Test drive: DS7 Crossback 1.5 BlueHDI 130 PS


Το μοναδικό σχεδιαστικό του αποτύπωμα κατατάσσει το DS7 στον μαγικό κόσμο της υψηλής ραπτικής, την ίδια στιγμή που ο υπεραποδοτικός κινητήρας diesel του 1,5 λίτρου αναδεικνύει μια πιο προσιτή αλλά εξίσου θελκτική πτυχή του. > 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ > ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/3/2019

 Αρκεί να παρατηρήσεις τα γεμάτα απορία και θαυμασμό βλέμματα των περαστικών ώστε να αντιληφθείς την αξία του διαφορετικού. Αρκεί να μπεις στον ρόλο του απλού, ανυποψίαστου παρατηρητή για να εκτιμήσεις την προσπάθεια μιας άσημης, φαινομενικά, φίρμας να ταράξει τα λιμνάζοντα σχεδιαστικά νερά μιας ολόκληρης κατηγορίας. Όχι μιας οποιασδήποτε κατηγορίας, αλλά εκείνης που τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί το ενδιαφέρον όλων μας. Σωστά μαντέψατε, στις επόμενες σελίδες θα διαβάσετε για ένα -ακόμα- SUV. Όχι όμως για οποιοδήποτε SUV, αλλά για το κορυφαίο στη νεοσύστατη γκάμα της DS Automobiles.

Ας συστηθούμε

Όπως ενδεχομένως έχετε ήδη καταλάβει, η εντυπωσιακή εικόνα του DS7 Crossback, περί αυτού πρόκειται, δεν βοηθά τον μηχανισμό μνήμης του εγκεφάλου να ανακαλέσει σχετικές με αυτό πληροφορίες. Τα καινοφανή σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, η βρεφική ηλικία μιας φίρμας που μέχρι πρότινος αποτελούσε το premium παρακλάδι της Citroen, δικαιολογούν τα όποια κενά - τις απορίες που εύλογα δημιουργούνται για την αφετηρία και τον προορισμό της DS Automobiles.

?εν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν «πίσω» από τη εκκεντρικότητα που κομίζει το μήκους 4,6 μέτρων αμάξωμα του DS7 Crossback την προσπάθεια των Γάλλων του PSA Group να αναδείξουν ένα διαφορετικό, πιο σοφιστικέ προφίλ. Την πρόθεση να αναμετρηθούν με τα «βαριά χαρτιά» των Γερμανών, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία τους.Άλλοι θα σταθούν στο «DS» και σε ό,τι αυτό πρέσβευε στο παρελθόν. Τη δεκαετία του 1950, όταν η τότε... θεά της Citroen σόκαρε με τον σχεδιασμό και τις προδιαγραφές της τον αυτοκινητικό κόσμο, δρώντας καταλυτικά στην εξέλιξή του. Tο DS7 Crossback θυμίζει ένα δημιούργημα υψηλής ραπτικής, ένα μοναδικό έργο τέχνης, αν και βασίστηκε στην εγνωσμένης αξίας πλατφόρμα του PSA Group που φέρει την κωδική ονομασία ΕMP2 και φιλοξενεί προτάσεις όπως τα Peugeot 3008 και 5008. Από τη φαρέτρα του γαλλικού ομίλου προέρχονται και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του.

Ο κινητήρας diesel των 1.499 cc, που στην προκειμένη περίπτωση παράγει 131 ίππους και 300 Nm, και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι στη συγκεκριμένη έκδοση δεν προσφέρεται το «DS Active Scan Suspension» - το σύστημα που «διαβάζει» τη μορφολογία του οδοστρώματος προσαρμόζοντας αναλόγως τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αμορτισέρ. Αντιθέτως, επιλέγοντας το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού (βλέπε SoChic) αποκτάς πλήρη πρόσβαση στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του ομίλου. Στις εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας και στο πλέον προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με το built-in σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και την επιβλητική οθόνη αφής 12 ιντσών. Μια ακόμα οθόνη αναλαμβάνει να φιλοξενήσει τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων δημιουργώντας ένα αν μη τι άλλο εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DS Automobiles DS7 Crossback 1.5 BLUE HDI 130 PS EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

Έναν θαυμαστό ψηφιακόκόσμο, στον οποίο ο αριθμός και το μέγεθος των παραδοσιακών χειριστηρίων και διακοπτών έχει μειωθεί δραματικά, γεγονός που με τη σειρά του έχει περιορίσει τη δυνατότητα απευθείας πρόσβασης στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Εξεζητημένη, επίσης, θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την επιλογή της γαλλικής φίρμας να τοποθετήσει τον διακόπτη της μίζας στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, στη θέση που παραδοσιακά καταλαμβάνει ο διακόπτης των αλάρμ.

Από τη θέση του οδηγού

Ακόμα και έτσι, πάντως, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει τα... πατήματά του και να εξοικειωθεί με τις ιδιαιτερότητες του πιλοτηρίου, απολαμβάνοντας τη θέα από ψηλά. Απολαμβάνοντας την άνεση που προσφέρει ο θάλαμος επιβατών και οι γενναιόδωροι χώροι , την ποιότητα που διακρίνει τις προβεβλημένες επιφάνειές του. Μιλώντας για άνεση, πάντως, αξίζει κανείς να αναφερθεί κανείς στην ισορροπία του πλαισίου, στην ικανότητα της ανάρτησης να ελέγχει με ευκολία τα περίπου 1.500 κιλά του γαλλικού SUV χωρίς να αναζητά άλλοθι στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος ή στον διττό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Έτσι, λοιπόν, η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε σταθερά υψηλά επίπεδα, ενώ ακόμα και όταν ο ρυθμός ανέβει, το DS7 Crossback αποδεικνύεται εξίσου αποτελεσματικό και φιλικό προς τον χρήστη του.Το μεστό σύστημα διεύθυνσης κάνει τα πράγματα πιο εύκολα, αν και ο συνδυασμός του κινητήρα diesel των 1.499 cc με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων είναι αυτός που κλέβει την παράσταση. Και αυτό γιατί πέρα από τη λίγο έως πολύ αναμενόμενη οικονομία καυσίμου -η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα θα υπερβεί τα 6,5 l/100 km- διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ανταποκριθεί στο δύσκολο, ομολογουμένως, έργο του.

Διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ ώστε οι επιδόσεις να μην αποτελέσουν αντικείμενο... κριτικής, πολιτισμένη λειτουργία ώστε η άνεση να μην μπορεί να αμφισβητηθεί, αλλά και «αντοχή» μιας και το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα έχει μεταφερθεί κατά τι «ψηλότερα» επιβάλλοντας στον οδηγό να επιμείνει για να δικαιωθεί.Ακόμα και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων έχει φορέσει τα «καλά» του, αποβάλλοντας την όποια ασάφεια εξακολουθεί να τον χαρακτηρίζει σε άλλες υλοποιήσεις του γαλλικού group.

Λιγότερο πολυτελές –στην έκδοση δοκιμής- απ’ όσο κάποιοι θα ήθελαν, περισσότερο αποτελεσματικό απ’ ό,τι πολύ πίστευαν, το DS7 Crossback δεν αρκείται στη διαφορετικότητα που απλόχερα του προσφέρει το αντισυμβατικό παρουσιαστικό του, διεκδικώντας τη δική του θέση στην «πολύχρωμη» παλέτα του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών PSA.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS Automobiles DS7 Crossback 1.5 BLUE HDI 130 PS EAT8 2020   TIMH €36.665   ΤΕΛΗ €90

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm (96)131/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,7 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 100 g/km

DS Automobiles DS7 Crossback 1.5 BLUE HDI 130 PS EAT8 2020

ΥΠΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΠΟ∆ΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ,ΑΝΕΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ,ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.