ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
LAMBORGHINI

Επίσημα η Lamborghini Urus με 650 ίππους και 0-100 σε 3,6 sec! 5/12

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Η προσπάθεια των Ιταλών να συνδέσει το παρελθόν (με την LM002 που κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό, από το 1986 έως το 1983) με το παρόν και το μέλλον έρχεται να αποδώσει καρπούς μέσα από την Urus. Ουσιαστικά πρόκειται για το πρώτο SUV ευρείας παραγωγής της Lamborghini που θα κατασκευάζεται στην Sant’ Agata και σχεδιαστικά καταφέρνει να κλέψει τις εντυπώσεις ως το πιο σπορ εκτός δρόμου αυτοκίνητο που έχουμε δει ποτέ. Είναι από αυτές τις περιπτώσεις όπου τα σχόλια είναι περιττά για την γνωστή αιχμηρή αισθητική της «Lambo» στην συσκευασία SUV.

Εδώ να πούμε πως η Urus βασίζεται στο πάτωμα MLB Evo (που χρησιμοποιείται στα Audi Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne) με το αμάξωμά της να έχει μήκος πάνω από 5 m (συγκεκριμένα 5,11 m) με το πλάτος να φτάνει ίσα να ξεπερνά τα 2 m (2,016 m) και το ύψος στα 1,638 m. Το απόβαρο ξεκινά από τα 2.154 kg, ενώ το πλαίσιο συνδυάζει χάλυβα και αλουμίνιο για τον καλύτερο δυνατό βαθμό ακαμψίας.

Στο εσωτερικό διάταξης 2+2 προφανώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας, ενώ ο σχεδιασμός συνάδει με τη φιλοσοφία της φίρμας. Ξεχωρίζει το «κοφτό» στο κάτω μέρος τιμόνι, οι μεγάλες οθόνες (ο πίνακας οργάνων είναι φουλ ψηφιακός) με προηγμένα ηλεκτρονικά και γραφικά, ενώ ξεχωρίζει το σύστημα παραμετροποίησης Anima που προέρχεται από την Aventador. Εδώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 6+1 οδηγικών προφίλ: αυτά είναι τα Strada, Sport, Corsa, Neve (για χιόνι), Terra (για εκτός δρόμου), Sabbia (για άμμο) καθώς και μια εξατομικευμένη επιλογή (την Ego).

To πρώτο SUV της Lamborghini κινείται από έναν twin-turbo V8 χωρητικότητας 4,0 lt που αποδίδει 650 PS/6.800 rpm και 850 Nm/2.240-4.500 rpm με την Lamborghini να δίνει άκρως εντυπωσιακά νούμερα για τις επιδόσεις: 0-100 km/h σε 3,6 sec, 0-200 km/h σε 12,8 sec και το ψηφιακό κοντέρ να φτάνει τα 305 km/h! Την μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο της ZF με 8 σχέσεις (για πρώτη φορά κιβώτιο με μετατροπέα ροπής σε Lamborghini), ενώ η τετρακίνηση βασίζεται στην λειτουργία ενός κεντρικού διαφορικού Torsen (με ηλεκτρονικό έλεγχο). Σε νορμάλ συνθήκες κίνησης η ροπή μεταφέρεται σε ποσοστό 40/60 στον μπροστινό και πίσω άξονα ταυτόχρονα, όταν όμως χρειαστεί, τα ποσοστά αυτά αλλάζουν, αγγίζοντας το 70% μπροστά ή το 87% πίσω.

Στην περίπτωση των τριών εκτός δρόμου προφίλ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανυψώνεται αυτόματα (η αερανάρτηση προσφέρει μεταβολή από τα χαμηλότερα 15,8 έως τα 24,8 cm) για πιο εύκολη κίνηση. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης προέρχεται από την Aventador και έχει τη δυνατότητα στη διάρκεια της στροφή οι πίσω τροχοί να στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς, όταν στις υψηλότερες ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση για βέλτιστη κατευθυντικότητα και κράτημα. Τα φρένα είναι τα μεγαλύτερα στον κόσμο  για αυτοκίνητο παραγωγής αφού με κεραμικούς δίσκους μπροστά φτάνουν τις 17,3’’ με δεκαπίστονες δαγκάνες, ενώ υπάρχουν διαθέσιμοι τροχοί από 21 έως 23’’ με ελαστικά Pirelli εξελιγμένα ειδικά για την Urus.

Εδώ να πούμε πως η Lamborghini Urus θα κοστίζει στην Ευρώπη από 171.429€ (δίχως τους φόρους ανά χώρα), θα παράγεται με ρυθμό 3.500 μονάδων το χρόνο, ενώ από το 2019 θα υπάρξει και μια plug-in υβριδική έκδοση.