Αποκλειστική συνέντευξη: Ο Cyril Abibetoul αποκαλύπτει το μεγάλο μειονέκτημα της Hyundai


Κατά τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Cyril Abiteboul μίλησε αποκλειστικά στο Car and Driver για την παρθενική του σεζόν στον κόσμο των ράλλυ.

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: HYUNDAI
  • 8/9/2023

Έχοντας ήδη φύγει από τα paddock της Formula 1 στα τέλη του 2021, ο Cyril Abiteboul έκανε το μεγάλο βήμα της μετάβασης στα ράλλυ. Στις αρχές του 2023, ο Γάλλος εισήλθε στην ομάδα της Hyundai, αναλαμβάνοντας ρόλο team principal.

Ως μέλος της κορεατικής ομάδας πλέον, ο κ. Abiteboul μίλησε αποκλειστικά στο Car and Driver πριν την έναρξη της υπερειδικής διαδρομής στην Πλατεία Νερού, αναλύοντας τη σεζόν της Hyundai μέχρι στιγμής, αλλά και την προσωπική του διαδρομή φέτος.

Αναφερόμενος στη φετινή, ριζική στροφή στην καριέρα του, ο ίδιος είπε ότι πρόκειται για μία αλλαγή που έχει πολλές προκλήσεις, τις οποίες είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει: «Η αλλαγή έχει γίνει εδώ και καιρό, πλέον η ζωή μου είναι με την Hyundai και τα ράλλυ κι είμαι πολύ χαρούμενος που συνεχίζω να βρίσκομαι στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι πολύ αναζωογονητικό να ανακαλύπτω αυτό το νέο κομμάτι του χώρου, την ομάδα και την κουλτούρα της.

«Ταυτόχρονα είναι και μια πρόκληση για εμένα, μου δίνεται μια ευκαιρία να χτίσω κάτι καλό, κάτι νέο με την Hyundai. Βέβαια, τα ράλλυ δεν είναι κάτι νέο, είναι ένα αρκετά παλιό σπορ με μεγάλη ιστορία, όμως καλούμαστε να δημιουργήσουμε την επόμενη γενιά, την επόμενη φάση των αγώνων της Hyundai στους αγώνες.»

Συνέχισε αστειευόμενος, λέγοντας ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχει αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής είναι το πρωινό ξύπνημα.

Thierry Neuville, Ράλλυ Σαρδηνίας
Thierry Neuville, Ράλλυ Σαρδηνίας

Μέχρι στιγμής, η Hyundai έχει κερδίσει έναν αγώνα φέτος, με το δίδυμο Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Ράλλυ Σαρδηνίας. Ο κ. Abiteboul περιέγραψε το συναίσθημα του να κερδίζει έναν αγώνα ως team principal.

«Σου γεννά ακόμα περισσότερη δίψα για νίκη. Περιμένω για την επόμενη νίκη με ανυπομονησία. Ήταν μια νίκη που καταφέραμε με κόπο, δεν ήρθε τυχαία. Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα μεγάλος, η Toyota έχει αυτή τη στιγμή το πιο ισχυρό και σταθερό αυτοκίνητο κι η ομάδα της είναι πολύ δυνατή, όμως τους πιέζουμε για να κάνουν λάθος, κι αυτό ακριβώς έγινε στη Σαρδηνία,» είπε.

Συνέχισε τονίζοντας τη βασική διαφορά μεταξύ μιας ομάδας στη Formula 1 και μιας ομάδας στο WRC, όπως και το πού διαφέρει το συναίσθημα της νίκης ανάμεσα στο ένα και το άλλο σπορ:

«Για να φτάσουμε στο σημείο να κερδίζουμε χρειάζεται συνεχής συνεννόηση και προσπάθεια από όλη την ομάδα, τόσο τους οδηγούς, όσο και τους μηχανικούς μας, αλλά και τους ανθρώπους που ασχολούνται με το κομμάτι του συντονισμού. Είναι μια ομαδική προσπάθεια, κι αυτή ακριβώς είναι η βασική διαφορά των ράλλυ σε σχέση με τη Formula 1. Η νίκη εδώ είναι πραγματικά πολύ ικανοποιητική και χαιρόμαστε όλοι πολύ.»

Όπως είναι λογικό, ο Γάλλος team principal έδωσε επίσης τη δική του πρόβλεψη σχετικά με την απόδοση της ομάδας στο Ράλλυ Ακρόπολις. Ξεκίνησε κάνοντας μία αναδρομή στον περσινό ελληνικό αγώνα, λέγοντας ότι η Hyundai ήταν πολύ δυνατή κι ότι θεωρεί πως έτσι και φέτος, τα πράγματα είναι με το μέρος της.

«Προφανώς έχουμε ένα πολύ δύσκολο τριήμερο μπροστά μας. Έχουμε πολύ καλές επιδόσεις σε λασπώδεις συνθήκες, όπως ακριβώς είδαμε και στη Σαρδηνία, οπότε θα προσπαθήσουμε να επαναλάβουμε τα αποτελέσματα της Σαρδηνίας και του περσινού Ράλλυ Ακρόπολις. Παρά την αναστάτωση που έφεραν οι φωτιές, βρήκαμε τρόπο και καταφέραμε να κάνουμε αρκετές δοκιμές,» εξήγησε.

Είναι γνωστό ότι η Hyundai, πέρα από την προσθήκη του κ. Abiteboul, κατάφερε να κάνει ακόμη μία πολύ σημαντική ένταξη στο αγωνιστικό της δυναμικό, αυτή τη φορά στον τομέα του σχεδιασμού. Πρόκειται για τον François-Xavier 'FX' Demaison, ο οποίος έχει αναλάβει χρέη Τεχνικού Διευθυντή της ομάδας. Μία ακόμη μεταγραφή από τον κόσμο της Formula 1, αφού πριν αναλάβει τα καθήκοντά του στην Hyundai, είχε τον ίδιο ρόλο στην ομάδα της Williams στην F1.

Francois-Xavier  FX  Demaison
Francois-Xavier 'FX' Demaison

«Οι κανονισμοί επιτρέπουν ορισμένες αλλαγές, εφόσον θελήσουμε, όμως το αυτοκίνητο έχει εγκριθεί για τα επόμενα 5 χρόνια. Έτσι, ο FX έχει εστιάσει περισσότερο στο φετινό αυτοκίνητο, όμως ψάχνει ήδη να βρει έναν τρόπο να βελτιώσει τις επιδόσεις μας στο μέλλον. Η Hyundai είναι γνωστή για τα γρήγορα, ελαφριά και αξιόπιστα αυτοκίνητά της στα ράλλυ, όμως ο στόχος παραμένει στο να γεφυρώσουμε το κενό μεταξύ του πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και του πού θέλουμε να είμαστε στο μέλλον,» είπε ο κ. Abiteboul, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τη συνεργασία του με τον Demaison.

Ο FX Demaison αναμένεται να αποδειχθεί ως ένα από τα καλύτερα «χαρτιά» στο μανίκι της Hyundai, αφού έχει μεγάλη πείρα συνολικά στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο κ. Abiteboul έκανε λόγο για την εύρεση της χρυσής τομής όσον αφορά το αυτοκίνητο, αναφέροντας ότι ο τομέας που ο Demaison θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος είναι εκείνος της μείωσης του βάρους του αυτοκινήτου.

«Χωρίς να περάσω σε πολλές λεπτομέρειες, το αυτοκίνητο είναι βαρύ. Η κατανομή του βάρους δεν είναι όπως ακριβώς θα θέλαμε, κι όταν συμβαίνει αυτό, βρίσκεσαι αυτόματα αρκετά βήματα πίσω από τους αντιπάλους σου.

«Υπάρχουν φυσικά κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την κατάσταση όμως γνωρίζεις ότι πάντα ξεκινάς το αγωνιστικό τριήμερο κάνοντας συμβιβασμούς. Αυτό είναι που θέλουμε να βελτιώσουμε στο αυτοκίνητο, όμως είμαστε αρκετά περιορισμένοι, εξαιτίας το μικρό περιθώριο που αφήνουν οι κανονισμοί. Συνεχίζουμε να ερευνούμε και να σκεφτόμαστε κι είμαι σίγουρος ότι θα βρούμε μία λύση,» είπε.

Με μόλις τρεις αγώνες να απομένουν στο καλεντάρι του WRC μετά και το Ράλλυ Ακρόπολις, αναμένεται η επιστροφή του Teemu Suninen στο Ράλλυ Χιλής, με τη Hyundai να θέλει να δοκιμάσει τον Φινλανδό και σε κάποιον ακόμη αγώνα, αυτή τη φορά στην άσφαλτο, δηλαδή είτε στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης, είτε στο Ράλλυ Ιαπωνίας. Ο κ. Abiteboul δήλωσε ότι τα αποτελέσματα κι οι επιδόσεις του Suninen θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις της ομάδας για την επόμενη σεζόν.