ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα 23/1

  • img
  • img

Οι διαφορετικές κυκλοφοριακές συνθήκες, η οδηγική κουλτούρα του κάθε λαού, το νομικό πλαίσιο και κυρίως οι υποδομές είναι βασικά θέματα που η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να συνυπολογίσει πριν βγάλει στους δρόμους ένα όχημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες και όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην πρόσφατη έκθεση τεχνολογίας του Λας Βέγκας (Consumer Electronics Show-CES), η τεχνολογία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό (Driverless Vehicles) δεν μπορεί να είναι «μαζικά» διαθέσιμη πριν το 2025, καθώς μέχρι τότε αναμένεται να έχουν επιλυθεί πολλά από τα ζητήματα που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Η Mercedes-Benz ανήκει στους πρωτοπόρους της τεχνολογίας autonomous driving, θυμίζοντας πώς δύο χρόνια πριν (2016), η E-Class ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που πήρε άδεια κυκλοφορίας από τις αρχές της Νεβάδα (ΗΠΑ) προκειμένου να κάνει δοκιμές για την εξέλιξή της.

Είναι φυσικό πώς, η Αμερικάνικη Πολιτεία δεν μπορεί να αποτελέσει το ένα και μοναδικό περιβάλλον προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα και γι΄ αυτό το λόγο οι Γερμανοί προχώρησαν στην υλοποίηση του προγράμματος Mercedes-Benz Intelligent World Drive, που προέβλεπε ένα «ταξίδι» σε πέντε ηπείρους προκειμένου να διαπιστωθούν και να καταγραφούν οι διαφορές των κυκλοφοριακών συνθηκών, η ύπαρξη υποδομών, αλλά και να ανακαλυφθούν τυχόν προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν για ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα Mercedes-Benz Intelligent World Drive, κατέληξε στις αρχές του 2018 στην διάσημη έκθεση τεχνολογίας CES έπειτα από την πεντάμηνη περιπλάνηση μιας ειδικά διαμορφωμένης S-Class στην Ευρώπη (Γερμανία), την Κίνα, τη Νότιο Αφρική και τις ΗΠΑ.

Πολλά είναι τα ζητήματα που ανέκυψαν, σύμφωνα με τις αναφορές καθώς η S-Class έπρεπε να ανταπεξέλθει και να προσαρμοστεί στις διαφορετικές τοπικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες.

Με λίγα λόγια το πώς ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης θα «επεξεργαστεί» τις διαβάζεις «ζέβρας» των κινέζικων αυτοκινητόδρομων, ενώ την ίδια στιγμή να μπορεί να είναι σε θέση να στρίψει δεξιά από την αριστερή λωρίδα δρόμου της Μελβούρνης, να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες της κυκλοφορίας των πεζών στη Νότιο Αφρική και να αντιδράσει σωστά όταν ένα προπορευόμενο σχολικό λεωφορείο στις ΗΠΑ σταματήσει για να αφήσει μαθητές…

Loading the player ...

Τα μέχρι τώρα συμπεράσματα αναφέρουν ότι εάν και η εξέλιξη των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης δεν είναι εύκολη, καθώς θα πρέπει να «γνωρίζουν», να «κατανοούν» και να «προσαρμόζονται» στις ιδιαιτερότητες και το περιβάλλον της κάθε χώρας προκειμένου να επεξεργαστούν όλα τα πιθανά «σενάρια» και πάρουν τις σωστές «αποφάσεις» οδήγησης, εν τούτοις όλα θα είναι έτοιμα για το 2025.

Σε κάθε περίπτωση, και σύμφωνα με τα ευρήματα αυτού του πολύ ενδιαφέροντος προγράμματος Intelligent World Drive η διεθνής εναρμόνιση του νομικού πλαισίου για την αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση και η δημιουργία μιας ενιαίας υποδομής παγκοσμίως, κυρίως στο σχήμα και το χρώμα των διαχωριστικών λωρίδων και τα σήματα κυκλοφορίας είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για την ασφαλή χρήση των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 16/4

    Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου ή τελικά το αντίθετο;

    Στην hi tech εποχή που διανύουμε ο άνθρωπος οφείλει να εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες για να καταστεί κυρίαρχος.

  • ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΙΧ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ 27/3

    Γιατί λέμε ΟΧΙ στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο!

    Εξαιρετικά επικίνδυνη για τη δημόσια Υγεία η χρήση κινητού από τον οδηγό λόγω απόσπασης προσοχής. Ανησυχητικά τα στοιχεία ερευνών, καμία σχετική πρόνοια από το νέο Κ.Ο.Κ.

  • 12/3

    Elon Musk: Χαρισματικός ή λαοπλάνος;

    Αναμφίβολα, η έλευση της Tesla Greece αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για την προβολή της χώρας μας και ειδικά σε μια εποχή που έχει πολλά ανοικτά μέτωπα με τους γείτονές της, ενώ σπανίως βλέπεις την 'είσοδο' μιας ξένης εταιρείας.

  • 2/3

    Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν όλο και περισσότερο την πλάτη στο ντήζελ...

    Η χώρα μας ασθμαίνει να ακολουθήσει τις αλλαγές που πραγματοποιούνται με ταχύτατους ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, μην έχοντας πόρους και υποδομές.

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.