ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 BMW 420D GRAN COUPE & 430I CABRIO

Δοκιμάζουμε: BMW 420d Gran Coupe & 430i Cabrio 13/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης φωτό: Γιώργος Κούτος

Διαβάζουμε από την προϊοντική παρουσίαση των BMW Σειράς 4 Coupe, Cabrio και Gran Coupe: «Η βασική οδηγία για την προϊοντική αναβάθμιση της BMW Σειράς 4 ήταν ''διατηρήστε τη δοκιμασμένη συνταγή αλλά ενισχύστε τον ‘χαρακτήρα’ των αυτοκινήτων''. Γι’ αυτό η εξωτερική σχεδίαση αναδεικνύει πρωτίστως τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τη φινέτσα της οικογένειας BMW Σειράς 4». Αυτά ανέφερε ο Domagoj Dukec λίγες εβδομάδες πριν από την εσωτερική του μεταγραφή στο BMW Group αναλαμβάνοντας τα οχήματα BMW i και BMW M. Μέχρι τότε ήταν υπεύθυνος σχεδίασης για τα «γήινα» μοντέλα της BMW και ίσως η μετακίνησή του έδειξε ένα πράγμα: είχε καταφέρει να κάνει τις οικογένειες των μοντέλων της BMW απόλυτα δυναμικές στην όψη. Σε μια συνταγή σπορτίβικη λοιπόν που είχε ήδη από το 2013 πουλήσει περισσότερα από 400.000 αυτοκίνητα (με το Gran Coupe να συγκεντρώνει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της BMW Σειράς 4 και τα Coupe και Cabrio να αποτελούν περίπου το 25%) μας ήρθε η νέα γενιά. Στην πρώτη διπλή δοκιμή της στην Ελλάδα έχουμε τα… 2/3 της οικογένειας, ήτοι τις 4 Gran Coupe και 4 Cabrio. Οι αλλαγές στα σημεία και μόνο έκαναν τη νέα Σειρά 4 ακόμα πιο δυναμική. Οι διπλοί εμπρός εξαγωνικοί προβολείς bi-LED με νέα, πιο hi-tech εμφάνιση (θυμίζουν πλέον τη νέα 3άρα και 5άρα) και οι εμπρός προβολείς ομίχλης LED που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό αυξάνουν τη φωτιστική ισχύ το βράδυ, μειώνοντας συνάμα την κατανάλωση ρεύματος (και καυσίμου). Αναζητώντας άλλες διαφορές της νέας BMW Σειράς 4 εντοπίζουμε ότι ο χαμηλά τοποθετημένος, κάτω από τα νεφρά της μάσκας, ενιαίος κεντρικός αεραγωγός όπως και τα πλαίσια των παραθύρων έχουν κορνίζα σε μαύρο, γυαλιστερό υλικό στην Gran Coupe που είναι η έκδοση Sport Line και μεταλλικό φινίρισμα -όπως και τα κάθετα στοιχεία της μάσκας- στην Cabrio ως η πιο premium look Luxury Line. Πίσω διακρίνονται τα νέα φώτα full-LED και η πιο σπορτίβικη ποδιά. Η ψηλή θέση των ανακλαστήρων εδώ χαμηλώνει το αμάξωμα οπτικά, ενώ το σχήμα της λωρίδας που ενώνει τους ανακλαστήρες στις σειρές Sport Line και Luxury Line είναι επίσης νέο και ανάλογο με το εμπρός υλικό: ματ στην Gran Coupe, χρωμίου στην Cabrio.

Στα της ταυτότητας των δύο αυτοκινήτων, η εμφάνιση και οι -κλασικά για BMW- επιμηκυμένες γραμμές συνδυάζουν την εμφάνιση ενός μεγάλου sedan με τη σπορ, coupe δυναμική και συνάμα την πρακτικότητα ενός 5θυρου αμαξώματος. Ναι, πίσω υπάρχει αυτή η τεράστια -και ηλεκτρικά ανοιγόμενη- πόρτα του χώρου αποσκευών μαζί με έναν επίσης τεράστιο -αν και κάπως στενό- χώρο στα 480 λίτρα για τα πράγματα μιας οικογένειας. Βεβαίως όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, μέσα από αυτή την…υβριδική -σχεδιαστικά- υπόσταση της Gran Coupe λείπει ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τις πολυτελείς λιμουζίνες: η αποκοπή του χώρου αποσκευών από την καμπίνα των επιβατών. Στο πνεύμα όμως της εποχής, που πάντα υπάρχει χώρος για διαφορετικότητα, ας υποθέσουμε ότι η 4 Gran Coupe είναι ένα αυτοκίνητο…Business casual.

H δε 4 Cabrio είναι ένα «άλλο φρούτο». Εχει μέσα από την προηγμένη της κινηματική, μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Κι αυτό είναι μια τάση «κόντρα» στο σημερινό ρεύμα που θέλει ξανά τις υφασμάτινες οροφές να είναι mainstream. Ομως το ύφασμα είναι πιο ταπεινό σε ιδιότητες μόνωσης, εμφάνισης και αντοχής στον χρόνο, οπότε θα συμφωνήσουμε με την επιλογή της BMW που υλοποίησε ένα όχημα-σαν-coupe, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού «δημιουργεί το περίγραμμα ενός κομψού σπορ οχήματος με φαρδιά πλευρά που ενισχύεται από το μακρύ καπό».

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 OPEL 25/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS

    Η αρχική αντίδραση στη θέα του Insignia Grand Sport είναι ο εντυπωσιασμός που προκαλούν οι διαστάσεις του. Ωστόσο αυτό είναι μια πρώτη αίσθηση. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel και πόσο διαφέρει σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε;

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 23/12/2017

    Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 MJTE vs. Mercedes GLC 250D

    Με την ιστορία και τον μύθο της Alfa Romeo να εμπλέκονται per se, το νέο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται 'ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία'. Κι αυτό γίνεται αιτία για συγκρίσεις...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 21/12/2017

    Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. Peugeot 208 1.2 82 PS (pics)

    Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • 2018 AUDI 20/12/2017

    Test Drive: 2018 Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS [pics+vid]

    Μια σπορτίβ λιμουζίνα, ένα Grand Tourer, ένα πεντάπορτο οικογενειακό και πάνω σε όλα αυτά η τετρακίνηση.

  • 2018 VOLKSWAGEN 20/12/2017

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-ROC

    Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό οδηγούμε και στη χώρα μας το νέο, πολλά υποσχόμενο συμπαγές SUV της Volkswagen το T-ROC.

  • 2018 ​KIA 19/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT

    Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.

  • 2018 SUBARU 18/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT

    Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο πλήρες, ικανό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Είναι Subaru.

  • 2018 DACIA 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Αττική το 2018 Dacia Duster

    Το Dacia Duster πέρασε στην επόμενη γενιά του, κι εμείς ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί του στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης που έγινε στην Αττική και είχε επίκεντρο το Σούνιο!

  • 2018 VOLVO 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40

    Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC40 αυτό που αντιλαμβάνεσαι μονομιάς είναι πώς πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο των Σουηδών που διαθέτει fun-to-drive χαρακτήρα. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 2018 VOLKSWAGEN 14/12/2017

    Οδηγούμε στην Μαγιόρκα το νέο VW Polo GTI

    Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με 2λιτρο πλέον κινητήρα και 200 άλογα αλλά και πιο καθαρόαιμο οδηγικό ταμπεραμέντο, το νέο κορυφαίο Polo είναι αυτό που δικαιώνει όσο κανένα άλλο πριν την ένδειξη GTI.

  • 2018 FORD 14/12/2017

    First Drive: 2019 Ford Ecosport [pics+vid]

    Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης 'γενιάς' δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό.

  • 2018 PORSCHE MACAN 14/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Porsche Macan

    Με την έκδοση Macan χωρίς κάποιο προσδιοριστικό για τον κινητήρα η Porsche ορίζει την entry level έκδοση για το μικρότερο SUV της. Πόσο… Porsche, όμως, είναι;

  • 2018 BMW 420D GRAN COUPE & 430I CABRIO 13/12/2017

    Δοκιμάζουμε: BMW 420d Gran Coupe & 430i Cabrio

    Η ανανεωμένη Σειρά 4 μας έρχεται πολύ σύντομα -η αλήθεια είναι- σημάδι κι αυτό ότι η εποχή μας αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς που κανείς πια δεν προλαβαίνει να την απολαύσει. Ας κάνουμε λοιπόν ένα διάλειμμα για να απολαύσουμε τις δύο όμορφες BMW.

  • ΔΟΚΙΜΗ 13/12/2017

    Test Drive: 2018 Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

    Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

  • 2017 CITROËN C3 1.2 «PURETECH» 110 PS S&S EAT6 11/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Citroen C3 1.2 "Puretech" 110 PS S&S EAT6

    Το C3 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 110 PS είναι ένα από τα πιο 'διαφορετικά' οχήματα στη supermini κατηγορία.