Ράλλυ Σαφάρι - 2η Μέρα: Ο ανίκητος Rovanpera και πίσω του... το χάος


Το Ράλλυ Σαφάρι στην Κένυα δε φέρθηκε καλά στους περισσότερους οδηγούς, αφού ο καθένας αντιμετώπισε διαφορετικά προβλήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Colin McMaster - Toyota GAZOO Racing
  • 30/3/2024

Η δεύτερη πλήρης μέρα του Ράλλυ Σαφάρι, όντας η μεγαλύτερη χιλιομετρικά και πιο απαιτητική, όσον αφορά το τερέν και την αλλαγή των συνθηκών, έφερε σημαντικά προβλήματα στα περισσότερα πληρώματα της κορυφαίας κατηγορίας του WRC.

Από την πρώτη ΕΔ της ημέρας, την SS8, ο Elfyn Evans σταμάτησε στα 12,7 km, ώστε να αλλάξει ένα κλατάρισμα, χάνοντας τη δεύτερη θέση, όπου βρισκόταν μετά το τέλος της πρώτης ημέρας.

Δεύτερος ανέβηκε τότε στη γενική κατάταξη ο Takamoto Katsuta, που παρέμεινε εκεί μέχρι την SS10, όποτε κι είχε το δικό του κλατάρισμα. Ο Ιάπωνας έχασε περίπου ένα λεπτό, πέφτοντας τρίτος, πίσω από τον Thierry Neuville. Ταυτόχρονα, ακόμη μία εφιαλτική μέρα είχαν οι Esapekka Lappi και Ott Tanak, οι οποίοι συνάντησαν ζώα σε εκείνη τη διαδρομή, ενώ είχαν και κλαταρίσματα, όπως κι ο Evans.

Από εκεί κι έπειτα, η μέρα ξεκίνησε να πηγαίνει στραβά και για τον Βέλγο της Hyundai που μέχρι τότε είχε καταφέρει να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από τον σταθερά πρωτοπόρο, Kalle Rovanpera.

Στην αρχή της SS10, ο Neuville έχασε στιγμιαία το υβριδικό σύστημα, όμως το πρόβλημα δεν επεκτάθηκε σε εκείνη τη φάση. Στην επόμενη ΕΔ, στην αρχή του απογευματινού loop, εκείνος σταμάτησε αρκετές φορές, έχοντας κάποια βλάβη στην αντλία καυσίμου. Κατάφερε, ωστόσο, να φτάσει στον τερματισμό της SS11, με το αυτοκίνητό του να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα.

Τα προβλήματα συνεχίστηκαν και στην SS12, με τον Βέλγο να σταματά επίσης αρκετές φορές μέσα στη διαδρομή, προσπαθώντας να αναγνωρίσει το ζήτημα, όμως μέχρι και το τέλος του απογευματινού loop, δεν μπορούσε να αντιληφθεί τι ακριβώς πήγαινε στραβά, όπως δήλωσε μετά την SS13.

Μεγάλα προβλήματα αντιμετώπισε κι ο ομόσταβλός του, Esapekka Lappi, ο οποίος χτύπησε δύο μεγάλα πτηνά σε δύο διαφορετικά σημεία της SS13, με αποτέλεσμα να σπάσει το παρμπρίζ του από τη μεριά του οδηγού, μειώνοντας σημαντικά την ορατότητά του. Εκτός αυτού, ο Φινλανδός είπε ότι μερικά θραύσματα γυαλιού μπήκαν στα μάτια του, την ώρα που οδηγούσε, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Τελικά, ο Kalle Rovanpera, που μοιάζει να κάνει έναν δικό του, ξεχωριστό αγώνα, ολοκλήρωσε το Σάββατο στην κορυφή της γενικής κατάταξης, οδηγώντας συνετά και χωρίς σοβαρά μηχανικά ή άλλα προβλήματα, έχοντας χτίσει πλέον προβάδισμα μεγαλύτερο από 2 λεπτά, από τον δεύτερο, Takamoto Katsuta.

Στην τρίτη θέση, ο Adrien Fourmaux είχε επίσης μία σχετικά καλή μέρα, χωρίς ζημιές ή μεγάλες καθυστερήσεις. Παρά τα 4 κλαταρίσματα που είχε συνολικά τη δεύτερη μέρα, δηλαδή σχεδόν ένα για κάθε ειδική διαδρομή του Σαββάτου, ο Elfyn Evans τερμάτισε στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Thierry Neuville, που θα χρειαστεί να δουλέψει σκληρά, μαζί με την ομάδα του, προκειμένου να επιδιορθώσει τη ζημιά, που του κόστισε τη δεύτερη θέση γενικής.

Πλέον, τόσο οι Lappi και Tanak, όσο κι ο Gregoire Munster, που υπέστη μηχανική βλάβη στην SS9, η οποία μάλιστα τον ανάγκασε να αποσυρθεί για τη μέρα, έχουν πέσει πλέον πίσω από τους πρωτοπόρους της κατηγορίας Rally2.

Αναλυτικά η κατάταξη:

ΘέσηΟδηγόςΧρόνος / διαφορά από τον πρώτο
1.Kalle Rovanpera2:48:50.2
2.Takamoto Katsuta2:08.9
3.Adrien Fourmaux3:13.3
4.Elfyn Evans5:35.6
5.Thierry Neuville11:48.6

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC: Πώς θα διαμορφωθεί το καλεντάρι του 2025

Ράλλυ Σαφάρι: Επιστρέφουν τα snorkels στην Κένυα

Επιστροφή στη Σαβάνα - Preview και πρόγραμμα Ράλλυ Κένυας