WRC 2024: Η νέα χρονιά ξεκινά - Πρόγραμμα, ομάδες, αλλαγές στους κανονισμούς


Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2024 ξεκινά σε 10 μέρες, με αλλαγές σε όλους τους τομείς και 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
  • 15/1/2024

Το WRC βρίσκεται μόλις λίγες μέρες προτού ανοίξει την αυλαία για το 2024, στο πάντα παγωμένο και ξεχωριστό Μόντε Κάρλο.

Μία σεζόν 14ράλλυ, τριών εργοστασίων και οχτώ μόνιμων συμμετοχών, που σίγουρα στερείται των μεγάλων ονομάτων σε σταθερή βάση, αλλά έχει τη δυναμική να συναρπάσει χάρη στις ανακατατάξεις σε σχέση με το 2023.

Το πρόγραμμα

Δεκατρία ράλλυ απαρτίζουν το πρόγραμμα, με το Μόντε Κάρλο να ανοίγει το πρωτάθλημα.

Το Μεξικό απουσιάζει από το καλεντάρι, εστιάζοντας πλέον στο πώς θα μπορέσει να βρει ξανά θέση στο πρόγραμμα το 2025.

Σε αυτό επιστρέφει το Ράλλυ Πολωνίας για πρώτη φορά μετά το 2017, ενώ σε αυτό κάνει ντεμπούτο του Ράλλυ Λετονίας, κάνοντας το βήμα παραπάνω μετά την συνεχή παρουσία του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC).

Το ΡάλλυΑκρόπολις θα διεξαχθεί και πάλι Σεπτέμβριο, στις 5-8 του μήνα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

ΡάλλυΗμερομηνία
Μόντε Κάρλο25-28 Ιανουαρίου
Σουηδία15-18 Φεβρουαρίου
Κένυα28-31 Μαρτίου
Κροατία18-21 Απριλίου
Πορτογαλία9-12 Μαϊου
Ιταλία30 Μαϊου-2 Ιουνίου
Πολωνία27-30 Ιουνίου
Λετονία18-21 Ιουλίου
Φινλανδία1-4 Αυγούστου
Ελλάδα5-8 Σεπτεμβρίου
Χιλή26-29 Σεπτεμβρίου
Κεντρική Ευρώπη31 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου
Ιαπωνία21-24 Νοεμβρίου

Οι ομάδες και οι αλλαγές στα line-ups

Στην Toyota, το τετράδυμο που έχει «δέσει» τα τελευταία χρόνια δεν αλλάζειγια το 2024. Άπαντες πήραν ανανέωση και για τη νέα σεζόν, με μία σημαντική αλλαγή. Ο Kalle Rovanpera δεν θα κάνει πλήρες πρόγραμμα, επιλέγοντας να συμμετάσχει σε επιλεγμένους αγώνες, όπως κι ο Sebastien Ogier. Ο Φινλανδός, που είναι ο πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών, θέλησε να κάνει ένα βήμα πίσω στις υποχρεώσεις του, με στόχο να ξεκουραστεί και να επιστρέψει δριμύτερος το 2025.

Στη Hyundai βλέπουν τη μεγάλη τους ευκαιρία να χτυπήσουν την παντοδυναμία των Ιαπώνων. Ο Thierry Neuville συνεχίζει κανονικά ως ο πιστός στρατιώτης των Κορεταών, όπως κι ο Dani Sordo. Η μεγάλη αλλαγή γίνεται με την επιστροφή του Ott Tanak μετά από έναν χρόνο στην M-Sport. Ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019 γυρνά στο Alzenau, που πλέον έχει νέο διευθυντή (Cyril Abiteboul) κι έναν έμπειρο τεχνικό επικεφαλής (FX Demaison), και στοχεύει στο να φτάσει και πάλι στην κορυφή. Το τι πιστεύει για αυτό ο Neuville και πώς θα διαμορφωθεί η μεταξύ τους δυναμική θα φανεί στην πορεία της χρονιάς. Τα έτερα i20 N Rally1 θα μοιράζονται οι Esapekka Lappi και Andreas Mikkelsen, με τον Νορβηγό να γυρνά στην πρώτη κατηγορία. 

Όσο για την M-Sport, η αποχώρηση του Tanak άφησε ένα τεράστιο κενό που δεν καλύφθηκε, εξαιτίας και του budget που δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανό να προσελκύσει μεγάλα ονόματα. Ο Adrien Fourmaux γυρνά στο bucket του Ford Puma Rally1, ενώ μόνιμα θα αγωνίζεται με την ομάδα κι ο Gregoire Munster.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς

Για το 2024, το κανονιστικό πλαίσιο έμεινε σε μεγάλο βαθμό απαράλλαχτο σε σχέση με το 2023. Σε τεχνικό επίπεδο, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 δεν διαφοροποιούνται, όπως και η χρήση του υβριδικού συστήματος.

Ωστόσο, επιτρέπονται πλέον αυτοκίνηταRally1 χωρίς την υβριδικήμονάδα, αλλά με έρμα αντίστοιχου βάρους, και χωρίς φυσικά την αυξημένη ισχύ. Επιπλέον, αυτά τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να συλλέξουν βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Η μεγάλη αλλαγή έρχεται στο σύστημα βαθμολόγησης που θα ισχύσει από φέτος, και που έχει στόχο να ενισχύσει το θέαμα και την Κυριακή, καθώς θα ισχύουν δύο διαφορετικές βαθμολογίες από την Παρασκευή ως το Σάββατο και μετά για την Κυριακή.

Περισσότερα για αυτό το νέο σύστημα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο Evans γύρισε από τον τραυματισμό του - Πώς πήγε το τεστ πριν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Τι πιστεύει ο Neuville για το νέο σύστημα βαθμολόγησης του WRC

«Ψήνεται» επιστροφή της Lancia στο WRC