ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018
2018 OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.6 DIESEL 136 PS

Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 D 136 PS 25/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Insignia Grand Sport η τεχνολογία εμπλεκόταν με το συναίσθημα και την ιστορία της εταιρείας στη δημιουργία μεγάλων οχημάτων. Τα άψογα συντηρημένα Kapitän, Admiral και Diplomat που υπήρχαν στο χώρο της εκδήλωσης -τετράτροχοι εκπρόσωποι αλλοτινών εποχών- αποτελούσαν την παρακαταθήκη και τη «βάση» στην οποία στηρίχθηκαν οι άνθρωποι της Opel για τη δημιουργία του καινούργιου μοντέλου. Η λέξη «ναυαρχίδα» ακουγόταν συχνά από τα χείλη των παρευρισκόμενων στελεχών οι οποίοι έδειχναν περήφανοι γι' αυτό. Η μεταφορική έννοια της προσδιορίζει το σημαντικότερο δημιούργημα μιας εταιρείας αλλά και ένα πρότυπο για το «είδος» του. Και στην Opel έδειχναν εμφατικά ότι το νέο όχημα πρόκειται ν' αποτελέσει ένα ορόσημο στην προσπάθεια που κάνουν για την αναβάθμιση των μοντέλων τους αλλά και της «εικόνας» της σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τις τεχνολογικές εφαρμογές που ενσωματώνονται σε αυτά.

Περί «Grand Sport»

Η πρώτη «γενιά» του Insignia είλκυε με το σχήμα του αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να περάσει χρόνος για να καταλάβεις το πόσο καλό ήταν, να δεις τα πλεονεκτήματά του και τα μειονεκτήματά του. Γενικά, ήταν μια καλή προσπάθεια, ένα μοντέλο που είχε να προσφέρει κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα Vectra και Signum τα οποία αντικατάστησε ομού τότε (2008). Τα σχέδια για την εξέλιξη της δεύτερης «γενιάς» του Insignia άρχισαν το 2012 αλλά έπρεπε ν' αντιμετωπιστούν θέματα που αφορούσαν τόσο το οικονομικό κόστος αυτής αλλά και την πλατφόρμα στην οποία αυτή θα βασιζόταν. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί μια βελτιωμένη εκδοχή της «Epsilon II», η οποία ονομάστηκε «E2XX». Χάρη σε αυτή θα μπορούσαν να εκπληρωθούν οι τρεις βασικοί στόχοι που τέθηκαν από τους ιθύνοντες της Opel: η μείωση του βάρους, το χαμηλό κόστος συντήρησης και το υψηλό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και εξοπλισμού. Σε ό,τι αφορά το σχήμα του, προφανώς θα διατηρούταν η γενική φόρμα του αμαξώματος αλλά η αλλαγή ήταν δεδομένη καθώς το καινούργιο μοντέλο έπρεπε να διαφέρει αλλά και ν' απηχεί τα δεδομένα της εποχής μας. Έτσι, για τη σχεδίαση του βασίστηκαν στο πρωτότυπο Monza (Σεπτέμβριος 2013) το οποίο προσδιόρισε την αισθητική ταυτότητα των μοντέλων της εταιρείας έκτοτε. Με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι διαστάσεις του νέου μοντέλου αυξήθηκαν αισθητά σε σχέση με πριν ώστε να μεταβληθεί και η ονομασία του στην οποία πλέον προστέθηκαν οι λέξεις «Grand Sport». Όπως ανακοινώθηκε, το μήκος του είναι κατά 5,5 cm μεγαλύτερο, το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 1,1 cm πλατύτερο ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 2,9 cm συγκριτικά με πριν. Επίσης έχει αυξηθεί κατά 9,2 cm το μήκος του μεταξονίου παρέχοντας πλέον καλύτερη ευρυχωρία στους πίσω επιβάτες. Παρότι το Insignia Grand Sport είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, το βάρος του έχει μειωθεί έως και κατά 175 kg συγκριτικά με το προηγούμενο. Η ευρεία χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο συνέβαλε σε αυτό, όπως και το αλουμίνιο και τα πλαστικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν το πλαίσιό του είναι κατά 9% πιο δύσκαμπτο κάτι που πιστώνεται στην εν γένει οδική συμπεριφορά του οχήματος σε σχέση με πριν, όπως διαπιστώσαμε.

 

Θέλεις ένα πραγματικά value for money συμβόλαιοΜπες τώρα στον κόσμο της Anytime.

 
< >