Έρευνα: Αγορά EV ή θερμικού αυτοκινήτου; Το αποτέλεσμα δεν αναδεικνύει νικητή!


Τόσο οι κάτοχοι ηλεκτρικών όσο και οι ιδιοκτήτες θερμικών μοντέλων θα διατηρούσαν τον ίδιο τύπο κινητήριου συνόλου και στην επόμενη αγορά τους!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 27/3/2024

Η «καταιγίδα» παρουσίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σε πλήρη εξέλιξη και όσο περνούν τα χρόνια θα εντείνεται, τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην οποία θα ισχύσει απαγόρευση πώλησης νέων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Ωστόσο, η επιφυλακτικότητα των αγοραστών για τα EV είναι δεδομένη, με την ανησυχία να επικεντρώνεται κυρίως στους τομείς της αυτονομίας και της φόρτισης, μαζί με τις υψηλότερες τιμές τους σε σχέση με αντίστοιχα θερμικά μοντέλα.

Αυτή η τάση «επιβεβαιώνεται» και από πρόσφατη έρευνα της βρετανικής μεσιτικής εταιρείας χρηματοδότησης αυτοκινήτων Refused Car Finance, σύμφωνα με την οποία περίπου τα 2/3 των οδηγών που δεν έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν πρόκειται να προβούν σύντομα στην αγορά EV.

Συγκεκριμένα, το 61% των οδηγών εξέφρασε τον προβληματισμό του για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μάλιστα αναρωτήθηκε αν θα περνούσαν περισσότερο χρόνο στους σταθμούς φόρτισης της μπαταρίας τους παρά πίσω από το τιμόνι τους, οδηγώντας τα!

Όταν ρωτήθηκαν για το ποια πιστεύουν ότι θα είναι η μέση αυτονομία ενός EV το 2024, το 40% των ερωτηθέντων εκτίμησε ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 291 km και 386 km. Σύμφωνα με την έρευνα η μέση αυτονομία θα είναι περίπου 340 km, αν και αναγνωρίζεται ότι αυτό εξαρτάται από το εκάστοτε μοντέλο κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι οδηγοί που συμμετείχαν στην έρευνα εξέφρασαν και την ανησυχία τους για την έλλειψη δημόσιων σταθμών φόρτισης στο Ηνωμένο Βασίλειο και θεωρούν ότι η ύπαρξη περίπου 53.000 φορτιστών σε όλη τη χώρα δεν είναι αρκετή.

Πάντως, οι απαντήσεις που προέκυψαν στην έρευνα από κατόχους EV ήταν εντελώς διαφορετικές. Το 66,7% των ερωτηθέντων εμφανίστηκαν ευχαριστημένοι από το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, σε βαθμό που δεν βρίσκουν κανένα νόημα να στραφούν σε θερμικό όχημα στην επόμενη αγορά τους.

Κατά τη γνώμη τους, τα κυριότερα πλεονεκτήματα ενός EV είναι το χαμηλό λειτουργικό κόστος, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων και η καλύτερη οδηγική εμπειρία που προσφέρουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Όσο ρεύμα χρειαστεί η Ελλάδα το 2024, θα το «κάψει» η Κίνα μόνο για τη φόρτιση των EV!

Έρευνα: Ένας στους δύο κατόχους EV στρέφεται σε θερμικό στην επόμενη αγορά του

Έρευνα: Πόσοι Έλληνες οδηγοί θα έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2035