CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 BMW M5

Test Drive: Νέα BMW M5 11/6

Για πρώτη φορά τετρακίνητη η BMW Μ5

Οι άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της νέας BMW M5.

Ισχύ 600 PS και ροπή 750 Nm για τη νέα BMW M5, νέο κιβώτιο με πολλές παραμετροποιήσεις, ωστόσο μια εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1984 που πρωτοπαρουσιάστηκε η Μ5…

Το σύστημα M xDrive βασίζεται σε ένα κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη που κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις πρόσφυσης. Διαθέσιμο είναι και ένα μπλοκέ διαφορικό (Active M Differential) στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%. Η Μ5 είναι κατά βάση πισωκίνητη, με την κίνηση να μεταφέρεται και στον εμπρός άξονα ανάλογα με την περίσταση.
Στα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος τερακίνησης M xDrive τα πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off)  που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Από το υπομενού της τετρακίνησης (M xDrive modes) προσφέρονται οι επιλογές 4WD, 4WD Sport, και 2WD(πίσω κίνηση). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής, ενώ στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζονται – κυρίως- για χρήση στην πίστα. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα 2WD παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος…
Να σημειωθεί επίσης, ότι όλες οι παραμετροποιήσεις έχουν γίνει έπειτα από εξαντλητικές δοκιμές του νέα Μ5 στην «πράσινη κόλαση», το Nürburgring Nordschleife…
Το ίδιο έχει συμβεί και με την ανάρτηση, προκειμένου αφενός να συνδυάζει τα χαρακτηριστικά μια πραγματικής limo από την άλλη όμως να μπορεί να προσφέρει τον χαρακτήρα ενός sport αυτοκινήτου. Το σύστημα της μεταβλητής ρύθμισης της απόσβεσης Variable Damper Control(VDC), έχει τη σφραγίδα του τμήματος Μ και προσφέρει τις επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus.

Οι ρυθμίσεις γίνονται από τα δύο κόκκινα μπουτόν στο τιμόνι Μ1 και Μ2, όπου αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα για κινητήρα (Efficient, Sport και Sport Plus modes), κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display. Ο οδηγός ενεργοποιεί το σετάρισμα που προτιμά πιέζοντας το σχετικό μπουτόν! Φυσικά, βελτιώσεις υπάρχουν στο αμάξωμα της νέας BMW M5 καθώς προβλέπονται φαρδύτερα εμπρός πλαϊνά πάνελ επανασχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα για την καλύτερη ψύξη κινητήρα και φρένων. Επανασχεδιασμένος και ο πίσω διαχύτης, με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης να υποδηλώνουν για τον χαρακτήρα αυτής της 5άρας.
Η BMW έχει κάνει προσπάθεια να κρατήσει το βάρος σε λογικά πλαίσια και γι΄ αυτό το λόγο το καπό είναι αλουμινένιο, η οροφή κατασκευασμένη από CFRP, με αποτέλεσμα η 6η γενιά της Μ5 να είναι ελαφρύτερη από τον προκάτοχό της αν και με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Διαθέτει επίσης συνθετικά φρένα M, που είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα από χυτοσίδηρο, με μπλε εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω και διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα συνθετικά φρένα M παρέχουν καλύτερη απόδοση, ενώ τα προαιρετικά carbon φρένα M με τις χρυσαφί δαγκάνες εξοικονομούν επιπλέον 23 kg και αντέχουν ακόμα σε πιο δύσκολες συνθήκες.
Στην «βασική» έκδοση η νέα BMW M5 πατάει σε 19άρες ζάντες  (εμπρός: 275/40 R 19, πίσω: 285/40 R 19), ενώ προαιρετικά διατίθεται με ζάντες 20 ιντσών (εμπρός: ελαστικά 275/35 R 20, πίσω: ελαστικά 285/35 R 20). 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS 6/7

    Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra ST (300 PS)

    Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον 'Cupra' οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.

  • 2018 MINI COOPER D CLUBMAN 2.0 150 PS AUTOMATIC 4/7

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper D Clubman 2.0 150 PS Automatic

    To Clubman δημιουργήθηκε για να είναι μια πιο πρακτική εκδοχή του ΜΙΝΙ. Ωστόσο, το στυλ και η ακόμα περισσότερο ιδιότυπη σχεδίασή του είναι αυτά για τα οποία διακρίνεται.

  • 2018 MINI CLUBMAN ONE D STEPTRONIC 116 PS 2/7

    Δοκιμάζουμε το νέο MINI Clubman One D Steptronic 116 PS

    Η έκδοση Clubman απευθύνεται περισσότερο στους οικογενειάρχες φίλους της MINI, καθώς διαθέτει έναν πιο οικογενειακού τύπου χαρακτήρα Σε όλους τους τομείς, αλλά και μεγαλύτερους χώρους...

  • 2018 PEUGEOT 308 1.6 «BLUEHDI» 120 PS «EAT6»​ 1/7

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6

    Η αλλαγή στο αμάξωμα του 308 δεν είναι η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot έγινε ανταγωνιστικότερο σε καίριους τομείς του, κάτι που χρειαζόταν.

  • 2018 AUDI A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC 30/6

    Δοκιμάζουμε το Audi A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC

    Είναι κρίμα που διανύουμε την εποχή των SUV και των crossover με τόση ένταση και αποδοχή. Κρίμα γιατί την ίδια στιγμή υπάρχουν καλλίγραμμες λιμουζίνες έτοιμες να σε πάνε μακρύτερα και ανετότερα, όπως τούτο το Audi και μάλιστα με έναν ήπιο, σοφιστικές χαρακτήρα.

  • 2018 MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC TURBO 163 PS CVT 27/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 163 PS CVT

    Η Mitsubishi εισάγει στην Ελλάδα το νέο Eclipse Cross, ένα SUV με coupe σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Εμείς δοκιμάσαμε την τετρακίνητη έκδοση με το CVT κιβώτιο και τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 163 PS.

  • 2018 NISSAN LEAF 26/6

    Δοκιμάζουμε το 2018 Nissan LEAF

    Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η δεύτερη γενιά του τόσο καλή, ώστε να απομακρύνει από το μυαλό του ενδιαφερόμενου αγοραστή σκέψεις για την αγορά ενός Tesla Model 3;

  • 2018 KIA CEED 21/6

    Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Ceed

    Τεχνολογική αναβάθμιση, αποπομπή της αποστρόφου από την ονομασία του, αποδοτικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες, αισθητική ανανέωση αλλά διατήρηση της σχεδιαστικής γραμμής του αμαξώματος. Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του καινούργιου KIA Ceed.

  • 2018 MERCEDES-BENZ C-CLASS 20/6

    Test Drive: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class

    Η πιο δημοφιλής και αναγνωρίσιμη Mercedes, το αυτοκίνητο που επί πολλά χρόνια έχει φέρει πελάτες και χρήμα στη φίρμα από τη Στουτγάρδη, ανανεώθηκε με ό,τι χρειαζόταν για να δείχνει και να είναι μια...baby S-Class.

  • 2018 RENAULT KADJAR 1.6 DCI 4WD 17/6

    Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD

    Τη δική της διάσταση στην δημοφιλή κατηγορία των SUV βάζει η Renault με το Kadjar, προσθέτοντας στα ήδη γνωστά, το know-how για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι χρηστικό.

  • 2017 FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST ST-LINE 140 PS 16/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line 140 PS

    Αν αναζητάτε ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, το οποίο ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην sportive οδική συμπεριφορά, δεν έχετε πολλές επιλογές. Μία από τις λίγες και καλές, πάντως, είναι το Ford Fiesta ST-Line, που εφοδιάζεται με τον 1.000άρη...

  • 2018 HYUNDAI KONA 13/6

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Kona

    Το νέο Hyundai Kona το περιμέναμε πολύ καιρό μιας και ήδη τα στοιχεία του μας ήταν λίγο πολύ γνωστά. Μετά την πρώτη οδηγική επαφή με το νέο μοντέλο στους δρόμους της Αττικής διαπιστώνουμε ότι αποτελεί έναν από τους διεκδικητές της κορυφής στην κατηγορία του. Ας δούμε γιατί...

  • 2018 TOYOTA AYGO 12/6

    Οδηγούμε στην Κοπεγχάγη το νέο Toyota Aygo

    Με επιλεκτικές βελτιώσεις, η Toyota αναβαθμίζει το Aygo προσφέροντας πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και στοιχεία που ταιριάζουν σε ένα πιο νεανικό κοινό. Από €10.980 οι τιμές πώλησης.

  • 2018 BMW M5 11/6

    Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στη Σλοβενία

    Μπορεί ένα sedan με τεχνολογίες και πολυτέλεια αυθεντικής limo να εκτοξεύσει την οδηγική λίμπιντο στα επίπεδα ενός super sport αυτοκινήτου;

  • 2018 TEST DRIVE: CITROEN C4 CACTUS 1.2 PURETECH EAT6 110 PS-1.6 BLUEHDI 100 PS 10/6

    Δοκιμάζουμε τα Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS-1.6 Bluehdi 100 PS

    Για μία εταιρία με την παράδοση της Citroen ο καλύτερος τρόπος να δει το μέλλον είναι να κοιτάξει στο παρελθόν της. Και με το νέο C4 Cactus δημιουργεί την ιδανική συνέχεια στην ξεχωριστή ιστορία του... 'Σιτροενισμού'.