Πρωταθλητές στο WRC: Ο Rovanpera και πέντε ακόμη οδηγοί που έκαναν το back-to-back


Ο Kalle Rovanpera μπήκε σε ένα κλειστό κλαμπ οδηγών του WRC που κατάφεραν να στεφθούν πρωταθλητές σε διαδοχικές χρονιές στην καριέρα τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Toyota/McKlein, Stellantis, Volkswagen AG
  • 30/10/2023

Μέσα στην 50χρονη ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, μόλις έξι οδηγοί έχουν καταφέρει να πάρουν τον τίτλο του πρωταθλητή για δύο ή και παραπάνω διαδοχικές σεζόν.

Ο Kalle Rovanpera, με την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος, μπήκε σε αυτή τη λίστα που είναι γεμάτη με «ιερά τέρατα» του σπορ.

Juha Kankkunen

Ο πρώτος που πέτυχε αυτό το -ομολογουμένως- εντυπωσιακό κατόρθωμα ήταν ο Juha Kankkunen. Ο 4κις πρωταθλητής πήρε τους δύο πρώτους τίτλους σε διαδοχικές χρονιές, και μάλιστα με διαφορετικές ομάδες.

Το 1986 οδηγούσε για την Peugeot, και με τρεις νίκες σε Σουηδία, Ελλάδα και Νέα Ζηλανδία κατάφερε να πάρει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, απέναντι στον Markku Alen με Lancia.

Το 1987, όμως, ο 'Triple K' θα κάνει τη μετάβαση στην ιταλική μάρκα και έγινε teammate με τον συμπατριώτη του, κι ενώ πήρε λιγότερες νίκες τόσο από τον ίδιο όσο κι από τον Miki Biasion, η σταθερότητα που επέδειξε καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς τού εξασφάλισαν τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο.

Miki Biasion

Το 1988, ο Biasion μένει μόνος κυρίαρχος στη Lancia μετά τη φυγή του Kankkunen και τη μετάβασή του στην Toyota.

Πήρε πέντε νίκες σε επτά αγώνες και πήρε άνετα τον τίτλο εκείνης της χρονιάς, ενω το 1989 ήταν αντίστοιχα κυρίαρχος, και έγινε ο πρώτος οδηγός που υπερασπίστηκε τον τίτλο του επιτυχώς με την ίδια ομάδα.

Tommi Makinen

Έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να επαναληφθεί το επίτευγμα των δύο προαναφερθέντων οδηγών, καθώς ο Tommi Makinen πήρε όχι 2, αλλά 4 συνεχόμενους τίτλους, όντας ο πρώτος που καταφέρνει κάτι τέτοιο στο WRC.

Ο Φινλανδός, οδηγώντας για τη Mitsubishi, ξεκίνησε το σερί επιτυχιών του το 1996, όταν επικράτησε του Colin McRae, που μόλις είχε στεφθεί πρωταθλητής το '95.

Το Lancer Evolution στα χέρια του Makkinen έμοιαζε ανίκητο και για τα επόμενα τρία χρόνια, κατά τα οποία ο ίδιος δεν ήταν πάντα κυρίαρχος αλλά κατάφερνε να φεύγει πρωταθλητής. Το 1997 πήρε τον τίτλο για ένα βαθμό, το '98 κέρδισε για λίγο τον Carlos Sainz που «έμεινε» πριν τον τερματισμό στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ το 1999 έκλεισε το σερί.

Sebastien Loeb

Ο Sebastien Loeb έχει γράψει ιστορία στο WRC, όντας ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του θεσμού.

Το σερί των 9 συνεχόμενων κατακτήσεων ξεκίνησε το 2004 με το Citroen Xsara, συνεχίστηκε το 2005 με ημι-ιδιωτική συμμετοχή, κράτησε και με το C4 και το DS3, για να ολοκληρωθεί το 2012. Δεν έχει υπάρχει ξανά κάτι αντίστοιχο στην ιστορία του πρωταθλήματος, και απορίας άξιον είναι αν θα γίνει και ποτέ.

Sebastien Ogier

Ο ένας Sebastien παρέδωσε τον άλλον. Το 2013, με τη Volkswagen πανέτοιμη να πάρει τα ηνία και το Polo WRC σε καταπληκτική κατάσταση, ο Ogier απλά κυριάρχησε στο WRC ως και το 2016. Αν δεν έφευγε η VW από τον θεσμό με το τέλος εκείνης της χρονιάς, ίσως να κατάφερνε να συνεχίσει το σερί της.

Ο Ogier το συνέχισε, όμως, με την M-Sport το 2017 και το 2018, ενώ το 2019 έχασε από τον Ott Tanak, κατακτώντας τελικά έξι σερί τίτλους.

Οι δύο επόμενοι ήρθαν και πάλι διαδοχικά, με την Toyota το 2020 και το 2021, με το 2022 να αλλάζει χέρια ο τίτλος.

Kalle Rovanpera

Τα χέρια που τον κράτησαν ήταν αυτά του Kalle Rovanpera, ο οποίος κυριάρχησε το 2022, δυσκολεύτηκε κάπως περισσότερο το 2023, κι έγινε ο έκτος οδηγός στο WRC που υπερασπίζεται τον τίτλο του έστω και μία φορά.

Πηγή: Dirtfish.com