Μια Rolls-Royce με υδρογόνο; Κι όμως, δεν είναι καθόλου απίθανο!


Η Rolls-Royce θέλει να «απαλλάξει» τους ιδιοκτήτες της από το «άγχος» φόρτισης των EV και εξετάζει την προοπτική χρήσης της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ROLLS-ROYCE
  • 12/6/2023

Η Rolls-Royce λάνσαρε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο πριν λίγους μήνες, με τη Spectre να κάνει το ντεμπούτο της και στην Ευρώπη, στη Villa d’Este στην Ιταλία, μόλις την περασμένη εβδομάδα. Η παραγωγή του πολυτελούς EV θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, φέροντας μία από τις μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες που έχει «φιλοξενηθεί» ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής, στα 120 kWh.

Με «όπλο» τη συγκεκριμένη μπαταρία, η Spectre έχει αυτονομία που αγγίζει έως και τα 483 km. Τώρα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Torsten Muller-Otvos, αφήνει την πόρτα ανοιχτή για νέες, εναλλακτικές τεχνολογίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από την εταιρεία για τα μελλοντικά της μοντέλα.

«Πιστεύω ότι μία ΜΕΚ με καύσιμο υδρογόνο δεν είναι κάτι που θα εξέταζα με τον οποιονδήποτε τρόπο, επειδή αυτή η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί εδώ και χρόνια», είπε ο Γερμανός μιλώντας στο βρετανικό μέσο Autocar, αναφερόμενος στη «μητρική» εταιρεία της Rolls-Royce, BMW, η οποία έχει δοκιμάσει μια αντίστοιχη επιλογή από τις αρχές του 2000, με ειδικά διαμορφωμένο μοντέλο της Σειράς 7.

«Αυτός δεν είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος να χρησιμοποιήσουμε το υδρογόνο. Αν το υδρογόνο χρησιμοποιηθεί στο μέλλον, θα είναι σε κυψέλες καυσίμου. Και οι κυψέλες καυσίμου δε διαφέρουν από μία συμβατική μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος. Το μόνο που αλλάζει είναι η προέλευση της ενέργειας», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Ηλεκτροκίνηση, λοιπόν, αλλά χωρίς την ανάγκη φόρτισης. «Γιατί όχι; Θα έλεγα ότι, ως Rolls-Royce, είναι μία κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούμε στο μέλλον, όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες. Γιατί όχι; Ίσως να εγκαταλείψουμε τον τομέα των μπαταριών και υιοθετήσουμε αυτόν των fuel cells», ολοκλήρωσε ο Muller-Otvos.

Ως θυγατρική εταιρεία της BMW, μία τέτοια κίνηση δε θα έμοιαζε παράλογη ή αφύσικη για τη Rolls-Royce. Οι Γερμανοί λάνσαραν πρόσφατα την iX5 Hydrogen, ένα πρωτότυπο κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιεί τις κυψέλες που παρέχει η Toyota, η οποία είναι γνωστή για την καινοτομία της στον συγκεκριμένο τομέα.

Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, όσο κι ο Muller-Otvos, υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου έχει σίγουρα μία θέση στο μέλλον της αυτοκίνησης, με την iX5 Hydrogen να παράγεται σε μικρό αριθμό και τα βασικά μοντέλα της Rolls-Royce να είναι τα επόμενα που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν.

Σύμφωνα με τον Muller-Otvos, ένα μοναδικό εμπόδιο παραμένει στη βιομηχανοποίηση των κυψελών καυσίμου υδρογόνου: «Προφανώς, δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις φόρτιση υδρογόνου στο σπίτι, ενώ με τα BEV και τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας έχεις ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Όλοι οι πελάτες μας έχουν μεγάλα γκαράζ. Υπάρχει αρκετός χώρος στα σπίτια και τα γραφεία για να εγκαταστήσει κανείς φορτιστές. Πολλοί από τους πελάτες μας έχουν ήδη εγκαταστήσει τον δικό τους φορτιστή στο σπίτι, επειδή για πολλούς, η Spectre δεν είναι το πρώτο τους ηλεκτρικό όχημα».

Η αξιοποίηση του υδρογόνου μέσω της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου είναι σίγουρα μία διαφορετική επιλογή στα πλαίσια της ηλεκτροκίνησης και έχει αρκετούς «υποστηρικτές». Η Rolls-Royce παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στις υποδομές που αφορούν το υδρογόνο, προκειμένου να αξιολογεί συνεχώς τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου πρότζεκτ.