CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ricciardo όπως... Senna και Schumacher 27/5

  • img

Οι δύσκολες καταστάσεις είναι αυτές που κάνουν έναν πιλότο της Formula 1 να δείχνει εάν είναι γεννημένος για μεγάλα πράγματα. Εάν μπορεί να διαχειριστεί συνθήκες, κάτω από τις οποίες άλλοι ίσως και να λύγιζαν.

Και στο Μονακό φέτος ο Daniel Ricciardo απέδειξε περίτρανα για ποιόν λόγο θεωρείται το «μήλον της έριδος» αυτή τη στιγμή στην αγορά των πιλότων, με τη Ferrari να θέλει να τον εντάξει στο δυναμικό της από την επόμενη σεζόν, τη Mercedes να τον… γλυκοκοιτάζει και τη Red Bull να επιθυμεί διακαώς να ανανεώσει τη συνεργασία μαζί του.

Η διαχείριση του αγώνα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου ήταν υποδειγματική από τον Αυστραλό. Ενός αγώνα που φαινόταν να κυλά ιδανικά γι’ αυτόν, με μιαν άνετη pole position κι ένα πρώτο stint στο οποίοι κατάφερνε να διατηρεί εύκολα ή δύσκολα πίσω του τον Sebastian Vettel. Μέχρι τη στιγμή που ξεκίνησαν τα προβλήματα με τον κινητήρα της Renault.

Με το υβριδικό σύστημα να δυσλειτουργεί για περίπου 55 γύρους, ο Ricciardo απέδειξε πως με ψυχραιμία μέσα στο κόκπιτ και με τις κατάλληλες κατευθύνσεις από το pit wall, ακόμα και το ανέφικτο, μπορεί να γίνει εφικτό. Η βλάβη στο MGU-K στέρησε από τον Αυστραλό αυτό το προβάδισμα των 3-4 δεκάτων στον γύρο που είχε έναντι των Ferrari και των Mercedes.

Όμως ό,τι έχανε λόγω ισχύος ο Ricciardo, το κέρδιζε λόγω… μυαλού. Όχι μόνο του δικού του, αλλά και του Adrian Newey. Δεν χωρά αμφιβολία πως ο Ricciardo έκανε ακριβώς αυτό που έπρεπε. Οδήγησε προσηλωμένα, ακολουθούσε πιστά τις οδηγίες από το pit wall, στους στενούς δρόμους του Μονακό είχε τον νου του και στο πώς θα άλλαζε συνεχώς ρυθμίσεις από το τιμόνι της RB14 κι εν τέλει βγήκε ανακουφισμένος από το κόκπιτ.

«Και πού κολλάει το μυαλό του Newey;» θα ρωτήσετε εύλογα. Μα αν δεν είχε σχεδιάσει ένα τόσο καλό μονοθέσιο, το οποίο στο Μονακό έδειχνε από την Πέμπτη πως είχε τον πρώτο λόγο για τη νίκη, η Red Bull θα είχε χάσει… τα αυγά και τα πασχάλια, μιας και η έλλειψη ισχύος του μοτέρ της Renault είναι παραπάνω από εμφανής. «Μα, γι’ αυτό πληρώνεται ο Newey» θα πείτε. Ναι, αλλά κι άλλοι γι’ αυτό πληρώνονται, όμως ο Newey το κάνει τέλεια!

Σπουδαία νίκη για τον Ricciardo, ο οποίος θύμισε κάτι από… Ayrton Senna και Michael Schumacher. Ξέρω, ίσως κάποιοι να το χαρακτηρίσετε ιεροσυλία. Όμως δεν είναι. Ο Ricciardo πήρε μια παληκαρίσια νίκη οδηγώντας δίχως έβδομη σχέση για τα 2/3 του αγώνα. Το 1991 στη Βραζιλία ο αείμνηστος Ayrton είχε πρόβλημα στο κιβώτιο και έμεινε «κολλημένος» στην έκτη σχέση στο τέλος του αγώνα. Όμως πήρε τη νίκη κι ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, έστω κι αν χρειάστηκε να τον βγάλουν από το κόκπιτ οι άνθρωποι της διοργάνωσης, διότι ήταν εξουθενωμένος.

Και μια τριετία αργότερα ο Schumacher είδε το κιβώτιο της Benetton να κολλάει στην πέμπτη σχέση στη Βαρκελώνη, σχεδόν από την αρχή του αγώνα. Όμως όχι μόνον έκανε πιτ στοπ κι εκκίνησε εκ νέου με… πέμπτη,  αλλά κατάφερε να βρει νέες γραμμές στην πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε στις αργές στροφές να μην χρειάζεται να ρίξει πολύ τις στροφές του κινητήρα με κίνδυνο να του σβήσει.

Στα δύσκολα φαίνονται οι ικανοί, λοιπόν. Και ο Daniel Ricciardo δικαιωματικά με την εμφάνισή του στο Μονακό μπορεί να θεωρείται ως ένας από τους ικανότερους πιλότους της γενιάς του…

 

Grand Prix Μονακό – Αποτελέσματα αγώνα

1. Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1h42m54.807s

2. Sebastian Vettel

Ferrari

7.336s

3. Lewis Hamilton

Mercedes

17.013s

4. Kimi Raikkonen

Ferrari

18.127s

5. Valtteri Bottas

Mercedes

18.822s

6. Esteban Ocon

Force India/Mercedes

23.667s

7. Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

24.331s

8. Nico Hulkenberg

Renault

24.839s

9. Max Verstappen

Red Bull/Renault

25.317s

10. Carlos Sainz

Renault

1m09.013s

11. Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m09.864s

12. Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m10.461s

13. Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

1m14.823s

14. Stoffel Vandoorne

McLaren/Renault

+1 γύρος

15. Romain Grosjean

Haas/Ferrari

+1 γύρος

16. Sergey Sirotkin

Williams/Mercedes

+1 γύρος

17. Lance Stroll

Williams/Mercedes

+2 γύροι

Εγκατέλειψαν

Charles Leclerc

Sauber/Ferrari

Στον 70ό γύρο

Brendon Hartley

Toro Rosso/Honda

Στον 70ό γύρο

Fernando Alonso

McLaren/Renault

Στον 52ο γύρο

 

Βαθμολογία οδηγών

1. Lewis Hamilton

110

2. Sebastian Vettel

96

3. Daniel Ricciardo

72

4. Valtteri Bottas

68

5. Kimi Raikkonen

60

6. Max Verstappen

35

7. Fernando Alonso

32

8. Nico Hulkenberg

26

9. Carlos Sainz

20

10. Kevin Magnussen

19

11. Pierre Gasly

18

12. Sergio Perez

17

13. Esteban Ocon

9

14. Charles Leclerc

9

15. Stoffel Vandoorne

8

16. Lance Stroll

4

17. Marcus Ericsson

2

18. Brendon Hartley

1

19. Romain Grosjean

0

20. Sergey Sirotkin

0

 

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Mercedes

178

2. Ferrari

156

3. Red Bull/Renault

107

4. Renault

46

5. McLaren/Renault

40

6. Force India/Mercedes

26

7. Toro Rosso/Honda

19

8. Haas/Ferrari

19

9. Sauber/Ferrari

11

10. Williams/Mercedes

4

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 7/10

    Απονενοημένο διάβημα

    Προσπαθώ, είναι η αλήθεια, εδώ και καιρό, να ερμηνεύσω την αγωνιστική συμπεριφορά του Sebastian Vettel στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Μα όση προσπάθεια και να καταβάλω, δεν είναι εύκολο να καταλήξω. Διότι ο Vettel με την εν γένει στάση του φέτος έχει καταρρίψει...

  • 30/9

    Τυφώνας!

    Αυτό το πρωτάθλημα ο Lewis Hamilton θα το χάσει μόνον εάν ο ίδιος το… θελήσει! Για την ακρίβεια, για να το χάσει, θα πρέπει είτε να κάνει απανωτά λάθη στους τελευταίους πέντε αγώνες της σεζόν, είτε η κακοδαιμονία να του χτυπήσει την πόρτα και να στερηθεί βαθμούς που η...

  • 28/9

    Λοχαγός… Ogier!

    Ο Sebastien Ogier επιστρέφει στον… τόπο του εγκλήματος, μιας και συμφώνησε να οδηγεί για λογαριασμό της Citroen από την επόμενη σεζόν. Και φυσικά η γαλλική ομάδα κάνει ένα μεγάλο βήμα για την 'επιστροφή' της στο WRC, καθώς τα τελευταία χρόνια η εικόνα της...

  • 17/9

    Ο Έντσο ήδη θα είχε πάρει «σκούπα»…

    Λάθη, λάθη, λάθη… Μόνον τούτη η λέξη μπορεί να περιγράψει τη φετινή εικόνα της Ferrari μέσα στις πίστες. Ό,τι με κόπο 'χτίζουν' καθημερινά στο Μαρανέλο όσοι σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εξελίσσουν και τελειοποιούν το μονοθέσιο της 'σκουντερία', το...

  • 9/9

    Κυριακή του… Θωμά!

    Την ώρα που εντός των συνόρων 'βράζουμε στο ζουμί μας' όσοι ασχολούμαστε με το motorsport, μιας και οι ελληνικοί αγώνες προσπαθούν να ανακάμψουν έπειτα από μια πολύ δύσκολη πενταετία που προηγήθηκε, έξω πάμε καλά!

  • 2/9

    Ζήτημα προσωπικότητας...

    Τελικά η Formula 1 είναι ατομικό ή ομαδικό σπορ; Η γενική αίσθηση που υπάρχει έπειτα και από τον αγώνα στη Μόντσα είναι πως μιλάμε για ένα καθαρά ομαδικό σπορ.

  • 26/8

    Σοκαρισμένος!

    Ο αγώνας στο Σπα έχει μόλις ολοκληρωθεί. Ο Lewis Hamilton έχει βγει από το μονοθέσιό του, έχοντας τερματίσει δεύτερος, πίσω από τον… άπιαστο Sebastian Vettel. Ο Martin Brundle έχει μόλις ολοκληρώσει τη συνέντευξη στον Vettel και προσεγγίζει τον Hamilton.

  • 29/7

    Τελικά ήταν damage limitation;

    Θεωρητική η δεύτερη θέση για τον Sebastian Vettel στην Ουγγαρία ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με δεδομένη αφενός τη δυσκολία προσπεράσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αφετέρου το ότι ο Γερμανός εκκίνησε τον αγώνα από την τέταρτη θέση. Στην ουσία, όμως, ήταν όντως damage...

  • 22/7

    Μούσκεμα!

    Ότι η βροχή φέρνει ανατροπές στα grand prix της Formula 1 το γνωρίζουν άπαντες. Αυτό που έγινε στο Χόκενχαϊμ, όμως, ήταν βγαλμένο από τη σφαίρα της… επιστημονικής φαντασίας. Ένας αγώνας με εξέλιξη που δεν θα μπορούσε να φανταστεί ούτε σεναριογράφος εξελίχθηκε στη γερμανική...

  • 8/7

    Κάτω η μπάλα!

    Διττή σημασία έχει ο τίτλος του άρθρου. Η… εύκολη ερμηνεία έχει να κάνει με τη… φόρα που έχει πάρει φέτος η Ferrari, καθώς έπειτα και από τη νίκη του Sebastian Vettel στο Σίλβερστοουν, η 'σκουντερία' είναι στο +20 από τη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών...

  • 1/7

    Το Red Bull (Ring) δίνει φτερά!

    'Panem et circenses' έλεγαν οι Ρωμαίοι, όταν ο εκάστοτε Αυτοκράτοράς τους φρόντιζε να μοιράζει σιτάρι στον λαό που παρακολουθούσε θεαάματα στο αμφιθέατρο, σε μια προσπάθειά του να αποσπάσει το μυαλό των πολιτών από τα καθημερινά προβλήματα.

  • 24/6

    Mercedes strikes back!

    Λίγο-πολύ ήταν αναμενόμενο. Η τοποθέτηση της αναβαθμισμένης μονάδας ισχύος στα μονοθέσια της Mercedes θα έδινε ξανά ένα σημαντικό αβαντάζ στη γερμανική ομάδα, η οποία είχε μείνει δύο αγώνες δίχως νίκη, με τον Daniel Ricciardo να κερδίζει στο Μονακό και τον Sebastian Vettel στον...

  • 10/6

    Αυτό που λέμε «νίκη τίτλου»

    Είναι μερικές νίκες στη διάρκεια ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, οι οποίες μπορεί να μην δίνουν… περισσότερους βαθμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες, όμως είναι 'νίκες τίτλου'. Είναι αυτές οι νίκες, οι οποίες δίνουν τεράστιο ψυχολογικό αβαντάζ και φυσικά την...

  • 27/5

    Ricciardo όπως... Senna και Schumacher

    Οι δύσκολες καταστάσεις είναι αυτές που κάνουν έναν πιλότο της Formula 1 να δείχνει εάν είναι γεννημένος για μεγάλα πράγματα. Εάν μπορεί να διαχειριστεί συνθήκες, κάτω από τις οποίες άλλοι ίσως και να λύγιζαν.

  • ΠΡΟΣΩΠΑ 22/5

    Jim Clark: το απόγειο και ο άδικος χαμός του

    Ποτέ του δεν έβαλε στόχο να κάνει την ενασχόλησή του με το motorsport, τρόπο ζωής. Η μοίρα, όμως, τον έφερε στην κορυφή, τον έκανε ίνδαλμα των πολλών.