Η FIA προετοιμάζει μεγάλη αλλαγή στα ράλλυ ενόψει 2024


Οι φήμες οργιάζουν για το φορμάτ των ράλλυ στο WRC ενόψει της νέας σεζόν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: @World / Red Bull Content Pool
  • 13/11/2023

Οι ιθύνοντες του WRC θέλουν να προχωρήσουν σε αλλαγές, μαζί με τη FIA η οποία δίνει τη δέουσα προσοχή στο σπορ έχοντας ως αντιπρόεδρό της τον Robert Reid, πάλαι ποτέ συνοδηγό του Richard Burns και πρωταθλητή.

Αυτές οι δύοδυνάμεις λειτουργούν μαζί καλύτερα από ότι η FIA με τη Formula 1, με δεδομένο ότι ο κόσμος των ράλλυ έρχεται σε τέλμα, με μόλις τρεις κατασκευαστές στην κορυφαία κατηγορία και το κοινό να χάνει το ενδιαφέρον του.

Έτσι προκύπτει και η φημολογία για το φορμάτ των ράλλυ, που μεταδίδει το ισπανικό Μέσο Motor.es.

Με εξαίρεση το Μόντε Κάρλο που είναι κάτι το ξεχωριστό, ένα γαλατικό χωριό εντός του προγράμματος δεδομένης και της ιστορικότητάς του, όλα τ' άλλα ράλλυ ενδέχεται να περάσουν μία σημαντική διαφοροποίηση στη δομή τους. 

Μέχρι τώρα, τα περισσότερα ράλλυ χτίζουν το πρόγραμμά τους με στόχο να αγγίζουν τα 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με έναν αριθμό ειδικών διαδρομών από 18 ως 22. 

Ωστόσο, υπάρχει σκέψη πλέον τα ράλλυ να μην ξεπερνούν τα 250 χιλιόμετρα, με στόχο να γίνουν πιο μικρά και άρα πιο ανταγωνιστικά, καθώς οι οδηγοί θα πιέζουν στο όριο πολύ περισσότερο με το 1/6 του αγώνα να αφαιρείται επί της ουσίας.

Οι επικεφαλής του πρωταθλήματος βλέπουν το Ράλλυ Λετονίας ως ενός είδους πρότυπο για το μέλλον του θεσμού συνολικά, και αυτό μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή κι από το 2024, με τα περισσότερα εκ των ράλλυ για το νέο έτος να μην έχουν ακόμα βγάλει τις διαδρομές τους.

Τέλος, ο promoter και η FIA ζητούν από τις εκάστοτε διοργανώσεις να μειωθούν οι αποστάσεις και των απλών διαδρομών, με το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης να αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή.

Πηγή: Motor.es