018 GP CHINA 14/4

    Pole position για τον Vettel

    Πειστικό 1-2 για την Ferrari με την Μercedes να δείχνει έξω από τα νερά της.

  • 2018 F1 GP AUSTRALIA 25/3

    GP Aυστραλίας: Νίκη του Vettel και θρίαμβος για την Ferrari

    Ο Vettel κατάφερε να πάρει την πρώτη νίκη της χρονιάς, αξιοποιώντας ιδανικά την παρουσία του Safetey Car στην μέση του αγώνα και κρατώντας πίσω τον μέχρι τότε άνετα πρώτο Lewis Hamilton.

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: MARIO ISOLA 24/3

    O Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli μας εξηγεί τα πάντα για τα νέα ελαστικά της F1

    Το 2017 ήταν μια χρονιά πολύ μεγάλων αλλαγών σε ό,τι αφορούσε στα ελαστικά της Formula 1, μιας και οι διαστάσεις τους άλλαξαν κι έτσι η αποκλειστική προμηθεύτρια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, η Pirelli, χρειάστηκε να προχωρήσει σε μια τεράστια επένδυση ώστε να ανταποκριθεί στις...

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ VALTTERI BOTTAS 23/3

    Αποκλειστική συνέντευξη: O Valtteri Bottas μιλάει πριν την έναρξη της φετινής σεζόν F1

    Τον Valtteri δεν τον γνωρίσαμε στη Formula 1. Είχε φροντίσει, βλέπετε, να δείξει τις εντυπωσιακές οδηγικές ικανότητές του από πολύ νωρίς, όταν το 2010 έγινε ο πρώτος οδηγός ο οποίος κατέκτησε για δύο συνεχόμενες χρονιές τον τίτλο στην Formula 3.

  • SCUDERIA FERRARI 15/3

    Το σκληρό πόκερ της Ferrari στη Formula 1

    Ακόμα μία 'προειδοποιητική βολή', αυτή τη φορά με αποδέκτες τον Chase Carey, τον Ross Brawn και τον Sean Bratches; Ή ένας σύγχρονος 'πόλεμος των Ρόουζ', στην εντός motorsport εκδοχή του; Ο χρόνος θα δείξει εάν αυτός ο 'γάμος' ανάμεσα στη...

  • 2018 FORMULA 1 14/3

    Οι ομάδες τα μονοθέσια και οι οδηγοί

    Λίγες ημέρες έμειναν από την επίσημη έναρξη της φετινής σεζόν της Formula 1. Ας δούμε τη σύνθεση των ομάδων και τις προσδοκίες τους για τη νέα αγωνιστική χρονιά. Κείμενο: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος φωτό: Αρχείο

  • FORMULA 1 2018 PREVIEW 14/3

    Σούπερ αφιέρωμα για το πρωτάθλημα της Formula 1 που ξεκινά!

    Το πρωτάθλημα του κορυφαίου σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού ξεκινά και στο αφιέρωμα που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για τους νέους κανονισμούς και τις αλλαγές που έχουν γίνει για τη νέα σεζόν.

  • 2018 MCLAREN 24/2

    Formula 1: Aυτή είναι η McLaren MCL33 για το 2018

    Με νέους χρωματισμούς και έναν νέο προμηθευτή σε κινητήρες, η ΜcLaren βλέπει με περισσότερη αισιοδοξία τη νέα σεζόν

  • 2018 MERCEDES-AMG W09 23/2

    Aυτή είναι η νέα Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+

    Κυνηγώντας τον πέμπτο στην σειρά τίτλο της η Mercedes-AMG παρουσίασε το μονοθέσιό της για το 2018