Αυτό είναι το πιο αποτυχημένο μονοθέσιο που σχεδίασε ο Adrian Newey


Ο Βρετανός μπορεί να έχει μείνει στην ιστορία ως ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής μονοθεσίων Formula 1, όμως δεν ήταν όλα τα σχέδια της καριέρας του το ίδιο νικηφόρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Wiki Creative Commons, RM Sotheby's
  • 29/4/2024

Ο Adrian Newey έχει μείνει στην ιστορία της Formula 1 ως ένας από τους πιο επιτυχημένους μηχανικούς, αεροδυναμιστές και σχεδιαστές μονοθεσίων. Γεννημένος στις 26 Δεκεμβρίου του 1958, μετρά ήδη 36 χρόνια στον χώρο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Έχει σχεδιάσει συνολικά 14 πρωταθληματικά μονοθέσια για 3 διαφορετικές ομάδες: Τη Williams, όπου παρέμεινε από το 1991 μέχρι το 1996, τη McLaren, στο δυναμικό της οποίας ανήκε από το 1997 έως και το 2005, αλλά και τη Red Bull, που βρίσκεται μέχρι και σήμερα.

Στην πορεία του ως τεχνικός διευθυντής κι επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής και σχεδιασμού της εκάστοτε ομάδας, ο Newey έχει συνεργαστεί με θρύλους της Formula 1, όπως ο Ayrton Senna, ο Nigel Mansell, ο Alain Prost, ο Mika Hakkinen, αλλά φυσικά κι οι Sebastian Vettel και Max Verstappen.

Ωστόσο, δεν ήταν όλα τα σχέδια του Βρετανού εξίσου επιτυχημένα. Ακόμη κι ιδιοφυΐες σαν τον Newey κάνουν λανθασμένους υπολογισμούς, ή παίρνουν ρίσκα που τελικά δεν αποδίδουν. Αυτό απέδειξε το 2003 ο τότε 45χρονος με τη McLaren MP4/18.

Το μονοθέσιο ήταν ιδιαίτερα επιθετικό, όσον αφορά στην αεροδυναμική του, γεγονός που του είχε προσφέρει το παρατσούκλι «δελφίνι». Παρά το καινοτόμο σχέδιο του Newey, το αυτοκίνητο δεν απέδωσε όπως αναμενόταν.

Ο ίδιος περιέγραψε την MP4/18 ως το «χειρότερο μονοθέσιο που έχω σχεδιάσει ποτέ». Το concept δε λειτούργησε, αφού κάθε προσομοίωση και δοκιμή οδηγούσε στην αποτυχία. Ο τότε οδηγός δοκιμών κι εξέλιξης της McLaren, Alexander Wurz, χρειάστηκε να υπομείνει αναρίθμητες εικονικές εγκαταλείψεις, με τον κινητήρα να παραδίδει πνεύμα στις δοκιμές, αφού ήταν τοποθετημένος πολύ βαθιά μέσα στο σασί, κι έτσι το μονοθέσιο δε συμμετείχε ποτέ σε αγώνα.

Παρόλο που το αποτυχημένο μονοθέσιο δεν πάτησε ποτέ στην πίστα κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων, η ενασχόληση του Newey αποκλειστικά με αυτό το σχέδιο κι η προσπάθειά του να το κάνει να πετύχει, καθυστέρησαν σημαντικά την εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος μονοθεσίου, την MP4/17D. Επρόκειτο στην πραγματικότητα για μια αναβαθμισμένη έκδοση του μονοθεσίου του 2002, της MP4/17, πίσω από το τιμόνι της οποίας βρισκόταν ο Kimi Raikkonen.

Η Ferrari F2003-GA
Η Ferrari F2003-GA

Ο Φινλανδός, ακόμη και χωρίς αναβαθμίσεις και περαιτέρω εξέλιξη του μονοθεσίου, φαινόταν να έχει το πάνω χέρι έναντι του Michael Schumacher στους πρώτους αγώνες της σεζόν του 2003. Ωστόσο, η Ferrari συνέχισε να δουλεύει πάνω στην F2002B, φέρνοντας τελικά την F2003-GA, η οποία μέχρι και σήμερα παραμένει ένα από τα πιο επιτυχημένα μονοθέσια της ιστορίας του πρωταθλήματος. Αυτό επέτρεψε στον Schumacher να αναστρέψει την κατάσταση, κερδίζοντας τελικά τον τίτλο του πρωταθλήματος οδηγών για 4η φορά κι αφήνοντας τον Raikkonen στη δεύτερη θέση, μόλις 2 βαθμούς πίσω του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Adrian Newey: Αποχωρεί από τη Red Bull - Τα σενάρια για το επόμενο βήμα του

Η Aston Martin θέλει να «κλέψει» τον Adrian Newey από τη Red Bull

Πολυτελή ζωή στο Μονακό έταξε η Ferrari στον Adrian Newey - Πώς τον έπεισε η Red Bull να μείνει