Ράλλυ Χιλής: Τι ξεχώρισε από την επιστροφή του νοτιοαμερικάνικου αγώνα


Η Χιλή επέστρεψε στο καλεντάρι του WRC και έδωσε το κάτι διαφορετικό, βάζοντας τον παράγοντα της στρατηγικής σε καθοριστικό ρόλο για τη νίκη του Ott Tanak.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 2/10/2023

Το Ράλλυ Χιλής έφυγε και έφερε κάτι που έλειπε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα: το ανατρεπτικό στοιχείο. 

Με τους δρόμους σε μεγάλο βαθμό νέους και άγνωστους για τα πληρώματα, και με δεδομένο ότι πάντα η Νότια Αμερική ξεχωρίζει για το σκληρό χαρακτήρα των ειδικών διαδρομών της, οδηγοί κι ομάδες έπρεπε να προσαρμοστούν γρήγορα σε ένα σχετικά πρωτόγνωρο σκηνικό.

Ιπτάμενος (και έξυπνος) Εσθονός

Αυτό που χρειαζόταν όλη τη χρονιά φέτος ο Ott Tanak ήταν η αξιοπιστία από το αυτοκίνητο. Σε έναν δύσκολο αγώνα, το Ford Puma Rally1 ανταπεξήλθε στις απαιτήσεις, κι ο οδηγός του απλά βρήκε την ευκαιρία που περίμενε.

Η στρατηγική επιλογή με τα ελαστικά στο πρώτο loop του Σαββάτου απλά «ξεκλείδωσε» τον αγώνα για τον πρωταθλητή του 2019 (και νικητή στη Χιλή την ίδια χρονιά), και έδειξε ότι αν... μυρίσει αίμα, μπορεί να «ορμήξει» και να κερδίσει τον -πάντα δύσκολο- ανταγωνισμό.

Είναι αργά πια για το πρωτάθλημα, αλλά με αυτή την εμφάνιση η εικόνα για το μέλλον του Εσθονού στην M-Sport ξεκαθαρίζει προς όφελος της ομάδας.

Το επιστέγασμα της επιτυχίας

Η Toyota κατέκτησε το τρίτο της συνεχόμενο πρωτάθλημα, έβδομο συνολικά στην ιστορία της στο WRC, ως το απόλυτο επιστέγασμα της επιτυχίας της στον θεσμό και φέτος.

Το GR Yaris Rally1 είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της σεζόν, οι Rovanpera, Evans, Ogier, Katsuta έχουν κάνει υποδειγματική δουλειά, και απλώς δεν άφησαν περιθώρια στον ανταγωνισμό.

Το ερώτημα είναι αν μπορούν η Hyundai και η M-Sport να αντιδράσουν ενόψει 2024, και με δεδομένο ότι ένα μεγάλο μέρος των αυτοκινήτων είναι πια «παγωμένο» σε εξέλιξη.

Χάθηκε μία μεγάλη ευκαιρία

Ο Teemu Suninen αποδεικνύει συνεχώς ότι αξίζει την θέση του στην ομάδα της Hyundai στο WRC. Ο χαμός του Craig Breen άφησε την ομάδα να ψάχνει πώς θα καλύψει το κενό του σπουδαίου Ιρλανδού, και ο Suninen είναι επάξιος αντικαταστάτης του.

Ωστόσο, τα πάντα στο WRC κρίνονται σε εκατοστά, αν όχι χιλιοστά, και το μικρό λάθος του Φινλανδού στην προτελευταία ειδική του αγώνα τον άφησε εκτός όχι μόνο βάθρου, αλλά και τερματισμού.

Θα βρει ξανά την ευκαιρία, και με δεδομένο ότι η Hyundai μοιάζει διατεθειμένη να τον διατηρήσει στις τάξεις και το 2024, πρέπει να βρει αυτό το βάθρο, το μεγάλο αποτέλεσμα που θα τον κάνει πραγματικά αναντικατάστατο στα μάτια των Κορεατών.