ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
2018 PORSCHE MACAN

Δοκιμάζουμε: Porsche Macan 14/12/2017

Στην πράξη

Είναι δεδομένο ότι είσαι λίγο επιφυλακτικός απέναντι σε μια 4κύλινδρη Porsche παρά τη θέα των τεράστιων τροχών των 20 ιντσών, αλλά και των διπλών απολήξεων των εξατμίσεων…

Είναι και ο ανταγωνισμός, βλέπετε, αμείλικτος. Και όποιος έχει οδηγήσει τις Mercedes-Benz CLC 300 4MATIC (έστω και τη «250») και BMW X4 xDrive 28i, καταλαβαίνει τι εννοούμε…

Στη «μικρή» Macan ευθύς εξαρχής θα αντιληφθείς το πλαίσιο «γρανίτη», αλλά και την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που συνδυαστικά με τα φαρδιά μετατρόχια προσφέρουν μια «καλή βάση» που την κάνουν κυριολεκτικά ακλόνητη. Από την άλλη είναι και το εξαιρετικό σε πληροφόρηση και αίσθηση τιμόνι που μόνο σε σπορ αυτοκίνητα συναντάς.

Στον αυτοκινητόδρομο θα ήταν πλεονασμός να αναφερθούμε στην ποιότητα κύλισης ή στη super premium αίσθηση. Οφείλουμε να αναφερθούμε στην ικανότητά της να προσφέρει ένα άνετο πολύωρο ταξίδι: αναρτήσεις που καταπίνουν τα πάντα και ηχομόνωση σε σημείο πλήρους «αποστείρωσης» από το εξωτερικό περιβάλλον.

Από την άλλη είναι και ο ήχος των διπλών απολήξεων στο Sport πρόγραμμα που σε βάζει συνεχώς στην «πρίζα»…

Πρωί, πρωί στην Πεντέλη προκειμένου να βγει και το πρόγραμμα της «24ωρης δοκιμής» και από τις πρώτες στροφές γίνεται αντιληπτό ότι η Macan ακόμη και στο Comfort πρόγραμμα με τη μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση είναι ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο και ένα «κλικ» πάνω σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Σχετικά σφιχτή ανάρτηση, ενδοτικό το πλαίσιο, τιμόνι διαβήτης και άφθονη ροπή στο δεξί πεντάλ.

Στο Sport plus και με το ESP Off η Macan γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη και θα ικανοποιήσει τον οδηγό που επιζητά το κάτι παραπάνω.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σχεδόν ανεξάντλητα και μόνο η γλιστερή άσφαλτος μπορεί να τα «σπάσει» και τότε η ουρά θα γλιστρήσει γλυκά και ελεγχόμενα, καθώς η ροπή θα μεταφερθεί άμεσα στον πίσω άξονα για την επανάκτησή της.

Οπως και να έχει, τη Macan έστω και με αυτόν τον τετρακύλινδρο κινητήρα δεν υπάρχει περίπτωση να μην την ευχαριστηθείς. Το αυτοκίνητο δεν είναι super sport, αλλά ένα δυνατό, γρήγορο SUV που δεν θα σε αφήσει ανικανοποίητο στον τομέα «οδηγική ικανοποίηση».

Δεν είναι το πλέον κατάλληλο για τον petrolhead, αλλά για οποιονδήποτε οδηγό έχει ως προτεραιότητα τις επιδόσεις, την οδηγική ικανοποίηση, αλλά και τα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Ενα αυτοκίνητο που χωρίς κανέναν ενδοιασμό θα έδινε κάποιος (έχοντας την οικονομική άνεση, φυσικά) στη σύζυγο για την καθημερινή μετακίνησή της ή στο παιδί του για τη βραδινή έξοδο.

Στο αρχικό μας ερώτημα «πόσο Porsche είναι η μικρή Macan» η απάντηση έχει ως εξής: Αν ορίσουμε ως σημείο «αυθεντικότητας» την 911, είναι δεδομένο π΅ως δεν υπάρχει καμία συγγένεια σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις για τα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και τις οδηγικές ιδιαιτερότητες που απαιτούν και τα ανάλογα «χέρια».

Αν όμως βάλουμε στην εξίσωση την Panamera, αλλά και την Cayenne, αυτοκίνητα στα οποία η εταιρεία βάσισε τα τελευταία χρόνια την ύπαρξή της, τότε, ναι, ακόμη και η τετρακύλινδρη Macan είναι ένα γνήσιο τέκνο του Τσουφενχάουζεν, ένα αυτοκίνητο που αξίζει να δώσεις το κάτι παραπάνω για να την έχεις στο γκαράζ σου.

Δεν έχει τον «απόλυτο» χαρακτήρα μιας 911 ή έστω της 718 Cayman, μπορεί όμως να προσφέρει την ξεχωριστή αίσθηση που υποδηλώνει το σηματάκι της στο καπό.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ