CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Εσείς, ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε; 12/2

  • img

Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και στη Σουηδία, η οποία τιμωρεί ακόμα και τους ποδηλάτες, αν χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο εν κινήσει...

Το ένα χέρι στο τιμόνι, το άλλο χέρι στο κινητό... (Πώς λέει το τραγούδι: «Στο ‘να χέρι το τσιγάρο, στ’ άλλο χέρι το μπεγλέρι...»;) Αυτή είναι πάνω-κάτω η εικόνα πολλών σύγχρονων Ελλήνων οδηγών, έστω κι αν αυτό το θέμα έχει εξαντληθεί. Έχει μήπως κανείς αντίρρηση, αν ένα τηλεφώνημα μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού; Εννοείται πως αν κατά τη διάρκεια της οδήγησης ο οδηγός γράφει και μήνυμα (SMS), τότε η κατάσταση είναι ακόμα πιο επικίνδυνη, αφού το βλέμμα του κατευθύνεται προς την οθόνη του τηλεφώνου του και όχι προς το δρόμο. Για τους παραπάνω, αλλά και για όλους τους υπόλοιπους προφανείς λόγους, η Σουηδία αποφάσισε, ως τελευταία στη σειρά ευρωπαϊκή χώρα, να τιμωρεί όσους τηλεφωνούν ή γράφουν μηνύματα, ενώ οδηγούν, με υψηλό πρόστιμο.

Σκεφθείτε ότι στη Γερμανία, όποιος ποδηλάτης συλληφθεί να οδηγεί μιλώντας σε κινητό τηλέφωνο ή γράφοντας μήνυμα, υποχρεώνεται να πληρώσει πρόστιμο της τάξης των 160 ευρώ. Επίσης, η χρήση του κινητού τηλεφώνου εν κινήσει χωρίς εγκατάσταση hands free τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ. Αν, μάλιστα, διαπιστωθεί παρενόχληση της συγκοινωνίας, το ποσό αυξάνεται στα 150 ευρώ, αφαιρείται η άδεια οδήγησης για ένα μήνα, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος το πρόστιμο φτάνει τα 200 ευρώ.

 

Σχετικά φθηνά τη «βγάζουν» οι παραβάτες στη Λετονία (15 ευρώ), στη Βουλγαρία (25 ευρώ) και στην Ισλανδία (40 ευρώ). Αντίθετα, βαρύς είναι ο πέλεκυς στη Μεγάλη Βρετανία (έως και 1.100 ευρώ) και στην Εσθονία (έως 400 ευρώ)

 

Πάντως, υπάρχουν και χώρες, στις οποίες το μάτι του νόμου βάζει στο στόχαστρο και το συνοδηγό. Για παράδειγμα, στην Πορτογαλία, αν αυτός χρησιμοποιεί το smartphone του, τότε μπορεί να κατηγορηθεί, αφού κατά κάποιο τρόπο αποσπά την προσοχή του οδηγού. Στη Γαλλία, πάλι, απαγορεύεται η χρήση του κινητού στα πρατήρια καυσίμων.

Όπως σημειώθηκε και πιο πάνω, οι ποδηλάτες δεν εξαιρούνται των περιορισμών και των απαγορεύσεων. Μάλιστα, σε κάποιες χώρες (Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία και Ουγγαρία) απαγορεύεται η άμεση ή και η έμμεση χρήση των smartphone από αυτούς. Και για να δείτε πόσο πολύ έχει ψαχτεί το θέμα στην υπόλοιπη Ευρώπη, στην Ουγγαρία επιτρέπεται η χρήση του κινητού με ακουστικά συνδεδεμένα με bluetooth, ενώ στην Ισπανία απαγορεύονται κάθε είδους ακουστικά. Όσο για τους Γερμανούς ποδηλάτες, αν μιλούν στο τηλέφωνο ή στέλνουν μηνύματα, το πρόστιμο φτάνει τα 55 ευρώ... Εδώ, στην Ελλάδα; Εδώ δεν υπάρχει ακόμη ένα «βασικό» δίκτυο ποδηλατοδρόμων (με εξαίρεση κάποιες πόλεις της επαρχίας) και, φυσικά, δεν ασχολείται ΚΑΝΕΙΣ με τους ποδηλάτες. Για δείτε το κι αυτό σιγά-σιγά, αγαπητοί κύριοι...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...

  • 2/2

    Όμηροι της διπλωματίας

    Η επίσκεψη ενός υψηλά ιστάμενου στη χώρα μας -και δη στην πρωτεύουσά της- είναι ένα σπουδαίο γεγονός. Ωστόσο, η προστασία αυτού του προσώπου σημαίνει ταυτόχρονα την ταλαιπωρία χιλιάδων συνανθρώπων μας, που πηγαίνουν στις δουλειές τους ή επιστρέφουν από αυτές. Γιατί έχουμε να...

  • 19/1

    «Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία

    Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο...

  • 12/1

    «Έστιν ουν λαϊκή...»

    Όντας μαθητής ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου (μιλάμε, δηλαδή, για πριν από περίπου 30 χρόνια...) είχα μάθει πολύ καλά τον ορισμό της τραγωδίας (τριτοδεσμίτης γαρ...), ο οποίος ξεκινά με το περίφημο 'Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...

  • 5/1

    Πρωτοπόρος η Κίνα!

    Εκπλήσσεστε; Δε νομίζω! Γιατί μιλάμε για μία από τις μεγαλύτερες χώρες του κόσμου και σίγουρα για την πολυπληθέστερη... Η κυβέρνηση της Κίνας, λοιπόν, απέσυρε από το πρόγραμμα κυκλοφορίας 553 αυτοκίνητα, ώστε αυτά να μη συνεχίζουν να κινούνται στους δρόμους της ως...

  • ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ AUTOBAHN 29/12/2017

    «Εμείς είμαστε άλλη εταιρεία...»

    Ένας πομποδέκτης για όλες τις σύγχρονες εθνικές οδούς; Νομίζετε... Ο αριθμός τους ισούται με το σύνολο των εταιρειών-διαχειριστών τους. Οπότε...

  • 22/12/2017

    Τι θα γίνει -επιτέλους- με αυτά τα φώτα;

    Μη μου πείτε ότι κατά τις βραδινές ώρες και ενώ βρίσκεστε καθ' οδόν δεν έχετε συναντήσει έστω ένα αυτοκίνητο, του οποίου ο οδηγός δεν έχει ανάψει τα φώτα του. Εσείς δεν απορείτε; Γιατί εγώ αναρωτιέμαι: 'Καλά, αυτός ο άνθρωπος δε θέλει, ενώ οδηγεί, να βλέπει...