Συνέντευξη Richard Millener: «Δεν ξέρουμε τι θα κάνει ο Tanak του χρόνου - Η αξιοπιστία δεν είναι τόσο κακή»


Ο team principal της M-Sport Richard Millener μίλησε στo Car and Driver για την αξιοπιστία του Ford Puma Rally1, τις δυσκολίες της ομάδας του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και το αβέβαιο μέλλον του Ott Tanak σε αυτήν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL, ACROPOLIS RALLY MEDIA
  • 10/9/2023

Ο Richard Millener αποτελεί μία περίπτωση ανθρώπου που ήρθε στα ράλλυ ως οδηγός, και μετά πέρασε σε θέσεις manager.

Γεννήθηκε στις 21 Απριλίου 1984, και από το 2004, σε ηλικία 20 ετών, άρχισε να τρέξει σε αγώνες, πρώτα με Ford Escort και μετά με Vauxhall Nova.

Το 2007 άρχισε να εργάζεται στην M-Sport, της οποίας είναι team principal από το 2019. Ο Malcolm Wilson συνεχίζει να έχει την ιδιοκτησία της ομάδας, αλλά ο Millener έχει πια το πόστο του διευθυντή, αυτού που ταξιδεύει στα ράλλυ και αναλαμβάνει να πάρει καίριες αποφάσεις στο... πεδίο της μάχης.

Το Car and Driver Greece είχε τη δυνατότητα να μιλήσει με τον Βρετανό ραλλάνθρωπο στο πλαίσιο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για την ομάδα, το πώς έχει κυλήσει ως το 2023 για αυτήν, και φυσικά τον ίδιο τον εθνικό μας αγώνα.

- Ξεκινώντας με κάτι δυσάρεστο, είδαμε πως ο Pierre-Louis Loubet δεν θα συνεχίσει στον αγώνα. Τι συνέβη;

«Δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το αυτοκίνητο πια, αλλά πήρε την απόφαση μαζί με την ομάδα του να να μην συνεχίσει, καθώς ήρθε εδώ με στόχο να εξασφαλίσει ένα καλό αποτέλεσμα, με δεδομένο ότι πέρυσι το Ακρόπολις ήταν ένα από τα ράλλυ στα οποία πήγε καλά. Η πιθανότητα να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα εξανεμίστηκε γρήγορα, αφού δεν μπήκε καν σε ειδική διαδρομή την Παρασκευή.

«Επομένως, δεν ήθελαν να προκαλέσουν φθορά στο αυτοκίνητο, διαφυλάσσοντας και πόρους για το υπόλοιπο της σεζόν. Επιπλέον, ο Pierre δεν είχε το νου του στον αγώνα μετά από όλα αυτά, οπότε δεν είχε την ευκαιρία να κάνει κάτι καλό.»

- Σχετικά με τον Tanak, είδαμε ότι τελικά ότι το πρόβλημα με την αντλία νερού επιδιορθώθηκε.

«Ναι, όλα φαίνεται να είναι εντάξει. Το πρωί του Σαββάτου παραπονέθηκε για μία μικρή απώλεια ισχύος, αλλά αυτή η ΕΔ ήταν πιο ψηλά υψομετρικά από τις άλλες, οπότε ίσως το υψόμετρο να έπαιξε τον ρόλο του. Αλλά δεν μπορούσαμε να βρούμε κάποιο άλλο λόγο.»

- Πώς επηρεάστηκε η προετοιμασία σας για το ράλλυ λόγω του καιρού;

«Δεν υπήρξε μεγάλη διαφορά στο πώς προετοιμαστήκαμε, γιατί στις δοκιμές είχαμε παρόμοιες συνθήκες με αυτές που βλέπουμε τώρα. Προφανώς κι ο δρόμος είναι πιο δύσκολος τώρα, αλλά κάναμε μερικές μικρές αλλαγές, τίποτα το δραματικό.

«Αν έβρεχε κατά τη διάρκεια του ράλλυ θα ήταν διαφορετικά γιατί εμείς κάναμε δοκιμές στο στεγνό. Το πιο δύσκολο ήταν το στήσιμο της ομάδας, πώς θα οργανώσει τα πάντα στο service park, αλλά οι διοργανωτές έχουν κάνει φανταστική δουλειά, εξασφαλίζοντας ότι το ράλλυ μπορεί να γίνει κανονικά.»

- Σε ό,τι αφορά συνολικά τη σεζόν της M-Sport ως τώρα, βλέπουμε πως πολλές φορές το Ford Puma Rally1 δείχνει πολύ γρήγορο, ειδικά στα χέρια του Tanak. Έχει να κάνει με τη δική του προσπάθεια που κάνει το Puma να φαίνεται ταχύτερο;

«Σίγουρα μας έχει βοηθήσει σε διάφορα θέματα με το setup και πραγματικά πιέζει και εμψυχώνει την ομάδα για το κάτι παραπάνω.

«Προσπαθούμε να του δώσουμε ό,τι χρειάζεται, αλλά δεν είναι πάντα εφικτό να το κάνουμε αυτό όταν το χρειάζεται. Είναι, όμως, ομαδική προσπάθεια, έχουμε σημειώσει πρόοδο, και φυσικά ο ίδιος είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς στο πρωτάθλημα.»

- Υπάρχει ανησυχία ότι μπορεί να φύγει του χρόνου;

«Ναι, διότι είχαμε μονοετές συμβόλαιο και δεν έχουμε ακόμα σαφή πληροφόρηση για το τι θα κάνουμε του χρόνου. Στόχος μας είναι να προσπαθήσουμε να τον κρατήσουμε μαζί μας γιατί τον θέλουμε εδώ, μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε.»

- Είναι τελικά η αξιοπιστία η μεγαλύτερη αδυναμία του Puma αυτή τη στιγμή;

«Δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα όσο φαίνονται. Είναι δύσκολο για τον κόσμο να ξέρει ακριβώς τι συμβαίνει, γιατί κάποιες πληροφορίες αφορούν μόνο την ομάδα. 

«Κάποια από αυτά που έχουν γίνει δεν έχουν να κάνουν με την αξιοπιστία, αλλά με άλλα ζητήματα ή με λάθη οδηγών. Οπότε υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε, αλλά δεν είναι τόσο δυσμενής η κατάσταση όσο την κάνουν να φαίνεται. Είναι μία δύσκολη χρονιά, αλλά αυτό που κατανοεί ο κόσμος προς τα έξω δεν είναι η πλήρης αλήθεια.»

- Ως M-Sport, ποια είναι η στάση σας για το ενδεχόμενο να ενταχθούν στο WRC περισσότεροι κατασκευαστές, όπως ακούγεται τώρα για τη Subaru;

«Θα ήταν φανταστικό να έρθει ένας τέταρτος κατασκευαστής. Ρεαλιστικά, δε βλέπω πώς μπορεί να γίνει αυτό πριν το 2025, οπότε δεν πιστεύω πως είναι κάτι που θα γίνει σύντομα.

«Συζητιούνται ακόμα οι νέοι κανονισμοί ανάμεσα στις ομάδες και τη FIA, και ξέρουμε ότι τέσσερις κατασκευαστές είναι ο ιδανικός αριθμός. Και το να έρθει μία ακόμα εταιρεία όπως η Subaru θα ήταν καλό για το πρωτάθλημα.»