ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018
FIRST DRIVE 2018 VOLVO XC40

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40 15/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Αποστολή: Νίκος Μερτέκης, Φωτ.: Volvo Cars

Η Volvo φαίνεται βάζει πιο δύσκολα στους Γερμανούς ανταγωνιστές “καλύπτοντας” έναν τομέα που υπολείπονταν και αυτό το στοιχείο θα πρέπει να το κρατήσουμε... Γιατί η νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture ) που βασίζεται το Σουηδικό μοντέλο θα αποτελέσει τη βάση και για τα επερχόμενα S40 και (φυσικά) V40 και ενδεχομένως και ένα μικρότερο αυτοκίνητο που λέγεται ότι έχει μπει στα σχέδιά της.

Η οδηγική ικανοποίηση λοιπόν, βρίσκεται στο επίκεντρο για τους Σουηδούς και μάλιστα για ένα όχημα που είναι πιστοποιημένο SUV και έχει απόσταση από το έδαφος 21 εκατοστά!

Από τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του αντιλαμβάνεσαι τη στιβαρότητα της κατασκευής και αυτό έχει να κάνει ασφαλώς με τη νέα πλατφόρμα που έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής σε σχέση με τους Γερμανούς ανταγωνιστές (Mercedes GLA, BMW X1, Audi Q3), καθώς δεν χρησιμοποιείται αλουμίνιο αλλά Βοριούχος χάλυβας (40%) ώστε αφενός να επιτυγχάνονται τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας (η Volvo καταλαμβάνει κορυφαίες θέσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP), αφετέρου να δίνεται η αίσθηση ενός ανθεκτικού πλαισίου.

Το Σκανδιναβικό ντιζάιν είναι ένας ακόμη παράγοντας που είναι σημείο αναφοράς στο νέο XC40, αν και το αυτοκίνητο το έχει σχεδιάσει ο Άγγλος Ian Kettle ο οποίος “κράτησε” την οικογενειακή ταυτότητα (βλέπε ομοιότητες με XC60 και XC90), έχει διαφοροποιηθεί ωστόσο δίνοντας ένα σχήμα που ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει “σκληρό ρομποτάκι”.

Πράγματι, το αμάξωμα είναι δυναμικό προκειμένου να έλξει πιο νέους ηλικιακά αγοραστές και χαρακτηρίζεται εμπρός από τη σήμα κατατεθέν “μάσκα” της Volvo, πίσω από τους φαρδιούς “ώμους” και στο πλάι από την ιδιαίτερη σχεδίαση των πίσω παραθύρων.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις το μήκος είναι στα 4.425 mm (το XC40 είναι 263 mm, μικρότερο από το XC60), με το μεταξόνιό του να βρίσκεται στα 2.702 mm. Στη βασική έκδοση (Τ3) πατάει σε τροχούς 17 ιντσών, ωστόσο θα μπορεί να εφοδιαστεί και με μεγαλύτερων διαστάσεων 18, 19, 20, ακόμη και με 21 ιντσών!

Το εσωτερικό έχει τη γνώριμη εικόνα της Volvo, όμως εδώ οι σχεδιαστές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά προσφέροντας άνετους χώρους (από τους καλύτερους στην κατηγορία) και πολλές έξυπνες λύσεις. Στο πλάι των θυρών μπορούν να τοποθετηθούν μπουκάλια 1,5 lt, κάτω από το κάθισμα του οδηγού υπάρχει συρτάρι, στη βάση της κεντρικής κονσόλας ειδική θήκη για τυχόν σκουπίδια, στο ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού ένας γάντζος για να κρεμαστούν σακούλες, κ.α.


Έξυπνα σχεδιασμένος και ο αποθηκευτικός χώρος που κυμαίνεται από 460 lt έως 1336 lt, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ένας “κρυφός” χώρος που μπορεί να κανείς να κρύψει πολύτιμα αντικείμενα όπως το laptop του και ο οποίος δεν μπορεί να παραβιαστεί ακόμη και εάν κάποιος “ανοίξει” το αυτοκίνητο.

Το νέο XC40 είναι το πρώτο όχημα της κατηγορίας που φέρει στάνταρ τις δύο ψηφιακές οθόνες, εκείνη των 12,3΄΄ στον πίνακα των οργάνων και των 9΄΄ του συστήματος infotainment το οποίο είναι κατά τη γνώμη μας το πιο “φιλικό” σε χρήση συγκριτικά με τους ανταγωνιστές. Είναι οι ίδιες που χρησιμοποιούνται και στο XC60 με τη διασυνδεσιμότητα να είναι πλήρης με λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Το σύστημα Volvo on Call επίσης υποστηρίζεται, όπως και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της Σουηδικής φίρμας (το XC40 είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας με δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης), ενώ στα high lighs και η κάμερα 360o με περιμετρική κάλυψη του αυτοκινήτου.

 

< >