Test Drive: MG ZS 1.0 T-GDI 111PS Auto - Δοκιμάζουμε το νέο SUV με turbo κινητήρα


OMG! θα αναφωνήσουν οι φίλοι της θρυλικής βρετανικής φίρμας βλέποντας το μεγάλο έμβλημα στη μάσκα αυτού του καλαίσθητου SUV. Μια στιγμή! Έχουν αλλάξει λίγο τα πράγματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/11/2023

Θέλει ιδιαίτερη προσοχή και έρευνα στο σήμερα, προκειμένου να ξεκινήσεις να γράφεις για μια φίρμα της οποίας τελευταία φορά είδες στο Car and Driver το σήμα της σε αυτοκίνητο δοκιμής, φτιαγμένο από βρετανικά χέρια στο εμβληματικό Longbridge, το εργοστάσιο του Rover Group στο Μπέρμινχαμ ήταν πριν από 20 χρόνια. Το δε Longbridge, πια, έχει γίνει πάρκα, πολυκαταστήματα και σε μια γωνιά του στεγάζει ένα κέντρο R&D. Θέλει, επίσης, σεβασμό απέναντι σε όσους οδήγησαν από ένα MGB μέχρι ένα MG TF (για να αναφέρουμε μόλις δύο από τα δεκάδες εμβληματικά βρετανικά μοντέλα).

Και που ξέρουν οι φίλοι της, πως, πλέον, ο θυρεός των Morris Garages είναι εκεί για μια νέα, παγκοσμιοποιημένη εκδοχή της νέας MG υπό τη σκέπη του κινεζικού κολοσσού SAIC (Shanghai Automotive Industries Corporation). Ο οποίος καταγράφει μερικά εξωπραγματικά νούμερα παραγωγής και πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο (6η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια οχήματα) και που εκτός της MG περιλαμβάνει οκτώ ακόμα μάρκες, με πιο διάσημη, βέβαια, την άλλοτε βρετανική Morris Garages. Εντάξει, το όνομα ZS προϋπάρχει ως alter ego του MG Rover 45 που έζησε μέχρι το 2005. Αλλά πλέον η νέα MG έχει νέα πλάνα και ιδού το νέο ZS, ένα κανονικό SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας. Σύμφωνα με την πρώτες εξαγγελίες, το MG ZS είναι το αυτοκίνητο που στοχεύει στο να γίνει best seller στην κατηγορία του όντας εκείνο με το οποίο θα κάνει τις συστάσεις η MG Motor στην Ελλάδα. Το γιατί, ελάτε να το ανακαλύψουμε παρέα.

Mainstream

Πολλοί μπορεί να κάνουν τον συνήγορο του διαβόλου για μια φίρμα που έχει κινεζικά κεφάλαια και κατασκευάζεται στην Κίνα. Ας βάλουν φρένο. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί από μια 25μελή ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης της SAIC (ναι, στο Λονδίνο) υπό τη μπαγκέτα του σχεδιαστή CarlGotham, και του Αρχισχεδιαστή της MG, Oleg Son (με θητεία στην KIA και τη Citroen).

Η βάση, αν μη τι άλλο, είναι με ευρωπαϊκά σχεδιαστικά γονίδια και το αποτέλεσμα αντίστοιχο. Δεν σας κρύβουμε ότι το συμπαγές ημίψηλο αμάξωμα που στέκεται 165 mm από το έδαφος με Michelin Primacy 3 ST 215/55-R17, με το ωραίο φινίρισμα και τις όμορφα λεπτουργημένες γραμμές του, μας θύμισε στο εμπρός μέρος και όχι μόνον, τη… Mercedes GLA. Το σίγουρο είναι ότι τις ημέρες δοκιμής, όπου και να πήγαμε το αυτοκίνητο, παρά το ήπιο, mainstream design του, μαγνήτιζε τα βλέμματα και δεν ήταν λίγες οι φορές που σταματούσαμε για να απαντήσουμε σε εκείνην ή στην άλλη ερώτηση. Οι θετικότατες, όμως, εντυπώσεις συνέχισαν και στο εσωτερικό.

Βλέπετε, κι εδώ έχουμε ένα σύνολο φτιαγμένο όχι για να προκαλεί, αλλά για να υπηρετεί οδηγό και πλείστες οικογενειακές ανάγκες. Μόλις, λοιπόν, στρογγυλοκαθίσεις στο πανέμορφο και χορταστικό κάθισμα (το σαλόνι είναι ντυμένο με οικολογικό δέρμα), βλέπεις ένα φαρδύ, άριστο, ποιοτικά ταμπλώ, επενδεδυμένο με μαλακά πλαστικά και δύο ψηφιακές οθόνες. Η μία 7” εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και η άλλη 10,1” είναι η γέφυρα επικοινωνίας με την πλουσιότατη σουίτα ρυθμίσεων. Το μενού, βέβαια, δεν είναι στα ελληνικά, αλλά μπορεί κανείς σχετικά εύκολα –και με μια συστοιχία φυσικών διακοπτών- να περιηγηθεί στις πολλές ευκολίες. Ναι, πολλές. Πρώτη φορά είδαμε στο σχετικό γραφικό όχι μόνον πίεση των τεσσάρων ελαστικών, αλλά και θερμοκρασία σε κάθε ένα από αυτά (!).

Για να μην αναφέρουμε την 360 μοιρών και 3D απεικόνιση υποβοήθησης στάθμευσης, ό,τι πιο εύκολο, γλαφυρό και υποστηρικτικό μετά το πλήρως αυτοματοποιημένο Park Assist. Υπάρχουν και άλλα συστήματα, όπως Επόπτευση Τυφλού Σημείου ή Auto hold και Hill Descent, αλλά και πάμπολλες ευκολίες, παραδόξως, όμως, λείπουν συστήματα από το επάνω ράφι, όπως Lane Departure Warning ή Διόρθωση πορείας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, τόσο με βάση το μεταξόνιο, όσο και την κατηγορία, αλλά τι να πει κανείς για τα 448 λίτρα χώρου αποσκευών που είναι απλώς κορυφαία. Η εν γένει ατμόσφαιρα δείχνει ότι έχουμε –κι εδώ- ένα value for money αυτοκίνητο, αλλά με προσεγμένη αισθητική που μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Και ας δούμε τα εσώψυχα.

Παγκοσμιοποιημένο

Το ZS βασίζεται, σύμφωνα με τη SAIC σε μια πλατφόρμα με την ονομασία SSA η οποία δημιουργήθηκε μετά από τρία χρόνια κοινών προσπαθειών με τις ομάδες μηχανικών της στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και της Porsche! Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η SAIC και το VW Group έχουν πολύ στενή συνεργασία, όπως και με άλλες εμβληματικές εταιρίες. Θέλετε κι άλλες αποδείξεις για το πόσο παγκόσμιο αυτοκίνητο είναι –κατά βάθος- το ZS; Ο turbo τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού των 999 cc δεν είναι άλλος από τον κινητήρα Ecotec που φόρεσε πλειάδα μοντέλων των εταιρειών της General Motors, συμπεριλαμβανόμενων μοντέλων της Opel, πριν η γερμανική φίρμα «ανεβεί στο πλοίο» της Stellantis. Το δε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων BVM6, με προγράμματα Drive και Sport 6 σχέσεων της Aisin, είναι ακόμα επί των επάλξεων σε μοντέλα της Opel, της Citroen, αλλά και άλλων κατασκευαστών ενώ η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού παρέχεται από τη ZF. Οι αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπο άξονα πίσω είναι μια τυπική λύση (μονόδρομος) για την κατηγορία.

Και να που είμαστε πλέον στη διαδικασία των οδηγικών μας εντυπώσεων. Πιέζουμε το μπουτόν έναυσης (άλλη μια ευκολία) και πατάμε γκάζι. Γνωρίζουμε (από την παλιά του θητεία) ότι το μοτέρ αργεί να γεμίσει, αλλά μετά τις 2.300 rpm αρχίζει να δείχνει ζωντάνια και γραμμικότητα με «όσο-τόσο» θόρυβο από μετάδοση και μοτέρ (μην ξεχνάτε, τρικύλινδρο) και οι αλλαγές ταχυτήτων, αν το θέλετε, γίνονται μόνον από τον επιλογέα και όχι με paddles. Γεγονός είναι ότι αν κρατήσετε υψηλά τις στροφές του κινητήρα, θα δείτε μια ζωντάνια μεγαλύτερη από όσο υπόσχεται το εργοστασιακό 0-100 km/h. Αν θελήσετε να στρίψετε σε διαδρομή με ανοιχτές καμπές, το ZS νιώθει άνετα πατώντας σίγουρα και σταθερά. Αν, πάλι, μπείτε αποφασιστικά σε πιο σφιχτή διαδρομή, τότε θα εισπράξετε λίγο παραπανήσιες κλίσεις στις στροφές και μια ραθυμία στο τιμόνι (είπαμε, είναι ένα SUV).

Δεν είναι, λοιπόν, το γρήγορο τέμπο το φόρτε του MG. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων (θαρρείς και η Volkswagen έχει βάλει κι εδώ το χεράκι της), όπως, επίσης, δεν είναι το φόρτε η οικονομία καυσίμου, καθώς δεν υπάρχει πρόγραμμα παραμετροποίησης ή κάποιο υβριδικό σύστημα. Επομένως, μπορείτε να δείτε κάτι από διψήφιο νούμερο αν το παρακάνετε. Αλλά, είπαμε, αυτό το αυτοκίνητο μας συστήνεται όχι ως MG-TF, αλλά ως MG ZS. Η συνολική αίσθηση είναι ότι έχεις να διαχειριστείς έναν εξευγενισμένο μεταφορέα και όχι κάτι που αρέσκεται να κινείται στα κόκκινα. Ένα SUV που μπορεί να κινηθεί και σε χωμάτινη διαδρομή με καλό επίπεδο άνεσης αντάξιο ενός… SUV, ενώ υπάρχουν και τα συστήματα ελέγχου κίνησης που προαναφέραμε. Μόνον, κάτι που θα θέλαμε είναι, πέρα από τη θαυμάσια στιβαρότητα σε μεγάλες λακκούβες ή σσαμαράκια, πιο… γαλλική άνεση σε κακό εκτός δρόμου χωμάτινο ανάγλυφο ή γαμπιλάτη άσφαλτο, αλλά κι αυτό είναι κάτι που δεν συναντάς κάθε ημέρα.

Όλα τα μοντέλα της MG καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 km, η οποία είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια που προσφέρεται σε καινούργιο αυτοκίνητο στην αγορά, κάτι που σημαίνει δύο πράγματα: Η MG είναι σίγουρη για τον «εαυτό» της και ο όμιλος Συγγελίδη κάνει το παν για να δημιουργήσει το κατάλληλο πλαίσιο (εμπιστοσύνη λέγεται), προκειμένου ο μεγάλος θυρεός της MG να φαίνεται όλο και περισσότερο στους δρόμους μας. Μας άρεσε το αυτοκίνητο, μιας και προσφέρει κάτι από την πατίνα της παλιάς φίρμας, με ευκολίες που κάνουν την οδηγική καθημερινότητα ευκολότερη και με έναν premium αέρα, παρά τη διακήρυξη της φίρμας περί value for money. Και μιας και αναφερθήκαμε στο…money, η βασική τιμή των 18.590 € για το ατμοσφαιρικό 1500άρι μοτέρ είναι πραγματικά εξαιρετική με όσα έχουμε δει στη βάση των πραγμάτων. Υπάρχει, επίσης, η τιμή των 23.550 € για το αυτοκίνητο που βλέπετε εδώ, αλλά με manual κιβώτιο και τέλος η υψηλότερη τιμή των 25.150 € για τις ευκολίες που μόλις διαβάσατε. Έχει πολλά θέλγητρα αυτό το αυτοκίνητο, ακόμα κι αν δεν είχε το σήμα της MG στη 3D μάσκα του και μπαίνει με αξιώσεις στο στίβο μιας κατηγορίας που έχει πολλές αξιόλογες προτάσεις. Θεωρούμε ότι το ZS είναι μία από αυτές.