ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
VOLKSWAGEN

Δοκιμάζουμε το VW Golf 1.0 TSI 110 PS [photos] 22/5

Μια μικρή παρένθεση

Το «νέο» VW Golf με τον επαναστατικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, 150 ίππων, για τον οποίο διαβάσατε τον προηγούμενο μήνα στην πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό, θα αργήσει μερικές εβδομάδες την έναρξη παραγωγής του. Επομένως μπορείτε να εκλάβετε τούτη τη δοκιμή του Golf 1.0 TSI 110 PS ως ένα καλό... ορεκτικό πριν αναλύσουμε όλη την ομπρέλα τεχνολογιών που θα φέρει το Golf 1.5 TSI Evo 150 PS.

Υπενθυμίζουμε ότι το 1000άρι μοτέρ είναι το πρώτο σύνολο του ομίλου με απόδοση 200Nm ροπής στο λίτρο και βάρος μόλις 89 kg με την κωδική ονομασία «ΕΑ211» και το οποίο τοποθετήθηκε στο Golf το 2015. Με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, κυλινδροκεφαλή, μπλοκ και έμβολα από κράμα αλουμινίου (με τα χιτώνια να είναι από χυτοσίδηρο) διαθέτει μεταβλητό χρονισμό όλων των βαλβίδων, ενώ σε ό,τι αφορά την πίεση ψεκασμού καυσίμου φτάνει τα 250 bar. Μέχρι προσφάτως απέδιδε 115 ίππους. Τώρα όμως εν έτει 2017 έχει απολέσει 5 ίππους για λόγους που δεν μας έγιναν γνωστοί, ενώ η ροπή παραμένει πλούσια στα 200 Nm και μάλιστα στο ίδιο εύρος στροφών με πριν από 2.000 μέχρι 3.500 rpm.

Είναι γνωστή λοιπόν η εύρυθμη λειτουργία του χωρίς ίχνος τρικύλινδρης ακουστικής σε όλο το εύρος στροφών λειτουργίας. Γεμίζει γραμμικά και μόνο στις δύο πρώτες αλλαγές σχέσεων από τον 6άρη μηχανικό επιλογέα υπάρχει μια κάποια δυστροπία να διατηρήσει τις στροφές κάνοντας μια στιγμιαία βύθιση 500 rpm. Αυτό το σενάριο είναι στην περίπτωση που... κυνηγάτε φανάρια. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα διαπιστώσετε ότι ο κινητήρας είναι τόσο αποδοτικός που συχνά-πυκνά σε ξεγελά, καθώς θαρρείς ότι είναι μεγαλύτερος και ισχυρότερος. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου. Επίσης στις μετρήσεις μας το νέο Golf ήταν σε όλες τις επιμέρους επιδόσεις ταχύτερο από το προηγούμενο Golf. Η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο διατηρείται εξαιρετικά χαμηλή (μια κανονική βόλτα στα λιμανάκια της παραλιακής έδειξε 5,4 l/100 km, ενώ η μέση μαζί με τις εξαντλητικές δοκιμές μας άγγιξε τα 7,1 l/100 km).

Απέχει πάντως το Golf αρκετά από την οδηγοκεντρική αμεσότητα ενός Focus αντίστοιχου κυβισμού. Το Golf θα στρίψει καλά, αλλά θα γείρει λίγο περισσότερο. Στο άφημα του γκαζιού στο apex μπορεί και να υπερστρέψει λίγο, αλλά τόσο το ESP όσο και το EDL, το ηλεκτρονικό ψευδομπλοκέ διαφορικό εμπρός, μαζεύουν τα «κακώς κείμενα». Θα κρατήσει λοιπόν με εντιμότητα και πειθαρχία, ακόμα και με άνεση χάρη και στα υψηλού προφίλ ελαστικά. Αυτά είναι και ένας λόγος για το επίπεδο άνεσης. Μη λησμονούμε άλλωστε ότι στα «μικρά» Golf, όπως τούτο της δοκιμής μας με τους 110 ίππους, η πίσω ανάρτηση βασίζεται σε ημιάκαμπτο άξονα και όχι στην πιο σοφιστικέ πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που φαίνεται στο όριο και σε κακό ανάγλυφο, αλλά όχι τόσο όσο σε άλλες υλοποιήσεις.

< >

ΤΙΜΕΣ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΝΕΑ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ