WRC 2024: Τα 5 πράγματα που περιμένουμε να δούμε τη νέα σεζόν


Η νέα σεζόν του WRC πλησιάζει και υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που αναμένουμε με αγωνία - μέσα σε αυτά και το Ράλλυ Ακρόπολις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, @World / Red Bull Content Pool
  • 17/1/2024

Η σεζόν του 2024 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξεκινά σε μία εβδομάδα, με απουσίες, επιστροφές, αλλαγές και τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλλυ Ακρόπολις. 

Η απουσία του Rovanpera αλλάζει τις ισορροπίες

Δεν είναι πρωτοφανές ο πρωταθλητής της περασμένης σεζόν να αλλάζει τα πλάνα του, να προχωρά σε άλλο πρόγραμμα ή και να αποχωρεί από την ενεργό δράση.

Ωστόσο, ο Kalle Rovanpera είναι μόλις 23 ετών, στο άνθος της ηλικίας του (τόσο βιολογικά, όσο και αγωνιστικά), επομένως αυτή η απόφαση αποτελεί όχι μόνο έκπληξη με δεδομένες τις συνθήκες, αλλά και μία τεράστια αλλαγή στη δυναμική της κορυφαίας κατηγορίας.

Ο Elfyn Evans γίνεται αυτομάτως το πρώτο όνομα στην Toyota - το αν είναι άξιος διεκδικητής για τον τίτλο θα φανεί στην πορεία. 

Στη Hyundai, υπάρχει το δίδυμο των Neuville-Tanak, και με τους Κορεάτες να επαναπροσδιορίζουν το πώς επενδύουν και πόσο πιστεύουν στο πρόγραμμά τους στο WRC θα δοθεί το 100% και για τα δύο πρωταθλήματα - αν το επιτρέψει το αυτοκίνητο.

Η επιστροφή του Tanak στη Hyundai

Μιλώντας για τη Hyundai, η επιστροφή του Ott Tanak σε γνώριμα εδάφη μόλις έναν χρόνο μετά την αποχώρησή του για να αναζητήσει κάτι καλύτερο (σε κλίμα κι επιδόσεις) στην M-Sport (με παταγώδη αποτυχία που σίγουρα δεν πιστώνεται στον ίδιο) αποτελεί και τον βασικό λόγο για τον οποίο η κορεάτικη ομάδα μπαίνει σε θέση φαβορί για το πρωτάθλημα των οδηγών.

Βέβαια, δεν γίνεται εν κενώ αυτή η κίνηση: ο Tanak θα πρέπει να συνυπάρξει εκ νέου με τον Neuville, γεγονός δύσκολο για δύο οδηγούς που βλέπουν εαυτούς ως νο1, αλλά και να ελπίζει πως η νέα διοίκηση του προέδρου και team principal Cyril Abiteboul και η τεχνική ηγεσία του FX Demaison είναι πράγματι ικανή να του δώσει -προς τη δύση της καριέρας του- έναν ακόμα τίτλο. 

Το νέο βαθμολογικό σύστημα

Η FIA προσπαθεί να δώσει λύση σε ένα από τα πιο σημαντικά (βραχυπρόθεσμα) προβλήματα με το σύγχρονο WRC: την έλλειψη ενδιαφέροντος όταν ο νικητής είναι σχεδόν βέβαιος.

Όταν ένας οδηγός κλείνει το Σάββατο με διαφορά ασφαλείας στην κορυφή της κατάταξης, επιλέγει να κινηθεί συντηρητικά την Κυριακή, με μόνη εξαίρεση ενδεχομένως την Powerstage, όπου και συνήθως βλέπουμε άπαντες να πιέζουν για τους επιπλέον βαθμούς.

Με το νέο σύστημα βαθμολόγησης, θα αναγκαστούν όλοι, ακόμα κι αυτοί που είναι βέβαιοι για την θέση τους στην κατάταξη, να πιέσουν για να εξασφαλίσουν ακόμα περισσότερους, καθώς είναι πολύ πιθανό ο πρώτος στον τερματισμό να μην είναι καν ο οδηγός με τους περισσότερους βαθμούς φεύγοντας από το ράλλυ.

Επιπλέον, τίθεται και το ζήτημα όσων κάνουν μερικό πρόγραμμα (κι είναι πρωτοκλασάτα ονόματα φέτος), όπως και αυτών που εγκαταλείπουν το Σάββατο και γυρίζουν στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής.

Περισσότερα για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η Toyota στο WRC2

Η όλο και πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία των Rally2, στο πλαίσιο του πρωταθλήματος WRC2, αποκτά νέο πρωταγωνιστή. Η Toyota θα παραταχθεί στην εκκίνηση του Μόντε Κάρλο με το GR Yaris Rally2, ένα αγωνιστικό που βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτεταμένες δοκιμές εδώ και πάνω από έναν χρόνο, και ήδη θεωρείται από τα φαβορί.

Skoda, Citroen και Ford θα έχουν κάτι να πουν για αυτήν την νέα προσθήκη, και το ντεμπούτο του ιαπωνικού αυτοκινήτου με πέντε πληρώματα θα αποτελέσει καλό πρώτο crash test για την ταχύτητα και την αντοχή του.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις που εδραιώθηκε ξανά

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις παραμένει στο καλεντάρι του WRC και κρατά την θέση του με την αξία και την υπεραξία που παράγει για τον θεσμό.

Γίνεται εκ νέου ένα από τα highlights της χρονιάς, που το περιμένουν με ανυπομονησία όχι μόνο οι Έλληνες θεατές, όσο και το παγκόσμιο κοινό. 

Και πάντα αναμένουμε την τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή της τέταρτης κατά σειρά έκδοσης του αγώνα στη σύγχρονη εποχή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC 2024: Η νέα χρονιά ξεκινά - Πρόγραμμα, ομάδες, αλλαγές στους κανονισμούς

M-Sport: Πού θα βελτιωθεί το Ford Puma Rally1 το 2024

WRC: Αυτό είναι το Hyundai i20 N Rally1 για το 2024 (photos)