ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων; 2/1

  • img

Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας; 

Η πρόταση του ΣΕΑΑ για την αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με ελεγχόμενη είσοδο στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας εισόδου, με κόστος ανάλογο της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, αναλόγως την αντιρρυπαντική τεχνολογία (Euro), σε μια “κανονική” χώρα θα ήταν αποδεκτή στο πλαίσιο της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και της γενικότερης εναρμόνισης και λειτουργίας των δομών της.

Ήδη αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις λαμβάνουν τα μέτρα τους, ενώ θυμίζουμε και την μεγάλη κουβέντα που είχε ανοίξει στο Λονδίνο για την επιβολή τελών εισόδου στο κέντρο της πόλης.

Ενημερωτικά, στο Άμστερνταμ από την αρχή του τρέχοντος έτους απαγορεύεται η κυκλοφορία στα βενζινοκίνητα ΙΧ προδιαγραφών ρύπων Euro 1 και τα ντηζελ προδιαγραφών Euro 4, στη Βαρκελώνη η είσοδος σε οχήματα (βενζίνης ή ντήζελ) προδιαγραφών Euro 1 και 2, στο Βερολίνο η κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα, στις Βρυξέλλες προβλέπεται μέχρι το 2021 να έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα, στο Παρίσι τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα και τέλος, στο Όσλο ισχύει εισιτήριο εισόδου από 1,5 έως 10 ευρώ ημερησίως, ανάλογα την ώρα εισόδου για οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο προγενέστερης τεχνολογίας της Euro 6.

Από τα παραπάνω είναι εύλογο ότι και στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας πρέπει να παρθούν μέτρα για την ανεξέλεγκτη είσοδο των ρυπογόνων αυτοκινήτων, ενώ αλλαγές χρίζει και η ξεπερασμένη φιλοσοφία λειτουργίας του πράσινου δακτύλιου στην Αττική.

Αλήθεια όμως πόσο έτοιμοι είμαστε να κάνουμε αυτές τις αλλαγές; Τι χρόνο δίνουμε και ποιές είναι οι δομές μας; Πώς θα πείς σε εκείνον που πριν από μερικά χρόνια ο ίδιος ο Σύνδεσμος παρότρυνε να αγοράσει ένα ντήζελ ΙΧ προκειμένου να κυκλοφορεί πιο οικονομικά ότι τώρα θα πρέπει ή να το αλλάξει ή να πληρώνει ένα έξτρα χαράτσι για να κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης αν μάλιστα υιοθετηθεί η προδιαγραφή της Νορβηγικής πρωτεύουσας (Euro 6). Και μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο που για την αγορά του ΙΧ του έχει ήδη επιβαρυνθεί με ΦΠΑ 24 %, πανάκριβο τέλος ταξονόμησης, πληρώνει τους πιο υψηλούς φόρους στα καύσιμα και ενώ θα έπρεπε να απολαμβάνει την ελεύθερη χρήση των αυτοκινητόδρομων στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας, αντιθέτως πληρώνει τσουχτερά διόδια (που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το κόστος καυσίμου), όπου το αντίτιμο δεν έχει να κάνει με τη χιλιομετρική απόσταση που έχει διανύσει αλλά με τον επιμερισμό του κόστους της απόσβεσης του έργου! Κάτι σαν μέτοχος δηλαδή...

Σε αυτόν λοιπόν τον άνθρωπο προτείνονται και νέες επιβαρύνσεις για να κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης το αυτοκίνητό του, όταν δεν του προσφέρεται η λύση να χρησιμοποιεί αξιόπιστα και με ασφάλεια τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Όταν απέχουμε πολύ από το να γίνουμε Όσλο τόσο ως προς την οργάνωση των δομών μας, όσο και ως προς την κουλτούρα και το βιοτικό μας επίπεδο. Ναι ακόμη και τα 10 ευρώ εισιτήριο για τον καλοπληρωμένο και στην ώρα του Νορβηγό μπορεί κανείς να πει ότι δεν είναι και τόσο τραγικό, όσο στον Έλληνα του 500σάρικου και... όποτε ακόμη και ένα τέλος 2 ευρώ...

Αλήθεια όμως ποιά είναι αυτά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο των ελληνικών μεγαλουπόλεων και ρυπαίνουν ασύστολα; Μήπως είναι τα ασυντήρητα λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών, ο απαρχαιωμένος στόλος των δήμων (δείτε τι γίνεται με τα απορριματοφόρα) και των δημόσιων υπηρεσιών, τα παλαιάς τεχνολογίας ΤΑΧΙ; Μήπως τα ασυντήρητα πετρελαιοκίνητα με πινακίδες χωρών Βαλκανίων που έχουν ξεφυτρώσει σαν μανιτάρια; Για αυτά τα αυτοκίνητα θα υπάρξει κάποιος έλεγχος, γιατί δεν ακούσαμε κάτι από κανέναν...

Και άντε να αλλάξουν και πάλι τα τέλη και να κάνουμε όλοι τους υπολογισμούς μας, θα μας μιλήσει κανείς για το ποιός θα καρπώνεται το εισιτήριο εισόδου; Θα εισρέει στα αδηφάγα κρατικά ταμεία ή σε κάποιον φορέα που θα λειτουργεί ανταποδοτικά π.χ. για τη χρηματοδότηση ενός είδους απόσυρσης;

Τα ερωτήματα που εγείρονται πολλά και θεωρώ ότι όσο "καλών προθέσεων" και εαν χαρακτηριστεί η πρόταση του ΣΕΑΑ είναι μάλλον βεβιασμένη και δημιουργεί σύγχυση, ενώ που πολύ φοβάμαι ότι μπορεί εύκολα να κατηγορηθεί ότι λειτουργεί προς “ίδιον όφελος”.

Άποψή μου είναι ότι η κουβέντα θα πρέπει να επιστρέψει στην εξεύρευση ενός προγράμματος πριμοδότησης των νέας τεχνολογίας ΙΧ, προφανώς με μείωση φόρων που και τον γερασμένο στόλο θα ανανεώσει και την αγορά θα τονώσει και τα κρατικά έσοδα θα βελτιώσει και δεν θα επιβαρρύνει τον Έλληνα πολίτη.

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 17/5

    Το diesel χάνει τη μάχη των πωλήσεων!

    Η ανάλυση της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου δίνει πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ποιά είναι η αγοραστική τάση στην Ε.Ε., που βρίσκεται η Ελλάδα...

  • FIAT GROUP 7/5

    Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Fiat

    Ακροβατώντας σε τεντωμένο σχοινί ο όμιλος Fiat προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας αλλοπρόσαλες επιλογές που δεν "πείθουν" το αγοραστικό κοινό, ούτε καν τους ίδιους του Ιταλούς...

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.