ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2018

Εσείς, ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε; 12/2

  • img

Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και στη Σουηδία, η οποία τιμωρεί ακόμα και τους ποδηλάτες, αν χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο εν κινήσει...

Το ένα χέρι στο τιμόνι, το άλλο χέρι στο κινητό... (Πώς λέει το τραγούδι: «Στο ‘να χέρι το τσιγάρο, στ’ άλλο χέρι το μπεγλέρι...»;) Αυτή είναι πάνω-κάτω η εικόνα πολλών σύγχρονων Ελλήνων οδηγών, έστω κι αν αυτό το θέμα έχει εξαντληθεί. Έχει μήπως κανείς αντίρρηση, αν ένα τηλεφώνημα μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού; Εννοείται πως αν κατά τη διάρκεια της οδήγησης ο οδηγός γράφει και μήνυμα (SMS), τότε η κατάσταση είναι ακόμα πιο επικίνδυνη, αφού το βλέμμα του κατευθύνεται προς την οθόνη του τηλεφώνου του και όχι προς το δρόμο. Για τους παραπάνω, αλλά και για όλους τους υπόλοιπους προφανείς λόγους, η Σουηδία αποφάσισε, ως τελευταία στη σειρά ευρωπαϊκή χώρα, να τιμωρεί όσους τηλεφωνούν ή γράφουν μηνύματα, ενώ οδηγούν, με υψηλό πρόστιμο.

Σκεφθείτε ότι στη Γερμανία, όποιος ποδηλάτης συλληφθεί να οδηγεί μιλώντας σε κινητό τηλέφωνο ή γράφοντας μήνυμα, υποχρεώνεται να πληρώσει πρόστιμο της τάξης των 160 ευρώ. Επίσης, η χρήση του κινητού τηλεφώνου εν κινήσει χωρίς εγκατάσταση hands free τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ. Αν, μάλιστα, διαπιστωθεί παρενόχληση της συγκοινωνίας, το ποσό αυξάνεται στα 150 ευρώ, αφαιρείται η άδεια οδήγησης για ένα μήνα, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος το πρόστιμο φτάνει τα 200 ευρώ.

 

Σχετικά φθηνά τη «βγάζουν» οι παραβάτες στη Λετονία (15 ευρώ), στη Βουλγαρία (25 ευρώ) και στην Ισλανδία (40 ευρώ). Αντίθετα, βαρύς είναι ο πέλεκυς στη Μεγάλη Βρετανία (έως και 1.100 ευρώ) και στην Εσθονία (έως 400 ευρώ)

 

Πάντως, υπάρχουν και χώρες, στις οποίες το μάτι του νόμου βάζει στο στόχαστρο και το συνοδηγό. Για παράδειγμα, στην Πορτογαλία, αν αυτός χρησιμοποιεί το smartphone του, τότε μπορεί να κατηγορηθεί, αφού κατά κάποιο τρόπο αποσπά την προσοχή του οδηγού. Στη Γαλλία, πάλι, απαγορεύεται η χρήση του κινητού στα πρατήρια καυσίμων.

Όπως σημειώθηκε και πιο πάνω, οι ποδηλάτες δεν εξαιρούνται των περιορισμών και των απαγορεύσεων. Μάλιστα, σε κάποιες χώρες (Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία και Ουγγαρία) απαγορεύεται η άμεση ή και η έμμεση χρήση των smartphone από αυτούς. Και για να δείτε πόσο πολύ έχει ψαχτεί το θέμα στην υπόλοιπη Ευρώπη, στην Ουγγαρία επιτρέπεται η χρήση του κινητού με ακουστικά συνδεδεμένα με bluetooth, ενώ στην Ισπανία απαγορεύονται κάθε είδους ακουστικά. Όσο για τους Γερμανούς ποδηλάτες, αν μιλούν στο τηλέφωνο ή στέλνουν μηνύματα, το πρόστιμο φτάνει τα 55 ευρώ... Εδώ, στην Ελλάδα; Εδώ δεν υπάρχει ακόμη ένα «βασικό» δίκτυο ποδηλατοδρόμων (με εξαίρεση κάποιες πόλεις της επαρχίας) και, φυσικά, δεν ασχολείται ΚΑΝΕΙΣ με τους ποδηλάτες. Για δείτε το κι αυτό σιγά-σιγά, αγαπητοί κύριοι...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ 30/6

    Πόσο μακριά θα φτάσετε με τη «ρεζέρβα»;

    Όλοι μας το γνωρίζουμε! Αυτό το λαμπάκι δίπλα από το ταχύμετρο, που όταν ανάβει, ενημερώνει τον οδηγό ότι αυτός κινείται με τη 'ρεζέρβα'. Πόσο λίγο καύσιμο υπάρχει στην πραγματικότητα στο ρεζερβουάρ ακόμη και για πόσα km ακόμη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε...

  • ΑΞΙΖΕΙ ΤΟ DIESEL ΑΚΟΜΗ; 25/6

    ΕΡΕΥΝΑ: Αυτό είναι το μέλλον των κινητήρων diesel σε Ελλάδα και Ευρώπη!

    Οι απαντήσεις που όλοι περιμένατε για το μέλλον των κινητήρων diesel στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Ποιά θα κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων, που θα γίνουν οι απαγορεύσεις, τι θα γίνει με τα Euro5 και παλαιότερα οχήματα...

  • ΠΟΣΟ ΑΠΕΧΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ; 15/6

    Οι τιμές είναι... φανταστικές

    Εννοείται πως η λέξη 'φανταστικές' έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει 'πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.'. Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά...

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; 8/6

    Τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες για το κάπνισμα στο ΙΧ

    Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο. Γι' αυτόν το λόγο, και εφόσον είστε... θεριακλήδες, δείτε τι ισχύει τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη...

  • ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΟΔΗΓΟΙ; 1/6

    Μάθε... πατέρα γράμματα!

    Δείξε μου την ταυτότητά σου, να σου πω τι οδηγός είσαι... Η ικανότητα της οδήγησης εξαρτάται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό από την ηλικία του οδηγού. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι ανά την Ευρώπη στατιστικές ατυχημάτων.

  • ΤΑ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΣ EURO 6D ΜΕ ΤΑ WLTP ΚΑΙ RDE 5/5

    Τα μοντέλα των BMW και VW που καταργούνται λόγω ρύπων!

    Ο νέος, πιο αυστηρός κύκλος οδήγησης WLTP έχει ήδη ρίξει τη βαριά σκιά του στις δυναμικές εκδόσεις πολλών εταιρειών. Οι περισσότερες από αυτές σύντομα θα πάψουν να υφίστανται...

  • Η BUGATTI CHIRON SPORT ΠΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ! 28/4

    Βελτιώνοντας το κορυφαίο!

    Πόσο εύκολο είναι να κάνεις το ήδη καλό ακόμα καλύτερο; Ο όμιλος Volkswagen δεν είχε πρόβλημα να κατασκευάσει μία πολύ πιο ισχυρή Bugatti Chiron και να την εφοδιάσει με 1.500 PS! Ας δούμε μερικά στοιχεία για την Bugatti Chiron Sport.

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13/4

    «Ένα γκαράζ χωρίς μία Porsche 911 είναι μια βαρετή

    'Το αυτοκίνητο είναι μία παροδική παρουσία. Εγώ πιστεύω στο άλογο.' Είτε το πιστεύετε είτε όχι, τάδε έφη ο Γερμανός αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο 2ος, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα είχε... ποντάρει στο λάθος άλογο.

  • ΠΩΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΑ; 3/4

    Η καλύτερη... εκτόξευση

    Όλοι καταλαβαίνουμε ότι μία επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κατά την κίνησή μας σε φυσιολογικούς ρυθμούς μέσα στην κυκλοφορία σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Ωστόσο, η φυσική, που κρύβεται πίσω από αυτήν τη διαδικασία είναι συναρπαστική. Πώς επιταχύνει ιδανικά ένα αυτοκίνητο...

  • ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ CUPRA ΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 23/3

    Η νεοσύλλεκτη...

    Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...

  • 2/2

    Όμηροι της διπλωματίας

    Η επίσκεψη ενός υψηλά ιστάμενου στη χώρα μας -και δη στην πρωτεύουσά της- είναι ένα σπουδαίο γεγονός. Ωστόσο, η προστασία αυτού του προσώπου σημαίνει ταυτόχρονα την ταλαιπωρία χιλιάδων συνανθρώπων μας, που πηγαίνουν στις δουλειές τους ή επιστρέφουν από αυτές. Γιατί έχουμε να...