Ένας «κόκορας» μέσα στο νέο Renault 5 - Ποιος είναι ο συμβολισμός (photos)


Όχι, δεν είναι ανέκδοτο. Απλά η νέα πρόταση των Γάλλων ακολούθησε τη μόδα των easter eggs, έχοντας ενσωματώσει μια σειρά από «κρυφά» μηνύματα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: RENAULT, ΚΜ
  • 9/3/2024

Δύο είναι οι σημαντικότερες ειδήσεις που προέρχονται από το «στρατόπεδο» της Renault τις τελευταίες ημέρες. Η πρώτη είναι η ανάδειξη του Scenic σε «Αυτοκινήτο της Χρονιάς 2024» για την Ευρώπη και η δεύτερη η αποκάλυψη του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που επαναφέρει την ονομασία «Renault 5» στη γκάμα της εταιρείας.

Το Car and Driver στις αρχές Φεβρουαρίου είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στο Παρίσι και να γνωρίσει μαζί με εκπροσώπους από άλλα ευρωπαϊκά μέσα το αυτοκίνητο, μόλις λίγες μερικές ημέρες πριν από την επίσημη αποκάλυψη που έγινε στην Έκθεση της Γενεύης. Παρόντες στη δημοσιογραφική παρουσίαση ήταν άνθρωποι της Renault που εργάστηκαν στην ανάπτυξη του μοντέλου προκειμένου να μας μεταφέρουν όλες τις λεπτομέρειες, τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά πατώντας ΕΔΩ.

Τι συμβολίζει ο πετεινός για τους Γάλλους

Έχοντας τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε για αρκετή ώρα το νέο Renault 5 διαπιστώσαμε ότι σε κάποια σημεία, όπως στον χώρο αποσκευών και στον μπροστινό προβολέα, υπάρχει το σήμα ενός κόκορα.

Σε μια σύντομη συζήτηση που είχαμε με τον σχεδιαστή Nicolas Jardin μάς αποκάλυψε πως το συγκριμένο σήμα (easter egg) τοποθετήθηκε για να αναδείξει και να τονίσει τη γαλλική προέλευση του αυτοκινήτου. Και πώς συνδέεται ο κόκορας με τη Γαλλία; Στη σελίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης βρίσκουμε την απάντηση και σας την παραθέτουμε αυτούσια:

«Η έκφραση coq gaulois (=γαλατικός πετεινός) χρονολογείται από την εποχή των Ρωμαίων ποιητών, οι οποίοι δημιουργούσαν λογοπαίγνια βασισμένα στις ομόηχες λέξεις gallus (=πετεινός) και Gallus (=Γαλάτης, κάτοικος της Gallia, δηλαδή της Γαλατίας, της σημερινής Γαλλίας). Η ελληνική είναι άλλωστε μία από τις λίγες γλώσσες που χρησιμοποιεί την ονομασία Γαλλία.... Η αλληγορία επισημαίνει τα κύρια γνωρίσματα του πουλιού, όπως προκύπτουν από τη συμπεριφορά του: είναι προάγγελος της αυγής, αλλά είναι επίσης σύμβολο της λαμπρότητας και της ανδρειοσύνης. Από την Αναγέννηση και εξής, o πετεινός συμβολίζει τον βασιλιά της Γαλλίας και το βασίλειο του. Στη Γαλλική Επανάσταση πια γίνεται το έμβλημα του οργισμένου λαού της Γαλλίας, που αναγεννιέται μέσα από τις στάχτες της, συμβολίζοντας την ίδια στιγμή και την ανάγκη για επαγρύπνηση».

Είναι σαφές, λοιπόν, ότι μέσα από την επιλογή του πετεινού, το Renault Group θέλει να αναδείξει τη δέσμευσή του να παράγει το Renault 5 -μαζί με το σύστημα μπαταριών- εντός των γαλλικών συνόρων από το καλοκαίρι του 2025. Τα οχήματα και οι μπαταρίες θα συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Douai, έναν από τους χώρους παραγωγής του αρχικού Renault 5. Ο κινητήρας θα κατασκευάζεται στην Cléon και οι μονάδες θα παράγονται στο γίγα-εργοστάσιο στη Douai (σύμπραξη Envision AESC). Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech θα κατασκευάζεται στο σύνολό του στη βόρεια Γαλλία, αξιοποιώντας ένα συμπαγές οικοσύστημα προμηθευτών που βρίσκονται σε ακτίνα 300 km από το συγκρότημα ElectriCity.

To #5 σε πρώτο πλάνο

Εκτός από τον πετεινό και τη γαλλική σημαία, δυναμική παρουσία στο νέο ηλεκτρικό έχει και ο αριθμός 5 ο οποίος μπορεί να εντοπιστεί στα πατάκια, στο ταμπλό, στην εξωτερική πλευρά των μπροστινών θυρών, στις ζάντες, στην πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και πάνω στο καπό!

Το τελευταίο είναι ουσιαστικά μία οθόνη που λειτουργεί ως δείκτης φόρτισης. Ο αριθμός 5 σε αυτή την περίπτωση χωρίζεται σε ισάριθμους φωτιζόμενους τομείς και όσο η στάθμη της μπαταρίας πέφτει κάθε ένας σβήνει. Όταν ο αριθμός εξαφανιστεί εντελώς ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να συνδέσει το αυτοκίνητο σε σταθμό φόρτισης.

Σε γενικές γραμμές οι σχεδιαστές του Renault 5 E-Tech Electric προσπάθησαν να «γεφυρώσουν» τη νέα πρόταση με τον θρυλικό πρόγονο που έγινε «succes story». Για παράδειγμα, στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού υπάρχει μια υφασμάτινη θήκη που μπορεί ο επιβάτης της πίσω σειράς να τοποθετήσει τα προσωπικά του αντικείμενα.

Μέσα σε αυτή έχει τοποθετηθεί μια μικρή υφασμάτινη ετικέτα όπου παρουσιάζεται η πρώτη γενιά του Renault 5 (1972), η έκδοση Turbo (1980), η δεύτερη γενιά (1984) καθώς ο ηλεκτρικός διάδοχος. Επίσης, η έμπνευση για τη σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων προέρχεται από τους αεραγωγούς που ήταν τοποθετημένοι στην τελευταία κολόνα του Renault 5 Turbo.

Ήχοι με την υπογραφή του Jean-Michel Jarre

Κλείνοντας, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει στο ταμπλό μια οθόνη αφής πολυμέσων 10,1" με φωτεινό και διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Ο γραφικός και ηχητικός σχεδιασμός της ακολουθίας υποδοχής εξελίχθηκε σε συνεργασία με το ινστιτούτο μουσικής και ήχου Ircam και με τον Jean-Michel Jarre.

Ο διάσημος καλλιτέχνης, συνθέτης και συγγραφέας είναι πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής και ενθουσιώδης οπαδός της τεχνολογίας. Ο ίδιος ανέπτυξε επίσης τα ηχητικά τοπία στο όχημα και το σύστημα VSP, έναν εξωτερικό προειδοποιητικό ήχο που εκπέμπει το αυτοκίνητο όταν κινείται με ταχύτητα μικρότερη από 30 km/h για να προειδοποιεί τους πεζούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τι συμβολίζει το παιδί στο παρμπρίζ του Jeep Avenger (photos)

Toyota Prius: 12 κρυφά μηνύματα αποκαλύπτονται στον φακό (photos)

Οι Koenigsegg είναι τα easter... eggs της αυτοκίνησης - Ποια χώρα έχει τα περισσότερα