ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018

Κερδισμένοι ή Χαμένοι; 15/1

  • img

Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το “μαύρο” ως “άσπρο”, την οικονομία της χώρας που εξακολουθεί να βουλιάζει στην άβυσσο της αβεβαιότητας και της υπερφορολόγησης, αλλά και το μέλλον που όλοι ζωγραφίζουν με τα πιο μελανά χρώματα.

Η αισιοδοξία όμως είναι η τροφή της δημιουργίας και έτσι πρέπει να δούμε τα πράγματα για το 2018 αν θέλουμε να προχωρήσουμε.

Πριν απ’ όλα όμως οφείλουμε να κάνουμε έναν ειλικρινή απολογισμό  στα πεπραγμένα μας προκειμένου να αξιολογήσουμε εάν ανήκουμε στους χαμένους ή στους κερδισμένους της χρονιάς.

Ας ξεκινήσουμε με εμάς: Όλοι εμείς εδώ στο Car and Driver, κρίνοντας από την εξέλιξη, θεωρούμε ότι βγήκαμε κερδισμένοι, υπό την έννοια ότι καταφέραμε να γυρίσουμε στην παρτίδα και να συνεχίσουμε απρόσκοπτα την πορεία μας έχοντας συνάψει μια στρατηγική συνεργασία με το εκδοτικό συγκρότημα της Ελευθερίας του Τύπου.

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Κερδισμένη και η αγορά του αυτοκινήτου, εάν δει κανείς το ποτήρι μισογεμάτο, καθώς μπορεί να μην “τρέχει” όπως οι Ευρωπαϊκές με τα ίδια χαρακτηριστικά (βλέπε Πορτογαλία), όμως κατάφερε να δει τις πωλήσεις ανεβασμένες. Τα διαθέσιμα στοιχεία (Ιανουάριος - Νοέμβριος 2017) δείχνουν ότι ταξινομήθηκαν 83.000 καινούργια Ι.Χ., σημειώνοντας μια σημαντική αύξηση της τάξης του 11,6%.

Στα πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά θα δούμε την λιανική να ανεβαίνει και αυτό είναι ένα σημαντικό σημάδι για την πορεία της  (μεγάλο το στοίχημα να σπάσει το φράγμα των 100.000 μονάδων το 2018), αλλά δείχνει και την καθίζηση των εταιρικών πωλήσεων λόγω υψηλής φορολόγησης (τεκμήρια).

Βενζινοκίνητα vs πετρελαιοκίνητα: Κερδισμένα τα πρώτα , καθώς το ελληνικό αγοραστικό trend για τα ντήζελ έχει ξεφουσκώσει. Από τη μία ο εξορθολογισμός των επιλογών (τι να το κάνεις το πετρελαιοκίνητο εάν κάνεις ελάχιστα χιλιόμετρα το χρόνο), αλλά και όλη αυτή η “τρομοκρατία” και η “φημολογία” που ασκείται για την χρήση τους στο άμεσο μέλλον: εξίσωση τιμών καυσίμων, ακριβότεροι φόροι, περιορισμοί στην κίνηση στην πόλη, κ.α.

Χαμένα λοιπόν τα πετρελαιοκίνητα και πριν τα ρίξουμε στον καιάδα, η άποψή μας παραμένει για την αδιαμφισβήτητη οικονομία που προσφέρουν στην κατανάλωση (και στην τσέπη μας όσο ισχύσει η διαφορά της τιμής των καυσίμων), θεωρώντας τους κινητήρες άνω των 2 λίτρων και σε βαριά αμαξώματα ως ενδεδειγμένη επιλογή. Σε ότι έχει να κάνει με τους ρύπους οι σύγχρονων προδιαγραφών (Euro 6 &7), εφόσον η χρήση τους ακολουθεί πιστά τις εργοστασιακές προδιαγραφές (καύσιμο, χρήση, συντήρηση), δεν μολύνουν το περιβάλλον πολύ περισσότερο από ότι ένα αντίστοιχος βενζινοκινητήρας.

Εταιρείες αυτοκινήτων: Θα λέγαμε ότι όλοι είναι κερδισμένοι, βλέποντας αυξημένες πωλήσεις και μερίδια και θέλουμε να πιστεύουμε ότι έτσι θα καλύψουν και κάποιες ζημιές προηγούμενων χρήσεων.

Ιδιοκτήτες ΙΧ: Για ακόμη μια χρονιά χαμένοι, καθώς εκτός από τους υψηλούς φόρους με τους οποίους έχουν επιβαρυνθεί κατά την αγορά του αυτοκινήτου τους ( ΦΠΑ 24%, τέλος ταξινόμησης), πληρώνουν πανάκριβους έμμεσους φόρους και στην χρήση. Τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρώπη (ο υψηλότερος ειδικός φόρος καυσίμων) και αναλογικά, τα ακριβότερα διόδια στους αυτοκινητόδρομους, όπου εκεί το αντίτιμο δεν έχει να κάνει με τη χρήση (χιλιόμετρα που έχουν διανύσει), αλλά με την ανταποδοτικότητα της επένδυσης της εταιρείας διαχείρισης!

Χαμένοι και οι κάτοχοι αυτοκινήτων με ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν τον Νοέμβριο του 2010 που πληρώνουν υψηλά τέλη και λόγω οικονομικής στενότητας δεν μπορούν να τα αντικαταστήσουν και ιδίως εκείνοι με  ΙΧ άνω των 2 λίτρων που βλέπουν να απαξιώνονται πλήρως.

Με λίγα λόγια η χρονιά που πέρασε ήταν “χαμένη” όσον αφορά το επιχειρείν, αλλά και την οικονομία της χώρας (στα κρατικά ταμεία μπήκαν λιγότερα χρήματα, λόγω μείωσης της ιδιωτικής κατανάλωσης από την υπερφορολόγηση των αγαθών).

Μπροστά μας ανοίγεται ένα πολύ δύσκολο 2018 με τα “προαπαιτούμενα” των δανειστών, το “Σκοπιανό”, τη δύσκολη “γειτνίασή” μας με τους Τούρκους και τόσα άλλα.

Ως Έλληνες, ιστορικά έχουμε αποδείξει ότι ενωμένοι, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα.

Ας ευχηθούμε, ότι θα μπορέσουμε να το κάνουμε για ακόμη μια φορά.

Το οφείλουμε στην επόμενη γενιά...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.