Ράλλυ Σαφάρι: Επιστρέφουν τα snorkels στην Κένυα


Τα επονομαζόμενα «snorkels» θα κάνουν την εμφάνισή τους στο Ράλλυ Κένυας, θυμίζοντας κάτι από το παρελθόν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: M-SPORT
  • 26/3/2024

Παραδοσιακά, το Ράλλυ Σαφάρι στην Κένυα είναι ένας από τους πιο απαιτητικούς αγώνες στο καλεντάρι του WRC, τόσο από την πλευρά των πληρωμάτων, όσο κι από την πλευρά των αυτοκινήτων. Μία προσθήκη που έρχεται να διευκολύνει το έργο τους είναι τα snorkels, μία συσκευή που αποτρέπει την είσοδο νερού ή σκόνης μέσα στον κινητήρα.

Τα snorkels εμφανίστηκαν ξανά το 2021, όταν το Ράλλυ Σαφάρι επανεντάχθηκε στο καλεντάρι του WRC, όμως οι κανονισμοί απαγόρευσαν τη χρήση τους από τα αυτοκίνητα Rally1. Ωστόσο, φέτος, η FIA επέτρεψε στις ομάδες της κορυφαίας κατηγορίας να χρησιμοποιήσουν ξανά αυτή τη συσκευή.

Αυτή η τροποποίηση στους κανονισμούς συνέπεσε με τη μετακίνηση της ημερομηνίας του Ράλλυ Κένυας από τον Ιούνιο στα τέλη Μαρτίου, με τις καιρικές συνθήκες να αναμένονται ακόμη πιο απαιτητικές, απ' ό,τι στην καλοκαιρινή έκδοση του αγώνα.

Οι ομάδες έχουν ήδη ολοκληρώσει τις πρώτες δοκιμές πριν την έναρξη του ράλλυ, με τα snorkels να έχουν τοποθετηθεί στα αυτοκίνητα.

Ο Adrien Fourmaux της M-Sport, μιλώντας στο podcast Gravel Notes του Motorsport.com, είπε ότι με την πιθανότητα οι συνθήκες να χαρακτηρίζονται από αρκετό στάσιμο νερό και τμήματα με πολλή λάσπη, τα snorkels κρίνονται απαραίτητα:

«Είμαστε στα μέσα της βρόχινης περιόδου αυτή τη στιγμή, οπότε μπορούμε να περιμένουμε ότι οι περιοχές, που είχαν άμμο στο παρελθόν, ενδέχεται να έχουν λάσπη, οπότε δεν ξέρω τι να περιμένω, για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι θα είναι κάτι νέο,» είπε.

«Περιμένουμε να περάσουμε από πολλά μέρη με νερό και θα έχουν πολλή λάσπη, και θα είναι σαν τα παραδοσιακά video που βλέπουμε τα αυτοκίνητα να είναι καλυμμένα με λάσπη και τους οδηγούς να κολλούν σε κάποια μέρη.

«Πιστεύω ότι όταν έχουμε καταιγίδες εδώ θα έχει πολλή λάσπη, όμως ακόμη και τις προηγούμενες χρονιές, θα ήταν ωραίο να έχουμε το snorkel σε κάποια μέρη, εξαιτίας της άμμου.

«Ο κινητήρας είναι σαν ηλεκτρική σκούπα, οπότε ρουφάει τα πάντα, κι όλη η σκόνη από την άμμο πήγαινε μέσα στο φίλτρο αέρα, οπότε τουλάχιστον μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να αποφύγουμε ο κινητήρας να μαζέψει σκόνη. Πιστεύω ότι τώρα, το snorkel θα είναι ακόμη πιο απαραίτητο στη λάσπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Lancia: Ετοιμάζεται να επιστρέψει στον κόσμο των ράλλυ

WRC: Στην πόρτα της εξόδου ο Neuville – Σκέψεις για αποχώρηση μετά το 2024

Στο καλεντάρι του WRC από το 2025 το Ράλλυ Κανάριων Νήσων