Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις: Ο Μάρτιος έφερε την πρώτη αρνητική επίδοση της χρονιάς - Καλπάζουν τα υβριδικά


Το Πάσχα των Καθολικών «φρέναρε» τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με τις τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές να σημειώνουν πτώση σε σχέση με πέρυσι. 

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/4/2024

Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε τα πλήρη στοιχεία με τις ταξινομήσεις στην Ε.Ε. για τον Μάρτιο όπου σημειώθηκε πτώση 5,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Αξίζει να αναφερθεί ότι αυτή είναι η πρώτη φορά φέτος που μπαίνει αρνητικό πρόσημο στις μηνιαίες ταξινομήσεις αφού τόσο ο Ιανουάριος όσο και Φεβρουάριος κινήθηκαν ανοδικά.

Πάντως, παρά την υποχώρηση του Μαρτίου, συνολικά το τρίμηνο οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 4,4% και έφτασαν σχεδόν τις 2,8 εκατ. μονάδες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ACEA η αρνητική επίδοση του Μαρτίου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο Πάσχα των Καθολικών που φρέναρε τις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένου του «Big-4»: Γερμανία (-6,2%), Ισπανία (-4,7%), Ιταλία (-3,7%), Γαλλία (-1,5%).

Δείτε πώς κινήθηκαν οι ταξινομήσεις του Μαρτίου στην Ελλάδα πατώντας ΕΔΩ.

Από τις επιμέρους κατηγορίες καυσίμων προκύπτει ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχώρησε στο 13% από το 13,9% πέρυσι, ενώ εντυπωσιακή άνοδο πέτυχαν τα υβριδικά φτάνοντας στο 29% από το 24,4%. Η βενζίνη συνέχισε να κατέχει τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 35,4% ενώ στην τέταρτη θέση ήταν το diesel (12,4%).

Έχει ενδιαφέρον να αναφερθεί ότι η Γερμανία σημείωσε μεγάλη πτώση στις ταξινομήσεις EV που έφτασε το 28,9% ενώ στον αντίποδα Βέλγιο και Γαλλία είχαν διψήφια αύξηση 23,8% και 10,9% αντίστοιχα.

Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με 332.999 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη, με τον συγκεκριμένο αριθμό να έχει αυξηθεί κατά 3,8% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Τα υβριδικά ξεχώρισαν, παρά την πτωτική τάση που είχε η ευρωπαϊκή αγορά, σημειώνοντας άνοδο κατά 12,6% τον Μάρτιο, φτάνοντας τις 299.426 μονάδες. Η Γαλλία ήταν η χώρα που πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση στη συγκεκριμένη κατηγορία (29,6%) ενώ στη Γερμανία υπήρξε οριακή υποχώρηση κατά 0,3%.

Προς τα κάτω κινήθηκαν και οι ταξινομήσεις των PHEV (-6,6%) με 73.029 νέα οχήματα να βγαίνουν στους δρόμους τα οποία αντιστοιχούν στο 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου.

Τέλος, τα βενζινοκίνητα, παρά την πρώτη θέση στο μερίδιο αγοράς, είχαν πτώση -10,2% σε σχέση με πέρυσι, με την Ιταλία να είναι η μόνη μεγάλη αγορά στην οποία η κατηγορία κινήθηκε ανοδικά (5,7%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία πιστεύει ότι οι diesel έχουν μέλλον

Toyota: Αυτό ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη

Πανάκριβα, αλλά ανάρπαστα: Αυτή η μάρκα «έσπασε το φράγμα» των 10.000 πωλήσεων το 2023