Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

«Έστιν ουν λαϊκή...» 12/1

  • img

Όντας μαθητής ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου (μιλάμε, δηλαδή, για πριν από περίπου 30 χρόνια...) είχα μάθει πολύ καλά τον ορισμό της τραγωδίας (τριτοδεσμίτης γαρ...), ο οποίος ξεκινά με το περίφημο «Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...». Αυτήν τη φράση, λοιπόν, τη χρησιμοποιώ πολύ συχνά, όταν θέλω να σχολιάσω κάτι. Και, βέβαια, ανάλογα με το... θέμα αντικαθίσταται η λέξη «τραγωδία» από αυτήν που μαρτυρά τον τίτλο του νέας υπόθεσης.

«Λαϊκή», λοιπόν... Όσοι με γνωρίζουν, ξέρουν καλά πως πρόκειται για το πιο αγαπημένο προς σχολιασμό -από μένα, πάντα- θέμα. Όσοι με γνωρίζουν, είμαι βέβαιος πως θα πουν ότι «ωχ, αυτός ασχολείται πάλι με τη λαϊκή...» και θα θυμηθούν πως έχω πει ότι «αν ήταν ποτέ στο χέρι μου να κάνω κάτι στη γειτονιά μου, θα καταργούσα τη λαϊκή».

Και πώς να μην ασχοληθώ; Όσα χρόνια οδηγώ, στις γειτονιές που έμενα και μένω, έχει μία φορά την εβδομάδα λαϊκή, επί τουλάχιστον έξι μήνες το χρόνο! Και τονίζω το ρήμα «οδηγώ», αφού όπου έχει λαϊκή, πρέπει την προηγούμενη μέρα της διεξαγωγής της ο δρόμος της να παραμένει κενός. Επομένως, οι διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης μειώνονται δραματικά. Φυσικά, αυτή η κατάσταση δεν είναι ό,τι καλύτερο για μία πόλη, όπως η Αθήνα, η οποία αντιμετωπίζει έτσι κι αλλιώς πρόβλημα με τον τεράστιο όγκο των αυτοκινήτων της.

Από την άλλη πλευρά, δεν αντιλέγω: Τα προϊόντα της λαϊκής αγοράς είναι τις περισσότερες φορές ανώτερης ποιότητας και πιο φρέσκα από αυτά που μπορεί να πάρει κανείς σε ένα super market. Επίσης, οι τιμές είναι σ’ αυτές σημαντικά πιο χαμηλές. Ωστόσο, δεν παύει να πρόκειται για μία «ιστορία», η οποία απασχολεί ακόμα και όσους δεν έχουν σκοπό να ψωνίσουν κάτι από εκεί. Και όταν λέω «απασχολεί», εννοώ «ενοχλεί». Ναι, κύριοι, δεν έχω πρόβλημα να το πω ή και να το φωνάξω: «Με ενοχλεί η λαϊκή! Και σε γενικότερο πλαίσιο: οι λαϊκές.» Περισσότερο, όμως, απ’ όλες αυτή στη γειτονιά μου.

Τι σημαίνει «αύριο έχει λαϊκή και πρέπει να βρεις να παρκάρεις οπουδήποτε αλλού εκτός από το δρόμο στον οποίο γίνεται»; Έχει σκεφτεί ή υπολογίσει κανείς από τους ιθύνοντες την ταλαιπωρία που υφίσταται ο πολίτης την προηγούμενη μέρα της λαϊκής, προκειμένου να βρει μία θέση στάθμευσης στη γειτονιά του; Αρκεί να θυμηθούμε ότι αυτήν την ταλαιπωρία την τραβάμε ακόμα και τις μέρες που δεν έχει λαϊκή, πόσω μάλλον αν πρέπει να υποστούμε και αυτήν...

Για να μην παρεξηγούμαι (εύχομαι να είναι έτσι αυτό...), το θέμα μου με τη λαϊκή έχει να κάνει μόνο με τη στάθμευση το προηγούμενο βράδυ. Δε θα σχολιάσω ότι το «στήσιμο» της ξεκινά... αξημέρωτα, ούτε ότι οι συμμετέχοντες σε αυτό -φυσικά και- δεν ψιθυρίζουν στους οδηγούς των αγροτικών αυτοκινήτων, ώστε να τους βοηθήσουν στο παρκάρισμα. Σκεφθείτε ότι τους πρώτους καλοκαιρινούς μήνες κοιμόμαστε στα σπίτια μας, στη γειτονιά μας, με τα παράθυρα ελάχιστα ανοικτά...

Ψάχνοντας, λοιπόν, στο διαδίκτυο για τις καταβολές της λαϊκής, βρήκα ότι ο εν λόγω θεσμός καθιερώθηκε στην Ελλάδα επί Ελευθερίου Βενιζέλου το 1929! Με άλλα λόγια, σε 11 χρόνια οι λαϊκές θα κλείσουν 100 χρόνια ζωής! Αν είναι δυνατόν... Κι εμείς ψάχνουμε μία φορά την εβδομάδα επί έξι μήνες το χρόνο να δούμε πού θα παρκάρουμε. Τι να πουν κάποιοι φίλοι στην περιοχή, οι οποίοι έχουν και γκαράζ, του οποίου η είσοδος εξουδετερώνεται από τη λαϊκή;

Βοήθειαααααααα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ; 15/6

    Οι τιμές είναι... φανταστικές

    Εννοείται πως η λέξη 'φανταστικές' έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει 'πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.'. Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά...

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; 8/6

    Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για το κάπνισμα στο ΙΧ

    Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο. Γι' αυτόν το λόγο, και εφόσον είστε... θεριακλήδες, δείτε τι ισχύει τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη...

  • ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ; 1/6

    Μάθε... πατέρα γράμματα!

    Δείξε μου την ταυτότητά σου, να σου πω τι οδηγός είσαι... Η ικανότητα της οδήγησης εξαρτάται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από την ηλικία του οδηγού. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι ανά την Ευρώπη στατιστικές ατυχημάτων.

  • ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE 5/5

    Τα μοντέλα των BMW και VW που καταργούνται λόγω ρύπων!

    Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

  • Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ! 28/4

    Βελτιώνοντας το κορυφαίο!

    Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13/4

    «Ένα γκαράζ χωρίς μία Porsche 911 είναι μια βαρετή

    'Το αυτοκίνητο είναι μία παροδική παρουσία. Εγώ πιστεύω στο άλογο.' Είτε το πιστεύετε είτε όχι, τάδε έφη ο Γερμανός αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο 2ος, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα είχε... ποντάρει στο λάθος άλογο.

  • ΠΩΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ; 3/4

    Η καλύτερη... εκτόξευση

    Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μία επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κατά την κίνησή μας σε φυσιολογικούς ρυθμούς μέσα στην κυκλοφορία σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Ωστόσο, η φυσική, που κρύβεται πίσω από αυτήν τη διαδικασία είναι συναρπαστική. Πώς επιταχύνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο...

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ CUPRA ΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 23/3

    Η νεοσύλλεκτη...

    Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...

  • 2/2

    Όμηροι της διπλωματίας

    Η επίσκεψη ενός υψηλά ιστάμενου στη χώρα μας -και δη στην πρωτεύουσά της- είναι ένα σπουδαίο γεγονός. Ωστόσο, η προστασία αυτού του προσώπου σημαίνει ταυτόχρονα την ταλαιπωρία χιλιάδων συνανθρώπων μας, που πηγαίνουν στις δουλειές τους ή επιστρέφουν από αυτές. Γιατί έχουμε να...

  • 19/1

    «Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία

    Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο...

  • 12/1

    «Έστιν ουν λαϊκή...»

    Όντας μαθητής ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου (μιλάμε, δηλαδή, για πριν από περίπου 30 χρόνια...) είχα μάθει πολύ καλά τον ορισμό της τραγωδίας (τριτοδεσμίτης γαρ...), ο οποίος ξεκινά με το περίφημο 'Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...