Ott Tanak: Τίτλοι τέλους στην πορεία του με την M-Sport - Οι επιτυχίες του με την ομάδα


Μετά από έξι χρόνια στα χρώματα της M-Sport και 8 υπό την επίβλεψη του Malcolm Wilson, ο Ott Tanak φεύγει για να γυρίσει στη Hyundai, αλλά το κάνει όντας ένας εκ των πιο σημαντικών οδηγών στην ιστορία της ομάδας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: M-Sport / McKlein, @World
  • 22/11/2023

Ο Ott Tanak έλαβε μέρος στο τελευταίο τουράλλυ με την M-Sport στην Ιαπωνία. Ο Εσθονός, στα 36 του χρόνια, πιθανώς να έβαλε οριστικό τέλος στην πορεία του στη βρετανική ομάδα, επιστρέφοντας στη Hyundai το 2024, μετά από μία σεζόν στην οποία γύρισε σε γνώριμα μέρη.

Ο Εσθονός, πρωταθλητής με την Toyota το 2019, δεν έφτασε πολλές φορές στην κορυφή με την M-Sport: μέτρησε συνολικά τέσσερις νίκες ως οδηγός της, δύο το 2017 και δύο φέτος. Οι άλλες 15 ήρθαν με την Toyota και τη Hyundai, και θα έλεγε κανείς πως με αυτές πέτυχε συνολικά πολλά περισσότερα. Παρόλα αυτά, έχει περάσει πολλά χρόνια στην Cumbria, με αρκετά σκαμπαναβέσματα στα έξι χρόνια που πέρασε ως μέλος της και τα άλλα δύο που συμμετείχε με τη στήριξή της.

Η κοινή τους πορεία ξεκίνησε το 2011, όταν η Ford υπέγραψε τον 24χρονο τότε Tanak με πενταετές συμβόλαιο. Ο ίδιος αγωνιζόταν με Ford Fiesta S2000 τότε, και πήρε τους πρώτους του βαθμούς στο WRC το 2011 στο Μεξικό. Εκείνη τη χρονιά έχασε για λίγο τον τίτλο της SWRC, αλλά έκανε και το ντεμπούτο του με το Ford Fiesta WRC στο Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας, με ελαστικά DMACK.

Το 2012 θα έκανε πλήρη σεζόν με την M-Sport, με highlight του την 3η θέση στο Ράλλυ Σαρδηνίας. Λάθη και ατυχίες καθόρισαν εκείνη την πρώτη σεζόν στο κορυφαίο επίπεδο, μέχρι που ήρθε το 2013.

Ο Tanak έφυγε από το WRC, έχοντας πάψει να είναι μέλος της M-Sport, στην οποία γύρισε το 2014. Αγωνίστηκε με τα χρώματα της ομάδας σε Σουηδία και Πορτογαλία, με την 5η θέση στο χιονισμένο ράλλυ να είναι και το καλύτερό του αποτέλεσμα. Οι υπόλοιποι αγώνες έγιναν με την ομάδα της DMACK, υποστήριξης M-Sport, και με FiestaR5 - με εξαίρεση το Ράλλυ Μ. Βρετανίας, που έκανε με το Fiesta RS WRC.

Το 2015 διένυσε όλη τη σεζόν με την M-Sport, κατακτώντας την 3η θέση στην Πολωνία, ενώ στα καλά του αποτελέσματα συμπεριλαμβάνονται και η 4η θέση στη Σουηδία, όπως κι η 5η θέση σε Πορτογαλία και Φινλανδία.

Η επιστροφή στην DMACK για το 2016 ήταν προπαρασκευαστική για το 2017. Έκανε καλές εμφανίσεις, έδειχνε το ταλέντο του ανά σημεία, ενώ ένα κλατάρισμα του στέρησε την πρώτη του νίκη στο WRC, στην Πολωνία.

Αυτή ήρθε την επόμενη χρονιά, που μαζί με την αυγή των νέων κανονισμών έφερε και την επάνοδο του Εσθονού στην M-Sport. Με teammate τον Sebastien Ogier και το καλύτερο αυτοκίνητο στο roster, ο Tanak ανέβηκε στο βάθρο σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Αργεντινή, Ισπανία και Αυστραλία, ενώ κέρδισε σε Ιταλία και Γερμανία, για να τερματίσει 3ος στο πρωτάθλημα οδηγών και να βοηθήσει την ομάδα να κατακτήσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Το 2018 φεύγει για να γίνει πρωταθλητής στην Toyota το 2019, από την οποία έφυγε για τη Hyundai το 2020.

Με το τέλος του 2022, και με τα παράπονα προς τους Κορεάτες να πληθαίνουν, ο Tanak έκανε τη μεγάλη επιστροφή στην M-Sport. Βελτίωσε το Ford Puma Rally1, κάλυψε το κενό του μεγάλου οδηγού στην ομάδα που έλειπε και της χρειαζόταν, και πήρε δύο νίκες, σε Σουηδία και Χιλή.

Ωστόσο, η αναξιοπιστία και τα προβλήματα απόδοσης σε διάφορα σημεία της σεζόν τον άφησαν ανικανοποίητο, και με την ομάδα να στερείται χρημάτων να τον διατηρήσει στις τάξεις της, ο Tanak άφησε και πάλι την Αγγλία για το Alzenau.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Συνέντευξη Richard Millener: «Δεν ξέρουμε τι θα κάνει ο Tanak του χρόνου - Η αξιοπιστία δεν είναι τόσο κακή»

Abiteboul: «Ο Tanak μπορεί να γίνει ο Verstappen μας»