ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
2018 VOLKSWAGEN

Δοκιμάζουμε το νέο VW Polo 1.0 TSI 95 PS 7/2

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

 

Το 1975 η Volkswagen παρουσίασε ένα νέο μοντέλο της στην κατηγορία των supermini οχημάτων και το ονόμασε Polo. Ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας στο οποίο υπήρξε διαφορετική διαδικασία ονοματοδοσίας από αυτή που ακολουθούσε ως τότε. Πήρε την ονομασία του από άθλημα, καθότι ως τότε προσδίδονταν στα αυτοκίνητά της ονομασίες από ανέμους.

Η τεχνολογία και η τάση της εποχής για ένα «ηλεκτρονικό περιβάλλον» στα νέα οχήματα αναπότρεπτα επηρέασε και το καινούργιο Polo. Στην έκτη «γενιά» του είναι μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο από ποτέ στη 42χρονη, ως τώρα, εμπορική πορεία του.

Επί της ουσίας, βασιζόταν στο Audi 50 της εποχής ωστόσο είχε παραλλαχτεί ώστε να διαφέρει από αυτό αλλά και να τεθούν οι βάσεις για την εν μέρει συσχέτισή του με το Golf. Στην ως τώρα εμπορική πορεία του το  Polo έχει πουλήσει περισσότερες από 14.000.000 μονάδες (περίπου 16.500.000 μονάδες εάν συνυπολογιστούν και οι διάφορες εκδοχές του αμαξώματος, π.χ. αυτές για τους επαγγελματίες), αριθμός που το κάνει ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της. Και όπως δηλώνουν τα στελέχη της εταιρείας, με το νέο μοντέλο θέλουν να συνεχίσουν αυτή την πορεία βασιζόμενοι όχι μόνο στην ιστορία του αλλά και σε αυτή που επιδιώκουν να διαμορφώσουν εφεξής.

Μεγαλύτερο

Το διαφημιστικό σύνθημα που ακολούθησε το  Polo από την αρχή ήταν: «Μικρό εξωτερικά, μεγάλο εσωτερικά». Η πρακτική αυτή τηρήθηκε διαρκώς μέχρι τώρα. Όμως, για την καινούργια «γενιά», τα στελέχη της Volkswagen  αποφάσισαν να μεγαλώσουν ουσιαστικά σε διαστάσεις το αυτοκίνητο συγκριτικά με πριν. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του που το μήκος του ξεπέρασε τα τέσσερα μέτρα, έστω και οριακά.

Αυτό το κατάφεραν χάρη στην πλατφόρμα «MQB» (η οποία, φυσικά, χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του καινούργιου μοντέλου) και συγκεκριμένα η εκδοχή της με την κωδική ονομασία «Α0». Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volkswagen , το αμάξωμα του νέου  Polo είναι κατά 8,1 cm μεγαλύτερο σε μήκος, κατά 6,3 cm πλατύτερο και κατά 0,7 cm χαμηλότερο σε ύψος από ό,τι πριν. Ως επόμενο, η αύξηση του μήκους επέτρεψε αντίστοιχα και την αύξηση του μεταξονίου το οποίο είναι κατά 9,4 cm πιο μακρύ συγκριτικά. Η τιμή αυτή προκαλεί εντύπωση ως προς την διαδοχικά άμεση επίτευξή της σε ένα όχημα της supermini κατηγορίας αλλά πραγματοποιήθηκε λόγω των πιο κοντών προβόλων εμπρός και πίσω καθώς και της καλύτερης διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου που επιτρέπει η πλατφόρμα «MQB». Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 71 l σε σχέση με πριν, φτάνοντας τουλάχιστον τα 355 l.

Η νέα «γενιά» του  Polo θα διατίθεται μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα θέτοντας στην ιστορία την αντίστοιχη τρίθυρη έκδοσή του έπειτα από 42 χρόνια. Όπως μάθαμε, η απόφαση γι’ αυτό ελήφθη έπειτα από την ανάλυση δεδομένων πωλήσεων της εν λόγω εκδοχής –οι οποίες δεν ήταν όσο ικανοποιητικές θα έπρεπε– αλλά και υπό το γενικότερο επιχειρηματικό σχέδιο που θα εφαρμόσει στο προσεχές μέλλον η Volkswagen. Βάσει αυτού, για το Polo προβλέπεται η ενίσχυση του πρακτικού αλλά και νεανικού «χαρακτήρα» του με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων σε μια κατηγορία η οποία αναμένεται να ισχυροποιηθεί σε μερίδιο αγοράς εντός Ευρώπης τα προσεχή χρόνια.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ