Δοκιμάζουμε το πολυδιάστατο και υβριδικό Honda Jazz Crosstar


To Honda Jazz ήταν ανέκαθεν ένα καλό αυτοκίνητο - το ίδιο ισχύει και για την καινούργια γενιά του. Συνεπώς, ποιος ο λόγος δημιουργίας του Jazz Crosstar; Τι έχει να προσφέρει η συγκεκριμένη, επιπρόσθετη, έκδοχή του μοντέλου, ώστε να δικαιολογεί και την αυξημένη τιμή της, συγκριτικά;

  • Κείμενο: Κώστας Ζωγλοπίτης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 28/2/2021

Η εικόνα προσμετρά περισσότερο από την ουσία; Η απάντηση έχει δοθεί ήδη από τη συμπεριφορά μας και τη γενικότερη εκτίμηση των ανθρώπων στην εποχή μας. Είναι θετική, σε πολλές περιπτώσεις. Αυτό ισχύει και για το Honda Jazz Crosstar.

Οι άνθρωποι της εταιρείας κατάλαβαν ότι πλέον οι υποψήφιοι αγοραστές των supermini μοντέλων αποζητούν κάτι περισσότερο αναφορικά με την αισθητική, τη σχεδίαση - τη γενικότερη εικόνα του αυτοκινήτου, δηλαδή. Και αυτό προσπάθησαν να τους προσφέρουν. Το Jazz Crosstar είναι η πραγμάτωση του αδρότερου στυλ στη φόρμα που έχει υιοθετηθεί για τη νέα γενιά του μοντέλου.

Οι διαφορές

Στόχος των δημιουργών του ήταν να παραπέμπει στη γενικότερη αισθητική ενός SUV οχήματος. Βεβαίως, το Jazz Crosstar είναι η crossover εκδοχή του νέου μοντέλου και, υπό αυτό το πρίσμα, στη Honda είχαν μεγαλύτερη ελευθερία να προσαρτήσουν στο αμάξωμά του στοιχεία που θα το κάνουν να ξεχωρίζει.

Συγκριτικά, τα μαύρα προστατευτικά περιμετρικά αυτού, η διαμόρφωση ευρύτερων ανοιγμάτων στον εμπρός προφυλακτήρα, η ογκωδέστερη εμφάνιση του πίσω, αντιστοίχως, η διχρωμία στο αμάξωμα, οι μπάρες οροφής και η αποκλειστικής (για την εκδοχή) σχεδίασης τροχοί το κάνουν να ξεχωρίζει και να δείχνει ψηλότερο απ’ όσο είναι.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μάθαμε και μία ακόμη έκφραση-πρακτική που απορρέει από την ευρύτερη ιαπωνική κουλτούρα. Το νέο Jazz, και στις δύο εκδοχές του, σχεδιάστηκε με γνώμονα τη φιλοσοφία «γιου νόμπι». Βάσει αυτής, το αποτέλεσμα πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε ο καθένας να αναγνωρίζει την ενυπάρχουσα ομορφιά σε κάθε αντικείμενο.

Πέραν των ορατών διαφοροποιήσεων, το αμάξωμα του Jazz Crosstar είναι κατά 4,6 cm μεγαλύτερο σε μήκος, κατά 3,1 cm πιο πλατύ και κατά 3,0 cm πιο ψηλό από το έδαφος συγκριτικά με αυτό του απλού μοντέλου.

Επίσης, βάσει των στοιχείων που ανακοινώνει η Honda, το μεταξόνιό του είναι ελάχιστα μεγαλύτερο, μόλις κατά τρία χιλιοστά. Αντιθέτως, ο χώρος αποσκευών του είναι μικρότερος κατά έξι λίτρα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HONDA JAZZ Crosstar Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Ωστόσο, η διαφοροποίηση τις δύο τελευταίες τιμές του (σημ.: για μεταξόνιο, πορτ μπαγκάζ) έχουν περισσότερο ιστορική αξία, ως αναφορά, παρά ουσιαστική, καθώς δεν επηρεάζουν έμπρακτα τον ωφέλιμο χώρο.

Τέλος, το βάρος της έκδοσης Crosstar είναι κατά 25 κιλά μεγαλύτερο συγκριτικά με αυτό του καινούργιου Jazz.

Εσωτερικώς

Ως επιβάτης, έχεις πολύ ωφέλιμο χώρο στη διάθεσή σου. Το συγκεκριμένο, απαράμιλλο, πλεονέκτημα του supermini της Honda έχει διατηρηθεί, όπως και η πρακτικότητα στο εσωτερικό του. Τόσο το μήκος όσο και το πλάτος και ύψος εντός επιτρέπουν την άνετη μετακίνηση ακόμη και πέντε υψηλόσωμων ενηλίκων.

Τα καθίσματα είναι σχετικά σκληρά σε αίσθηση, ενώ το σύστημα «Magic Seats» στα πίσω δίνουν τη δυνατότητα μεγάλης επιλογής στη διαμόρφωση του χώρου για τη μεταφορά αποσκευών ή ογκωδών αντικειμένων.

Μία από τις ουσιώδεις αλλαγές στο καινούργιο μοντέλο είναι η αναβάθμιση των υλικών που αποτελούν το ταμπλώ, αλλά και το εσωτερικό εν γένει. Τώρα, η διαφοροποίηση δεν αφορά μόνο στη σχεδίαση αλλά και στην απτή ποιότητά τους.

Τόσο το πλαστικό όσο και το ύφασμα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αισθητά καλύτερα, συγκριτικά, ενώ, επιτέλους, υπάρχει χρώμα εντός, κάτι που διαμορφώνει μια καλύτερη αίσθηση στους επιβάτες.

Ως οδηγός, κάθεσαι σχετικά ψηλά και έχεις πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Η οδική συμπεριφορά του Jazz Crosstar είναι καλή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και η ρύθμιση της ανάρτησής σχετικά σφιχτή. Αυτήν τη φορά, η απορροφητικότητά της είναι καλύτερη απ’ ό,τι ίσχυε ως τώρα στο μοντέλο.

Σημειώνουμε ότι η παρατήρηση αυτή δεν χαρακτηρίζει μόνο την εκδοχή Crosstar, η οποία έχει αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής και ελαστικά υψηλού προφίλ, αλλά και στο νέο Jazz, όπως διαπιστώσαμε.

Βεβαίως, η καλύτερη οδική συμπεριφορά του δεν το μετατρέπει και σε ένα ευχάριστο όχημα για τον οδηγό καθαυτόν. Ο τελευταίος δεν θα χαρεί «σπορτίβ» αίσθηση, όμως θα ικανοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο ευκολοδήγητο είναι, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.

Η απόδοση της υβριδικής διάταξης κινητήρα είναι επαρκής, ενώ η προτεραιότητα που έχει δοθεί στην οικονομία καυσίμου είναι προφανής.

Γιατί το Jazz Crosstar;

Τι περισσότερο θα έχει κάποιος που θα επιλέξει το Jazz Crosstar σε σχέση με το Jazz; Εντονότερο χαρακτήρα και πιο αδρή εικόνα είναι η απάντηση. Το χρηματικό κόστος για αυτά τα δύο στοιχεία είναι σημαντικό και εναπόκειται στην επιλογή τού καθενός.

Ουσιαστικές, δηλαδή δομικές, διαφορές δεν υπάρχουν μεταξύ των δύο εκδόσεων. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που υπάρχουν στο Jazz συναντώνται και στο Jazz Crosstar. Η επιλογή μεταξύ των δύο έγκειται περισσότερο σε επίκτητες προσωπικές παραμέτρους και όχι σε αντικειμενοποιημένα κριτήρια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA JAZZ Crosstar Hybrid 2021   TIMH €28.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1498, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 109  ΡΟΠΗ Nm/rpm 253

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 173 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 110 g/km

HONDA JAZZ Crosstar Hybrid 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ CVT, TIMH