WRC: Τα αυτοκίνητα Rally1 του 2027 θα μοιάζουν με τα τωρινά


Τα νέα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας στο WRC μάλλον δεν θα διαφέρουν ιδιαίτερα από τα τωρινά, όπως τόνισε αξιωματούχος της FIA.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: M-Sport
  • 14/11/2023

Το 2027 αρχίζει η νέα γενιά για την κορυφαία κατηγορία αυτοκινήτων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με την πρόθεση όλων, του promoter, των κατασκευαστών και τη FIA να είναι να παραμείνουν υβριδικά.

Τα Rally1 είναι αρκετά δυνατά, αλλά και ακριβά οχήματα, με τον κινητήρα 1,6 L με turbo να είναι το μόνο «απλό» κομμάτι στα εν λόγω οχήματα - η πολυπλοκότητα έρχεται με τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100kW, αλλά και με τα 100% βιώσιμα καύσιμα.

Για τη νέα γενιά, λοιπόν, ο στόχος δεν είναι η επανάσταση, αλλά η εκλέπτυνση των αυτοκινήτων.

Μιλώντας στο Autosport, ο αθλητικός διευθυντής της FIA, Andrew Wheatley, αποκάλυψε σχετικά:

«Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών για το μέλλον των τεχνικών κανονισμών. Έχουμε συνφωνήσει γενικά ως προς το πώς θα μοιάζει το μέλλον, αλλά όπως συμβαίνει πάντα, ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες. Το 80% του τωρινού αυτοκινήτου Rally1 θα παραμείνει ίδιο.

«Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν προκλήσεις με την ταχύτητα των αυτοκινήτων, είναι αρκετά γρήγορα και ακριβά - είναι πιο ακριβά από ό,τι φανταζόμασταν.

«Αυτά λοιπόν είναι δύο βασικά στοιχεία για το τι θέλουμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τη δεύτερη γενιά του Rally1.

«Η πρόκληση είναι πώς θα πετύχουμε αυτούς τους δύο στόχους. Προφανώς κανείς δεν θέλει να αλλάξει τίποτα, αλλά στην πραγματικότητα όλοι ξέρουμε ότι πρέπει και πρέπει να αλλάξουμε κάποιες λεπτομέρειες.

«Θα είναι ένα υβριδικό αυτοκίνητο, αλλά εκεί είναι το ζήτημα, να ξεκαθαρίσουν οι λεπτομέρειες, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επιτευχθεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Ο κύκλος ανάπτυξης θα ξεκινήσει στις αρχές του 2025 και το 2026 για να έρθουν οι αλλαγές το 2027. Οι κατασκευαστές χρειάζονται δύο χρόνια, αλλά μιλάμε για αλλαγές που είναι σχετικά μικρές. Δεν θέλουμε να δημοσιεύσουμε την πρόταση μέχρι να έχουμε μία κοινή γραμμή σε όλους τους τομείς και είμαστε πολύ κοντά στο να το πετύχουμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χρήστος Σαμαράς: Ο Έλληνας μηχανικός της πρωταθλήτριας του WRC Toyota μιλά στο Car and Driver

Η FIA προετοιμάζει μεγάλη αλλαγή στα ράλλυ ενόψει 2024