ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Η TESLA;

Bουνό τα προβλήματα για την Tesla που δύσκολα θα αποφύγει τα χειρότερα 31/3

  • img

Πολλοί μιλούν για "φούσκα" που αργά ή γρήγορα θα σκάσει, και η Tesla κάνει ότι μπορεί για να τους... επιβεβαιώσει.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: TESLA

Η Tesla βρίσκεται στην δίνη ενός κυκλώνα προβλημάτων που η ίδια και η μεγαλομανία του ιδιοκτήτη της Elon Musk δημιούργησαν. Το πιο σημαντικό και γνωστό είναι η αδυναμία παραγωγής του Model 3, το οποίο ακόμα και σήμερα, δεν έχει αποκτήσει τον απαραίτητο αριθμό για εφοδιασμό της αγοράς (κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από τον περσινό Ιούλιο).

Η εταιρία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου σε λίγες ημέρες και αναμένεται να δηλώσει παραδόσεις Model 3 πολύ χαμηλότερα του αναμενομένου. Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το CNN η παραγωγή του αυτοκινήτου είναι μόλις 1.026 μονάδες την εβδομάδα, όταν θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 2.500 χιλιάδες με βάση τις παραγγελίες.

Αυτή η καθυστέρηση συν οι πολλές αναφορές για ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου που είναι πολύ χαμηλή, έχει αποθαρρύνει τους καταναλωτές, και οδηγεί σε ακύρωση παραγγελιών όσων χρειάζεται να περιμένουν πλέον μήνες για να το παραλάβουν. Μέσα σε όλα αυτά ήρθε και μία ανάκληση χιλιάδων μοντέλων του Model S για προβλήματα στο τιμόνι και όλα δίνουν το σκηνικό της "τέλειας καταιγίδας".

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η υποβάθμιση που ήρθε από την Moody's σε ότι αφορά την πιστοληπτική της ικανότητα, ενώ και τα ομόλογά της που είχε αντλήσει 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια πέρασαν στην κατηγορία των "σκουπιδιών". Η ανακοίνωση της Μοοdy's οδήγησε την μετοχή της εταιρίας -που ήδη είχε πτωτική τάση- να πέσει σε χαμηλό έτους, ενω αναμένται και περεταίρω πτώση. 

Σε κάθε περίπτωση η τύχη της εταιρίας θα κριθεί (αν δεν έχει ήδη κριθεί) από την πορεία του Model 3. Oι αρχικοί στόχοι μιλούσαν για 5.000 μονάδες την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2017, και οι παραδόσεις ήταν μόλις 1.764 μονάδες συνολικά για όλο το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Υπάρχει επίσης μεγάλη ανάγκη ρευστότητας γιατί πέρα από την πορεία του Model 3, υπάρχουν ομόλογα που λήγουν και πρέπει να πληρωθούν (230 εκατομμύρια το Νοέμβριο και 920 εκατομμύρια δολάρια τον Μάρτιο του 2019).

Όπως λένε αναλυτές της αγοράς στην Αμερική, το πρόβλημα με την Τesla (όπως και με κάθε εταιρία) είναι το πόσο θα αντέξουν οι προμηθευτές της αυτή την κατάσταση. Αν ο κρίκος αυτής της αλυσσίδας σπάσει, τότε η Tesla θα οδηγηθεί μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε πτώχευση. Μπορεί ο Musk να κάνει τα "μαγικά" του στο διάστημα, όμως πίσω εδώ στην Γη (και δη στην αυτοκινητοβιομηχανία) τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ