CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ

Ήρθε το τέλος του κλασικού χειρόφρενου; 23/9

  • img

Μόλις 37% των καινούργιων αυτοκινήτων που κατασκευάζονται παγκοσμίως εφοδιάζονται πλέον με το κλασικό μηχανικό χειρόφρενο.
 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Μας συντρόφεψε για πάνω από έναν αιώνα κάπου ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και ήταν μαζί μας σε κάθε δύσκολη ή και... ευχάριστη στιγμή όταν του το ζητούσαμε. Όμως το κλασικό μηχανικό κιβώτιο με τον γνωστό μας λεβιέ φαίνεται ότι περνά με γοργούς ρυθμούς στο χρονοντούλαπο της αυτοκινητικής ιστορίας.

Σύμφωνα με έρευνα του ιστότοπου CarGurus, μόνο δύο μεγάλοι κατασκευαστές έχουν τα κλασικά χειρόφρενα σε όλη την γκάμα τους: η Dacia και η Suzuki. Από την άλλη πλευρά, οι premium κατασκευαστές όπως η Audi, η Jaguar, η Land Rover έχουν εξαφανίσει εντελώς το μηχανικό χειρόφρενο από όλη την γκάμα τους, αντικαθιστώντας το με το αντίστοιχο ηλεκτρονικό. 

Πρόκειται για μια φυσική και αναμενόμενη εξέλιξη, καθώς το ηλεκτρονικό χειρόφρενο ταιριάζει περισσότερο με τα νέα δεδομένα της αυτοκίνησης και τα συστήματα ασφαλείας που έχουν ενσωματωθεί. Παράλληλα είναι πιο βολικό για τους κατασκευαστές, δεν απαιτεί ρυθμίσεις ενώ απελευθερώνει και αρκετό χώρο μέσα στο αυτοκίνητο. Την ίδια στιγμή παρέχει και την λειτουργία συγκράτησης σε εκκίνηση στην ανηφόρα, που για τόσες δεκαετίες ήταν το μεγάλο άγχος των νέων οδηγών και όχι μόνο.

Παρ' όλα αυτά το ηλεκτρονικό χειρόφρενο έχει χάσει μια-δυο από τις βασικές λειτουργίες του. Δεν μπορεί για παράδειγμα να σταματήσει το αυτοκίνητό σας από υψηλές ταχύτητες λειτουργώντας ως σύστημα backup σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με τα φρένα. Και βεβαίως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκείνες τις λίγες στιγμές "χαράς" που μπορεί να προσφέρει το σήκωμα του χειρόφρενου σε μία στροφή. Όπως και να έχει, βρισκόμαστε ήδη σε μία εντελώς νέα εποχή, και το αντίο στο μηχανικό χειρόφρενο είναι και αυτό ένα δείγμα των νέων συνηθειών που πρέπει να αποκτήσουμε.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ