ΔΟΚΙΜΗ: BMW 218i Active Tourer 136 PS Steptronic


To απόλυτα οδηγοκεντρικό πολυχρηστικό, η BMW 2 Active Tourer φέρνει στο προσκήνιο τα οφέλη του downsizing με τις ευκολίες ενός αυτόματου κιβωτίου. Τέλεια!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/3/2016

Οικογενειακό διπλό

To απόλυτα οδηγοκεντρικό πολυχρηστικό, η BMW 2 Active Tourer φέρνει στο προσκήνιο τα οφέλη του downsizing με τις ευκολίες ενός αυτόματου κιβωτίου. Τέλεια!

Καμία πρόθεση δεν έχουμε να σας προκαταλάβουμε, αλλά να, είναι η 2 Active Tourer ένας πόλος έλξης για κάθε οικογενειάρχη, αφού κατάφερε να συνδυάσει αρκετά από τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας BMW με την πρακτικότητα που ποτέ δεν είχαν -σε ικανοποιητικές δόσεις- τα μοντέλα από το Μόναχο.

Η 2 Active Tourer λοιπόν, βασισμένη στη νέα πλατφόρμα UKL2, έφερε τα πάνω κάτω σε μηχανολογική διάταξη (κινητήρας εγκάρσια τοποθετημένος-κίνηση στους εμπρός τροχούς) και μαζί έναν φρέσκο αέρα σε σχεδιαστικές ιδέες και χρηστικότητα. Τούτη δε η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται με τον πιο μικρό διαθέσιμο κινητήρα του ομίλου BMW, με τρεις κυλίνδρους στο 1,5 λίτρο, απόδοσης 136 ίππων και με 6άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF. Από μια σκοπιά, αυτός ο συνδυασμός (πλατφόρμα-κιβώτιο-κινητήρας) είναι το alter ego του MINI Cooper Clubman, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε μερικές σελίδες πιο πίσω.

Εδώ έχουμε ένα άλλο -κυριολεκτικά- αυτοκίνητο. Μεγάλο -όχι υπερβολικά-, με δυναμική σχεδίαση, κομψές γραμμές, όχι πομπώδες, αλλά με έναν τόνο BMW σε αισθητικό επίπεδο. Το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων, το μήκος των 4,34 μέτρων και ο μικρός εμπρός πρόβολος προοιωνίζεται μια συμπαγή κατασκευή με άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Πράγματι, η είσοδος στο εσωτερικό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς αυτό είναι υλοποιημένο στα υψηλά πρότυπα ποιότητας κάθε BMW με όμορφα υλικά, άριστη εργονομία και πολλούς χώρους για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα. Η αιωρούμενη κεντρική οθόνη, ο μεγάλος περιστροφικός διακόπτης στη βάση της κονσόλας και ο διακόπτης BMW Driving Experience μέσω του οποίου ρυθμίζεται η αίσθηση του τιμονιού, η λειτουργία του κινητήρα και η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου ανάμεσα σε τρία προγράμματα δίνουν έναν τόνο υψηλής τεχνολογίας. Δεν είναι όμως αυτή τεχνολογία δυσνόητη ή περίπλοκη. Είναι εύκολη και αποδοτική.

 

Στην οδήγησή της αυτή η 2 Active Tourer μπορεί να γίνει πολυπρόσωπη αναλόγως προγράμματος. Από το Eco Pro στο Comfort και το Sport υπάρχουν διακριτές διαβαθμίσεις που ορίζουν τον τρόπο κίνησης.

Γενικά, βεβαίως η απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα κρίνεται απλώς επαρκής. Διαθέτει τα πάντα σε επίπεδο μηχανολογίας από την κληρονομιά κινητήρων της BMW, (twin-scroll turbo, άμεσο ψεκασμό κ.ά.), ανεβάζει ευχάριστα στροφές, έστω και με κάποιο ανεπαίσθητο κροτάλισμα αλλά σε φυσιολογικό ρυθμό τα δυναμικά στοιχεία του αυτοκινήτου είναι απλώς συμπαθητικά κυρίως λόγω βάρους αλλά και των μάλλον μεγάλων ελαστικών του (205/55-R17).

Τα πράγματα βελτιώνονται στο πρόγραμμα Sport, με τον κινητήρα να αποδίδει σαφώς πιο εύρωστα και το κιβώτιο να δίνει κάτι από σπορ χροιά, όχι μόνο αλλάζοντας σχέσεις περίπου 1.000 σ.α.λ. υψηλότερα, αλλά έχοντας κι ένα kick-in που θυμίζει σπορ υλοποίηση. Βεβαίως μη φανταστείτε εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά σίγουρα είναι μια ευπρόσδεκτη «αναβάθμιση».

Επιπλέον το κιβώτιο διαθέτει και λειτουργία coasting (όπως πλέον συμβαίνει με σχεδόν όλα τα BMW) για οικονομία καυσίμου. Πράγματι, συγκριτικά με την αντίστοιχη 218i με μηχανικό κιβώτιο, σε ένα ταξίδι μπορείτε να δείτε χαμηλότερη κατανάλωση με τη λειτουργία αυτή, ενώ σε γενική χρήση δεν επιβαρύνει το αυτοκίνητο με... δίψα για καύσιμο.

Οδηγικά η 2 Active Tourer είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο με θαυμάσιο κράτημα και σχετικά γρήγορο τιμόνι αλλά και μια τάση σκληράδας ειδικά σε εγκάρσιες ανωμαλίες, που όμως δεν είναι δα και τόσο κουραστικές.

Συνολικά τούτη η BMW δίνει καλές δόσεις ενός σπορτίφ μοντέλου, όπως περιμένεις από τη φίρμα, με σούπερ χρηστικότητα και έναν ραφιναρισμένο χαρακτήρα που σίγουρα αρέσει σε όλους. Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι απαγορευτική, όμως αυτή του προαιρετικού αυτόματου κιβωτίου δεν είναι αμελητέα.

Σαφώς και προτείνεται, αν δε θέλετε ατόφια σπορ οδήγηση αλλά θαυμάσια χρηστικότητα, καθώς συνεργάζεται άψογα με τον 1.500άρη κινητήρα σε επίπεδο λειτουργίας.