H χρήση ταχυφορτιστών της Porsche θα κοστίζει όσο το φουλάρισμα με αμόλυβδη


Ένα από τα ζητήματα της ηλεκτροκίνησης είναι και η φόρτιση των μπαταριών των EV’s, που όσο πιο μεγάλη χωρητικότητα έχουν -για χάρη της αυτονομίας- τόσο περισσότερο χρόνο στην πρίζα απαιτούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 27/3/2018

Εδώ μια λύση είναι η χρήση πανίσχυρων και πανάκριβων ταχυφορτιστών μεγάλης ισχύος, τους οποίους θα μπορεί να αναπτύξει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία για χρήση από τους πελάτες της. Μέχρι στιγμής ένα τέτοιο δίκτυο διαθέτει η Tesla, η οποία επιπρόσθετα προσφέρει δωρεάν φόρτιση και μάλιστα εφ’ όρου ζωής για τους κατόχους Model S και Model X. Το παράδειγμά της όμως είναι αμφίβολο αν θα το ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές, μιας και όπως αναφέραμε το κόστος των ταχυφορτιστών είναι ιδιαίτερα μεγάλο.

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του αναπληρωτή προέδρου της Porsche Lutz Meschke, o οποίος σε ερώτηση για τυχόν χρεώσεις για γρήγορη φόρτιση απάντησε πως «…ναι, στόχος μας είναι να κερδίζουμε χρήματα τόσο από τα καινούργια μας μοντέλα όσο και από τις υπηρεσίες που θα παρέχουμε. Οπότε φυσικά και θα χρεώνουμε». Μάλιστα σε ότι αφορά το κόστος είπε πως θα είναι λίγο φθηνότερο ή ενδεχόμενα και ίδιο με αυτό της βενζίνης.

Το κόστος αυτό αφορά πάντως τη χρήση των ταχυφορτιστών των 800V που θα βρίσκονται κατά κύριο λόγο στις εγκαταστάσεις των αντιπροσώπων της μάρκας. Οι οποίοι μέχρι στιγμής μπορεί να μη χρεώνουν τη φόρτιση, αλλά όπως φαίνεται αυτό θα αλλάξει στην πορεία. Για τη φόρτιση σε οικιακό δίκτυο το κόστος θα είναι μόνο η τιμή του ρεύματος. Αν και εδώ η Porsche, όπως άλλωστε και οι άλλοι κατασκευαστές, θα πουλάει μετά χαράς οικιακού τύπου ταχυφορτιστές.

Σχετικά με την Ευρώπη η γερμανική εταιρεία συμμετέχει ως μέλος στο δίκτυο Ionity, ενώ στις ΗΠΑ είναι μέλος στο Electrify America. Πάντως, το πιο πιθανό είναι πως οι χρεώσεις για τη χρήση ταχυφορτιστών να αφορούν στο μέλλον όλους τους κατόχους ηλεκτρικών και όχι μόνο αυτών της Porsche.