Αγορά μεταχειρισμένου: Γιατί τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο χρειάζονται «διπλή» ανάγνωση


Ακόμα και στην περίπτωση που τα χιλιόμετρα δεν είναι «γυρισμένα», η ένδειξη δεν αρκεί από μόνη της. Ποιο άλλο δεδομένο πρέπει να έχουμε στο νου μας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/4/2024

Για την απόκτηση ενός καινούριου αυτοκινήτου οι παράμετροι που απασχολούν τον υποψήφιο αγοραστή είναι πολλές, ανάλογα με τις ανάγκες, τις επιθυμίες και την οικονομική του δυνατότητα. Ωστόσο, όταν πρόκειται για ένα μεταχειρισμένο, ο «πονοκέφαλος» αυξάνεται, καθώς υπάρχουν και τα «δεδομένα» της προηγούμενης χρήσης του.

Στην τελευταία περίπτωση, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία - που αμέσως μπορεί να διαπιστώσει κανείς - είναι τα χιλιόμετρα που έχει ήδη διανύσει το όχημα. Ο αριθμός που αναγράφεται στο οδόμετρο είναι σημαντικός, όταν, ασφαλώς, είναι και πραγματικός.

Δυστυχώς το γύρισμα των χιλιομέτρων είναι μια πρακτική που εμφανίζεται συχνά - και στο Car and Driver σάς έχουμε παρουσιάσει τι πρέπει να κάνετε σε αυτό το ενδεχόμενο, αλλά και πώς μπορείτε να το διαπιστώσετε - αλλά αυτή τη φορά ας υποθέσουμε ότι όλα είναι σωστά και η ένδειξη είναι αληθινή.

Η πρώτη σκέψη που περνά από το μυαλό είναι πως «όσα λιγότερα, τόσο το καλύτερο». Αυτό ασφαλώς και ισχύει, τουλάχιστον θεωρητικά, έστω και αν, συνήθως, ανεβάζει την τιμή πώλησης. Ωστόσο ακόμα και στην περίπτωση οχήματος με αρκετές δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιόμετρα, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας και άλλη μία παράμετρο: Το χρονικό διάστημα στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί.

Ας πούμε για παράδειγμα ότι ένα αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις αρχές του 2021 (με βάση τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας του) έχει κάνει 150.000 km, ενώ το ίδιο ακριβώς μοντέλο, με πρώτη κυκλοφορία τους πρώτους μήνες του 2009, έχει διανύσει 240.000 km. Η διαφορά των χιλιομέτρων σε απόλυτο νούμερο είναι πολύ μεγάλη. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψιν το χρονικό διάστημα, το πρώτο μοντέλο έκανε 50.000 km ανά έτος, ενώ το δεύτερο «μόλις» 16.000 km!

Έτσι, υπό αυτό το πρίσμα, το νεότερο μοντέλο έχει κυκλοφορήσει περισσότερο σε σχέση με αυτό του 2009 και αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα διάφορα εξαρτήματά του, εκτός από τη φυσιολογική «φθορά» λόγω χρόνου, μπορεί να είναι πιο «ευαίσθητα» σε βλάβες λόγω της έντονης χρήσης.

Σε αυτό το σημείο, ασφαλώς, παίζουν τεράστιο ρόλο τα service που έχει περάσει το κάθε όχημα και πολύτιμος σύμμαχος για τον αγοραστή αποτελεί το βιβλίο συντήρησης. Εκεί φαίνεται αν είχε τις προβλεπόμενες επισκέψεις στο συνεργείο και αν η συντήρησή του είναι η πρέπουσα, με τις απαραίτητες αλλαγές εξαρτημάτων.

Το σίγουρο είναι ότι η όποια ένδειξη από μόνη της δε λέει πάντα όλη την αλήθεια και πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν μαζί με άλλους παράγοντες, εκτός φυσικά από την περίπτωση που ο αριθμός είναι πολύ μικρός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Γιατί πρέπει να τσεκάρουμε τα λάδια πριν την αγορά

Αγορά μεταχειρισμένου: Ποιά μοντέλα έχουν "πειραγμένα" χιλιόμετρα στο κοντέρ

Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου: Τρείς συμβουλές για να μην την πατήσετε