2018 MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4

Test Drive: MINI Cooper S E Countryman ALL4 2/6

Το Countryman S E

που δοκιμάζουμε συνιστά μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο θέμα «υβριδικό». Πρόκειται για μία «plug-in» εκδοχή αυτής της τεχνολογίας, με μία μπαταρία 7,6 kWh η οποία φορτίζεται από μία πολύ στιλάτη θύρα στο πλάι του αυτοκινήτου. Η φόρτισή της χρειάζεται κοντά στις 3,5 ώρες σε οικιακό ρεύμα, και περίπου το μισό σε κάποιον ταχυφορτιστή. Η μπαταρία, που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, στέλνει το ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 88 ίππων και ροπή 165 Nm, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω άξονα. Με αυτόν τον τρόπο το υβριδικό Mini αποκτά μία ιδιότυπη τετρακίνηση, η οποία είναι λειτουργική στο μεγαλύτερο μέρος των περιπτώσεων, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει αποθέματα ενέργειας. Το όλο σύστημα υποστηρίζεται και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, που δεν είναι άλλος από τον γνωστό μας τρικύλινδρο tubro του 1,5 λίτρων, με ισχύ 136 ίππους και 220 Νm ροπής. Η όλη εγκατάσταση δημιουργεί κάποιες χωροταξικές ανακατατάξεις στο ήδη γνωστό μας Countryman, καθώς χάνονται περίπου 45 λίτρα από τον χώρο των αποσκευών (τα εναπομείναντα 405 πάντως είναι υπεραρκετά), ενώ και οι πίσω επιβάτες κάθονται λίγο ψηλότερα, με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους.

Από εκεί και πέρα το σύστημα λειτουργεί σε γενικές γραμμές όπως ένα τυπικό υβριδικό σύνολο, με κάποιες ιδιαιτερότητες που κάνουν το συγκεκριμένο Mini μία πολύ πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση στην καθημερινή του χρήση. Aρχικά υπάρχει η γνωστή και από τα υπόλοιπα μοντέλα δυνατότητα ρύθμισης του setup σε τρεις βαθμίδες (sport, mid, green) η οποία επιδρά στο σύνολο των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου (τιμόνι, κιβώτιο, κινητήρας). Επιπρόσθετα, έχουμε και έναν ακόμα διακόπτη, μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει με ποιόν τρόπο θα λειτουργήσει το υβριδικό σύστημα. Υπάρχει η επιλογή της κίνησης μόνο με τον θερμικό κινητήρα (όπου παράλληλα φορτίζεται και η μπαταρία σε ένα ποσοστό έως και 90%), η επιλογή Αuto eDrive για την κίνηση με συνδυασμό βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα (με το εξελιγμένο λογισμικό να επιλέγει την βέλτιστη λειτουργία), και τέλος η επιλογή MAX eDrive για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (όπου και έχουμε για πρώτη φορά ένα... πισωκίνητο Mini!). Στην τελευταία περίπτωση, η ηλεκτρική αυτονομία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 40 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί: Στο πρόγραμμα Αuto eDrive, που είναι και η default λειτουργία, η πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σταματά στα 80 km/h, ενώ στο πρόγραμμα MAX eDrive ο κόφτης επεμβαίνει στα 125 km/h. Και στις δύο περιπτώσεις, αν ξεπεραστούν αυτά τα όρια, αναλαμβάνει να λειτουργήσει αυτόματα ο βενζινοκινητήρας έτσι ώστε να μην αδειάσει πλήρως η μπαταρία (και, πιστέψτε μας, αδειάζει γρήγορα με το εθιστικό γκάζι της ηλεκτροκίνησης).

< >