Από το 2021, το WRC έχει θέσει ως προαπαιτούμενο για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 να φέρουν υβριδικό κινητήριο σύνολο.
Σε αυτή την κατηγορία αγωνίζονται τώρα η Toyota, η Hyundai και η Ford με την M-Sport, ενώ σκέψεις και συζητήσεις υπάρχουν και για άλλους κατασκευαστές, όπως είναι η Subaru.
Το υβριδικό κομμάτι του κινητήρα έρχεται από έναν κοινό προμηθευτή, την Compact Dynamics, με τους κατασκευαστές να έχουν την ευθύνη του σχεδιασμού και της εξέλιξης του θερμικού μοτέρ.
Η συμφωνία με την γερμανική εταιρεία πήρε τώρα επέκταση ως και το 2026, σύμφωνα με το Dirtfish.com, διασφαλίζοντας το υβριδικό μέλλον του κορυφαίου πρωταθλήματος ράλλυ.
Μόνο η Hyundai φαίνεται πως είχε φέρει αντιρρήσεις για τόσο μεγάλη επέκταση της συνεργασίας με τον κοινό για όλους προμηθευτή.
Οι τελικές συζητήσεις έγιναν στην Αθήνα, στην επίσκεψη του προέδρου της FIA Mohammed Ben Sulayem, που μαζί με τον επικεφαλής ράλλυ Andrew Wheatley πίεσαν για την επίτευξησυμφωνίας.
Οι τρέχοντες κανονισμοί Rally1 ισχύει ως και το 2026, ενώ από το 2027 ξεκινά η δεύτερη γενιά των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, οι λεπτομέρειες της οποίας αποτελούν ακόμα θέμα διαπραγματεύσεων.
Αυτό που μοιάζει βέβαιο, πάντως, είναι πως κανένας κατασκευαστής δεν προτίθεται να στηρίξει τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προτιμώντας την διατήρηση των υβριδικών κινητήρων.
Πηγή: Dirtfish.com