CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 MARCHIONNE FIAT

O Sergio Marchionne βάζει στην γωνία την Fiat 10/3

  • img

H άλλοτε "μεγάλη κυρία" της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζεται πλέον εντελώς απαξιωτικά από το αφεντικό του γκρουπ FCA.
 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Είναι προφανές εδώ και αρκετά χρόνια, ότι στα πλαίσια του γκρουπ FCA, η Fiat θεωρείται ο αδύναμος κρίκος. Και παρά την σχετικά καλή πορεία της μέσα στο 2017, φαίνεται να αντιμετωπίζεται εντελώς απαξιωτικά από το ίδιο το αφεντικό του γκρουπ, τον Sergio Marchionne.

Σε δηλώσεις του που έκανε στην Γενεύη, έγινε πλέον ξεκάθαρο ότι η Fiat δεν είναι σε καμία περίπτωση προτεραιότητα για το γκρουπ. Η εταιρία που ήταν κάποτε η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αντιμετωπίζεται πλέον ως ο παρίας μέσα στο αμερικανο-ιταλικό γκρουπ, με τον Marchionne να υποστηρίζει ότι δεν αξίζει να επενδύσει σε αυτήν, αλλά να βάλει χρήματα σε άλλες εταιρίες.

«Κάναμε σημαντικές προσπάθειες στην Jeep και στην εξέλιξη των Alfa Romeo και Maserati. Και αυτή είναι μία καλύτερη επένδυση για εμάς» δήλωσε. Και συνέχισε λέγοντας: «Τα 500, 500Χ και Panda είναι καλές επενδύσεις. Το Tipo δεν με συγκινεί. Δεν πρέπει να ξοδεύουμε χρήματα σε κατηγορίες με έντονο και πολυπληθή ανταγωνισμό».

Ο ίδιος επισήμανε ότι η άνοδος των SUV και των pick-up βοήθησε την εταιρία μέσω των Jeep και RAM στην Αμερική. «Συζητάμε για την κατάσταση της αγοράς των SUV στην Ευρώπη και βλέπουμε ότι σε λίγο το 40% της ευρωπαϊκής αγοράς θα είναι SUV. Δεν είναι λογικό να μετατρέψουμε την Fiat σ' αυτό που έχουμε καταφέρει με την Jeep».

Όσο για την Lancia, δήλωσε στεναχωρημένος για την πλήρη απαξίωση της (όντας και ο ίδιος κάτοχος μιας Delta Integrale), όμως όπως είπε: «Θα πρέπει να είμαστε λιγότερο συναισθηματικοί. Η Fiat θα παίξει έναν λιγότερο σημαντικό ρόλο στην Ευρώπη». Πρόσθεσε όμως ότι θα συνεχίσουν να την προωθούν στη Νότια Αμερική.

Πάντως η προσέγγιση του Μarchionne δεν φαίνεται να  αποδίδει, καθώς η άνοδος της Alfa Romeo είναι διστακτική, και παρά τα σχέδια για 400.000 μονάδες, δεν κατάφεραν να πωλήσουν πάνω από 150.000 μονάδες. Ο ίδιος παραδέχεται το λάθος της εκτίμησής του, και υποστήριξε ότι θα πρέπει να φτιάξουν νέα εργοστάσια ώστε οι Alfa και Maserati να μπορέσουν να σταθούν απέναντι στους Γερμανούς.

Εκτός από τα SUV, στα οποία θα προστεθεί και μία νέα Alfa πάνω από την Stelvio, θα έρθει ο αντικαταστάτης της Giulietta και ίσως σε κάποια στιγμή o αντικαταστάτης του ξεχασμένου MiTo, το οποίο σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες ίσως και να έχει και αυτό την μορφή ενός μικρού SUV. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο Marchionne φαίνεται αποφασισμένος να κάνει το γκρουπ FCA να σταθεί στα πόδια του και μακριά από τα μεγάλα χρέη, έστω και αν στην πορεία αυτή χρειαστεί να "θυσιάσει" μερικά από τα πιο ιστορικά ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ιστορία θα δείξει αν όντως κάνει σωστά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ