Kalle Rovanpera: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον Φινλανδό πρωταθλητή του WRC


Ο Kalle Rovanpera κατέκτησε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του κι αυτά είναι πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον νεότερο πρωταθλητή στην ιστορία του σπορ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, Toyota/McKlein
  • 30/10/2023

Στο πρώτο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης στην ιστορία του WRC, ο Kalle Rovanpera κατέκτησε και μαθηματικά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του. Αυτή η επιτυχία σημαίνει πως η Toyota έκανε για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν το double στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, γράφοντας κι αυτή ιστορία.

Αυτά είναι μερικά από τα πιο σημαντικά σημεία στην πορεία του πρωταθλητή από τα παιδικά του χρόνια ως την κορυφή του κόσμου.

Ήταν από μικρός «τιμόνι»

Ο Kalle Rovanpera γεννήθηκε 1η Οκτωβρίου 2000. Είναι γιος του Harri Rovanpera, οδηγού ράλλυ που αγωνίστηκε και στο WRC από το 1993 ως το 2006, για λογαριασμό των SEAT, Peugeot, Mitsubishi και Škoda.

Ο Kalle Rovanpera στην αγκαλιά του πατέρα του, Harri.
Ο Kalle Rovanpera στην αγκαλιά του πατέρα του, Harri.

Μεγάλωσε στην Puuppola, μία πόλη όχι πολύ μακριά από τη βάση του Ράλλυ Φινλανδίας.

Ως εκ τούτου, ο νεαρός Kalle έκανε από νωρίς τα πρώτα του βήματα πίσω από το τιμόνι ενός rallycar,όπως φαίνεται και στο viral βίντεο που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια στο Internet.

Χρωστάει... θητεία

Όντας Φινλανδός, ο Rovanpera οφείλει να υπηρετήσει στο στρατό για 12 μήνες. Ο ίδιος σταμάτησε το σχολείο στα 15 για να αγωνιστεί εκτός χώρας (βλ. παρακάτω), και φυσικά έπρεπε να παρουσιαστεί για την θητεία του.

Το έπραξε για μόλις 10 μέρες τον Οκτώβριο του 2019, αλλά με δεδομένο ότι μόλις είχε υπογράψει με την Toyota για το 2020, πήρε απαλλαγή. Θα πρέπει, όμως, να εκτίσει την θητεία του μέχρι τα 30 του χρόνια.

Τα πρωταθλήματα στις μικρές κατηγορίες

Στα 12 του χρόνια, ο Kalle ήταν έτοιμος να αγωνιστεί, αλλά στην Ευρώπη πρέπει πρώτα να πάρεις δίπλωμα οδήγησης πριν μπεις στα ράλλυ. Μοναδική εξαίρεση είναι η Λετονία, όπου κι ο ίδιος έτρεξε μέχρι να μπορεί να βγει εκτός χώρας. Στα 15 του έγινε πρωταθλητής στα R2, ενώ το 2017 κατέκτησε τον τίτλο με το ισχυρότερο Skoda Fabia R5, όντας ο νεότερος εθνικός πρωταθλητής.

Το βήμα στην WRC2 Pro το 2019 φέρνει και το πρωτάθλημα, με 5 νίκες εκείνη τη χρονιά, και πάλι με το Fabia R5. 

Αναπόφευκτα, όλες οι ομάδες της WRC ήθελαν εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες του, με την Toyota να τα καταφέρνει, προβιβάζοντάς τον στη μεγάλη κατηγορία το 2020.

Ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία

Το 2022, ο Rovanpera μπαίνει από νωρίς σε καταπληκτική φόρμα. Κέρδισε τους 5 από τους πρώτους 7 αγώνες (Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία, Κένυα, Εσθονία), ενώ συνολικά

 κατέκτησε έξι νίκες σε 13 ράλλυ.

Δεν άφησε κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό, τόσο εντός της Toyota, όσο κι από το μέτωπο της Hyundai, και έγινε με διαφορά ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC, σε ηλικία 22 ετών και 1 μέρας. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το ρεκόρ είχε νωρίτερα ο Colin McRae, που έγινε πρωταθλητής το 1995 σε ηλικία 27 ετών και 109 ημέρων.

Η αγάπη του για το drifting

Ο Rovanpera αγαπά ό,τι έχει ρόδες, όπως φαίνεται, και αυτό ισχύει και με το drifting.

Ο Φινλανδός συμμετείχε φέτος στο Drift Masters European Championship με μία Toyota Supra που έχει τροποποιηθεί καταλλήλως για να πλαγιολισθαίνει.

Ολοκλήρωσε τη σεζόν 35ος, αφού συμμετείχε τελικά σε τέσσερις από τους έξι αγώνες.

Bonus: Τα παγκόσμια ρεκόρ που έχει σπάσει ο Rovanpera

  • Ο νεότερος εθνικός πρωταθλητής
  • Ο πρώτος πρωταθλητής της WRC2 Pro
  • Ο νεότερος οδηγός που έχει συμμετάσχει στο WRC
  • Ο νεότερος οδηγός που έχει κερδίσει σε ε.δ. του WRC
  • Ο νεότερος οδηγός που έχει ανέβει στο βάθρο του WRC
  • Ο νεότερος οδηγός που έχει ηγηθεί του πρωταθλήματος WRC
  • Ο νεότερος οδηγός που έχει κερδίσει αγώνα του WRC
  • Ο νεότερος οδηγός που έχει στεφθεί πρωταθλητής του WRC