ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT

Test Drive: 2018 Suzuki Swift Sport 19/4

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η Suzuki πάντοτε το κατάφερνε να έχει πολύ στοχευμένα αυτοκίνητα. Είτε μιλάμε για τα SUV/Crossovers είτε για τα πιο συμβατικά οχήματα, η ιαπωνική φίρμα είχε πάντοτε μια ξεχωριστή πρόταση.

Και στην περίπτωση του Swift Sport κάτι ανάλογο έχει πετύχει, δηλαδή με ένα σχετικά νορμάλ budget να προσφέρει τη δυνατότητα σε κάποιον που δεν το άντεχε οικονομικά για αντίστοιχες γερμανικές και γαλλικές υλοποιήσεις (βλέπε VW Polo GTi, MNI Cooper JCW, Peugeot 208 GTi κ.α.) να αγοράσει ένα fun-to-drive μικρό hatchback.

Η ίδια συνταγή διατηρείται και στη νέα γενιά του Swift Sport καθώς δεν υπάρχουν «εξωτικές» τεχνολογίες, ήτοι ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ενεργά διαφορά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων, παρά μόνο βελτιώσεις "to the point", προσηλωμένες στην κατασκευαστική φιλοσοφία της Suzuki.

Η βασική διαφοροποίηση για τη νέα γενιά έχει να κάνει με την τοποθέτηση του κινητήρα «πασπαρτού» 1.4 Boosterjet (ειδικά ρυθμισμένο για την περίσταση) στη θέση του ατμοσφαιρικού 1.6 lt, αλλά και με την μείωση του βάρους κατά 80 κιλά. Με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 140 ίππων και αμάξωμα βάρους 975 κιλών, το νέο Swift Sport, μπορεί να είναι ελαφρύτερο και ισχυρότερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, είναι όμως και πιο «γρήγορο»;  Θα το δούμε παρακάτω, όπως επίσης και το εάν το ιαπωνικό αυτοκίνητο χωρίς όλες αυτές τις super τεχνολογίες των ανταγωνιστών (που εκτινάσσουν το βάρος και δημιουργούν την ανάγκη για την αύξηση της ιπποδύναμης στους +200 ίππους) είναι εξίσου ανταγωνιστικό…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΤΟ ΝΕΟ SUZUKI SWIFT SPORT ΜΕΣΑ ΑΠΟ 70+1 ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ξεκάθαρα το βασικό πλεονέκτημα (όπως και στις συμβατικές εκδόσεις) του Swift Sport είναι το ελαφρύ αμάξωμα. Εξίσου σημαντικό, ο «διαμαντένιος» κινητήρας 1.4 Boosterjet που έχει βρει εφαρμογή σχεδόν σε όλη τη γκάμα της Suzuki. Εδώ στο Swift Sport αποδίδει 140 ίππους ισχύ ( 4 περισσότερους από τον ατμοσφαιρικό 1.6 lt της προηγούμενης έκδοσης) με τη διαφορά φυσικά να έχει να κάνει με τη ροπή. Τα 230 Nm είναι μια εξαιρετική για την κατηγορία τιμή, που συνδυαστικά με το ελαφρύ αμάξωμα, μπορούν να προσφέρουν την εξαιρετική αναλογία των 4,2kg/Nm, κάτι για το οποίο οι μηχανικοί της Suzuki πανηγυρίζουν!

Στην ίδια λογική της «απλοποίησης» και το κιβώτιο, μια και δεν μιλάμε για κάποιο σούπερ ντρούπερ διπλοσύμπλεκτο με paddles και τα "συναμαρτούντα", αλλά για ένα «ταπεινό» μηχανικό έξι σχέσεων ειδικά «γραναζωμένο» για να μιλήσουμε και τη γλώσσα των fun του… WRC Junior Cup στο οποίο η Suzuki επί σειρά ετών διέπρεπε…

Κοντή κλιμάκωση λοιπόν, στις πρώτες σχέσεις, ώστε να αξιοποιείται η κάθε ικμάδα ισχύος του κινητήρα, ενώ λόγω υπετροφοδότησης δεν θα χρειαστεί να περιμένετε έως τις 4.500 rpm όπως στην περίπτωση του 1.6 lt, καθώς ο 1.4 Boosterjet «ξυπνάει» μόλις από τις 2.500 rpm. 

Απλή και η μηχανολογία σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, μια και προβλέπονται τα κλασσικά γόνατα και ψαλίδια βάσης εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω και αντιστρεπτικές με αμορτισέρ της Monroe. Βελτιώσεις υπάρχουν στο σύστημα πέδησης, ενώ και η εξάτμιση είναι ειδικά σχεδιασμένη για το Swift Sport.

Στο αισθητικό τομέα οι διαφοροποιήσεις είναι εμφανείς με τη Suzuki να επιχειρεί ξεκάθαρα να αποδώσει έναν πιο sport χαρακτήρα. Έχουμε λοιπόν, έναν νέο προφυλακτήρα εμπρός, με κυψελοειδείς γρίλιες, πλευρικά skirts από carbon, ειδικής σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 195/45 R17), αλλά και επανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα με νέο σπόιλερ με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης.

Βεβαίως, διαθέσιμο για τους "μυημένους" είναι και το χρώμα Champion Yellow των Ignis και Swift που διέπρεψαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Σε «αγωνιστικούς» τόνους και το εσωτερικό με την κόκκινη διακοσμητική επένδυση, τα ημι-μπάκετ καθίσματα με την αρκετά καλή στήριξη και τα ανάγλυφα λογότυπα «Sport», την αλουμινένια πενταλιέρα και το sport σχεδίασης τιμόνι.

Στοιχεία δηλαδή που θυμίζουν και το ένδοξο racing παρελθόν, ωστόσο στο «σήμερα» προσγειώνει η οθόνη LCD των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, όπου μεταξύ των υπεραρκετών δυνατοτήτων διασύνδεσης μπορείς να δεις απεικονίσεις και για την κατάσταση του κινητήρα… γράφημα σε real time για την απόδοση της ροπής και της ισχύος, για τα πλευρικά g, κ.α.

Το Swift Sport μπορεί να διαθέτει αναλογικό όργανο θερμοκρασίας νερού αλλά ψηφιακό... λαδιού και είναι ξεκάθαρα ένα αυτοκίνητο του σήμερα. Εξάλλου, στον εξοπλισμό του προβλέπονται από LED προβολείς, μέχρι δορυφορικό navigation, smartphone mirroring και φυσικά η «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας που έχει αναπτύξει η Suzuki: ανίχνευση πρόσκρουσης και αυτόματης πέδησης, προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας και adaptive cruise control.

 

Στρίβει;

Οδηγώντας στους ισπανικούς δρόμους το Swift Sport και πιέζοντάς το τόσο... όσο, έχοντας στο νου μας την Policia να καραδοκεί για το «αμάρτημα» (και άντε να ξεμπλέξεις), αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως πρόκειται για ένα μοντέρνο hot hatch, όντας ευχάριστο οδηγικά, πολύ ασφαλές και ευκολοδήγητο.

Δεν είναι όμως «σκληροπυρηνικό» όπως οι αντίστοιχες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού.

Μας άρεσε ο κινητήρας σε ό,τι αφορά την απόκρισή του, αν και το "8,1 sec" για το 0-100 km/h δεν το λες και καταιγιστικό (αχ αυτές οι νέες προδιαγραφές ρύπων), ωστόσο είναι τέτοια η ροπή αυτού του μικρού κινητήρα και η απόδοσή της από χαμηλά που δεν μπορεί να μη σε αφήσει ικανοποιημένο. Ο κινητήρας φθάνει γρήγορα στα «κόκκινα» (6.000 rpm) αξιοποιώντας και την κοντή κλιμάκωση (σχέσεις 1, 2 και 3) του εξαιρετικού σε αίσθηση 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου και ίσως είναι αυτός ο συνδυασμός μαζί με τη σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης που δίνει την απαιτούμενη sport αίσθηση. Το τιμόνι είναι καλό προσφέρει πληροφόρηση και ακρίβεια, αλλά δεν έχει την αίσθηση ενός μηχανικού του παρελθόντος. Στις χαμηλές ταχύτητες είναι ελαφρύ, ενώ βαραίνει «τεχνητά» πάνω από τα 100 km/h χωρίς να αλλάζει κάτι επί της ουσίας. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο θα σε κουράσει… Από τα ημι-μπάκετ καθίσματα θα θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη, μια και υπό πίεση στις στροφές το σώμα δεν στηρίζεται σωστά, όπως και την τοποθέτησή τους λίγο πιο χαμηλά.

Στον αυτοκινητόδρομο το Swift Sport θα σας ταξιδέψει με άνεση σαν να οδηγείτε ένα σούπερ μίνι, με τη διαφορά να κάνει ο ελαφρώς διαφοροποιημένος θόρυβος του κινητήρα και η γενικότερη σπορτιφ αίσθηση διακόσμου και του set up αναρτήσεων. Να συμπληρώσουμε την εξαιρετική για την κατηγορία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση του εσωτερικού.

Στις στροφές, εκεί που περιμένεις να δεις το Swift Sport «τι κάνει» θα διαπιστώσεις ευθύς αμέσως ότι έχει προσγειωθεί στα κελεύσματα της νέας εποχής. Το Ιαπωνικό μίνι, ναι, «στρίβει». Και «στρίβει» όχι με τον allegro τρόπο του πάλαι ποτέ, αλλά με ασφάλεια σε σημείο που σε κάνει να νιώθεις καλύτερος οδηγός απ΄ ό,τι είσαι. Και αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο ειδικά για εκείνον που το προορίζει για το άπειρο σε οδηγικές εμπειρίες παιδί του…

Για τον έμπειρο, εκείνον που επιζητά το κάτι παραπάνω, έχει χάσει εκείνο "το κάτι" της παλαιάς σχολής. Δεν σου επιτρέπει να παίξεις στο άφημα του γκαζιού υπό πίεση, μια και το εμπρός μέρος θα παρουσιάσει μια ελεγχόμενη υποστροφή και το πίσω θα μείνει σχεδόν ακλόνητο…

Όλα αυτά στην εξαιρετική Ισπανική άσφαλτο ακόμη και των επαρχιακών δρόμων, οπότε αναμένουμε να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα..

Θα είναι διαθέσιμε μέσα στον επόμενο μήνα με τις τιμές να υπολογίζονται σε μια τιμή κοντά στα €20.000.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡIΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

  • ΚΑΥΣΙΜΟ         ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.373
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 103(140)/5.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm  230/2.500-3.500
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXY (mm)  3.890x1.735x1.495
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.450
  • ΒΑΡΟΣ (kg)  975

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s)   8,1
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 210
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 5,6
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 125

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ ΜΑΙΟΣ  2018

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)  20.000

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • 2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS 12/5

    Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

    Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.

  • 2018 FORD KUGA 2.0 TDCI 180PS POWERSHIFT ST-LINE AWD 11/5

    Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 2.0 TDCi 180PS PowerShift ST-Line AWD

    Τα διαπιστευτήρια του Kuga σε αυτή την κατηγορία έχουν να κάνουν με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, αλλά και τις οδηγικές του αρετές που παραδοσιακά ο χρήστης αυτοκινήτου Ford βιώνει.

  • TEST DRIVE 2018 VOLKSWAGEN TOUAREG 9/5

    Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Volkswagen Touareg [pics+vid]

    Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη 'γενιά'...

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.

  • DS 5 1.6 BLUEHDI 120 PS ΕΑΤ6 24/4

    Δοκιμάζουμε: DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6

    Θα προκαλέσει το ενδιαφέρον σου από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Έπειτα, θα συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το εσωτερικό. Το DS 5 είναι το ένα από τα πιο ελκυστικά οχήματα που έχουν δημιουργήσει προσφάτως οι Γάλλοι και δεν βασίζεται μόνο στο παρελθόν...

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ 7/4

    First Drive: 2018 Ford Mustang [pics+video]

    Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...

  • ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 7/4

    Test Drive: Audi RS3 Vs BMW M2 Vs Mercedes-AMG A45

    Kυκλοφορούν διακριτικά, 'πυροβολούν' αδιακρίτως και βγάζουν την γλώσσα στο ηλεκτρικό μέλλον ως τα supercars της 'διπλανής πόρτας'. Ζούμε τις πιο όμορφες -και πιο λυσσασμένες- ημέρες της αυτοκίνησης! Και μας αρέσει τρελά.